English Version
English

یادگیری و معرکه‌گیری دو قطب جدا از هم اما مقابل هم

یادگیری و معرکه‌گیری دو قطب جدا از هم اما مقابل هم

جلسه دوازدهم از دور بیست وهشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی مسافر محمد و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر حجت با دستور جلسه "رابطه یادگیری و معرکه‌گیری" در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر شکر خدای را که در جمع شما خوبان قرار دارم از جناب مهندس به خاطر فراهم نمودن این مکان مقدس سپاسگزارم. 

خب دستور جلسه در مورد رابطه یادگیری و معرکه گیری هست، که یادگیری و معرکه گیری دو قطب جدا از هم هستند که مقابل هم قرار دارند، یعنی یا من باید در مسیر یادگیری باشم، یا در مسیر معرکه گیری باشم این مسئله من را یاد جمله معروف مهندس می‌اندازد که بارها و بارها فرمودند اگر بنایی آباد باشد ولی ساکنین آن ویران باشند آن بنا خود به خود رو به ویرانی خواهد رفت اما اگر بنایی ساکنین آباد داشته باشد به بهترین شکل بازسازی می‌شود.

در واقع می‌توان این جمله را تشبیه کرد به محیط خانواده ، محیط شغلی یا این شعبه و اگر من از درون خراب باشم محیط اطرافم را به ویرانه ای تبدیل می‌کنم.

و اما در ادامه مبحث یادگیری، ما در زندگی دائم با مسئله یادگیری مواجه هستیم، برای زندگی کردن برای سیر و سلوک در هر محوطه در هر مرحله و در هر لولی که قرار می‌گیرم مسئله آموزش و یادگیری به وجود می آید، در هر گروه مانند گروه کوه نوردی یا فوتبال غیره ، من زمانی که وارد یک تیم یا گروه یا مکان می شوم، چون از قبل انگیزه ای برای یادگیری و آموزش در من وجود ندارد و خواسته قلبی من نیست با یک سری چالش هایی مواجه می شوم، مثال بارز آن زمان که من برای خواسته خانواده یا اصرار نزدیکان وارد کنگره می‌شوم چه اتفاقی می‌افتد؟

در نتیجه از دوستان و بقیه افراد عقب می‌افتم در اینجا حس حسادت و کینه توزی و خشم به وجود می‌آید و به مسائل معرکه گیری یا حاشیه ای می‌پردازم، و برای معرکه گیری به افراد هم ردیف خودم هم لول خودم نیاز دارم و می‌گردم و پیدا می‌کنم.

بنابراین باید از افراد زخم خورده از آموزش فراری و هم سطح خودم استفاده کنم.

 در این مرحله شروع می‌کنم به زیر سؤال بردن راهنماها، آموزش و کنگره.

در مرحله بعد برای اثبات حرف خود می‌آیم و دنبال اسناد و مدارک می‌گردم که ادعای من زیر سؤال نرود، مدارک و اسناد من جعلی و مجازی است اما از دید من درست است و فقط فکر می‌کنم که درست می‌گویم و جالب اینجاست که وقتی گله‌مندی از راهنمایی اشخاصی در آموزش دارم باید دنبال کسی بگردم که بتوانم مطالب و حرف‌هایم را مقابل آن ارائه بدهم و او هم تائید بکند.

 در مرحله آخر در معرکه‌گیری وقتی که من می‌خواهم شخصی را زیر سؤال ببرم و در واقع به سلاخی ببرم در عوض خودم به سلاخی می‌روم و به عمق تاریکی‌ها پرت می‌شوم، در این‌جا حس خیلی بدی به من دست می‌دهد و با حال خراب دنبال راه می‌گردم، ولی روی برگشت به کنگره را ندارم روی برگشت به آموزش و یادگیری را ندارم ولی وقتی که مجدداً دنبال راه می‌گردم برای برگشت به آموزش و یادگیری و دانش باید با خواست قوی‌تر باقدرت تر مسیر خودم را انتخاب می‌کنم تا به آن هدف برسم، ممنونم از شما که با سکوتتان فرصت این آموزش را به من دادید.

دریافت نشان ۶ ماه رهاییِ مسافر علی

راهنمای محترم، آقا پارسا

تهیه تصاویر: مسافر رسول لژیون ششم

تهیه، تنظیم و ارسال گزارش: مسافر حمزه لژیون سیزدهم 

پنجشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۱

نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .