English Version
English

گروه خانواده - راهنما عاشق کنگره است

گروه خانواده - راهنما عاشق کنگره  است

جلسه اول از دوره اول کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی آبیک به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر فرنگیس، نگهبانی همسفر نرگس و دبیری همسفر طاهره با دستور جلسه «هفته راهنما» روز دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که فرصت خدمتگزاری به بنده داده شد. این هفتهٔ بسیار عزیز و مبارک را خدمت آقای مهندس و تمامی راهنماهای کنگره 60 تبریک عرض می‌کنم به‌خصوص راهنماهای نمایندگی آبیک. خدمت در شعبه‌های تازه تأسیس توفیق می‌خواهد و از لذت خاصی برخوردار است؛ بعضی از شعب هستند که از قبل تأسیس‌شده‌اند و نیروهای زیادی دارند؛ اما چقدر خوب است که ما در شعبه‌هایی خدمت کنیم که در آنجا به حضور ما نیاز است، من واقعاً از این عزیزان صمیمانه تشکر می‌کنم که جزء پیشگامان این شعبه هستند.

من می‌خواهم برای کسانی که تازه وارد این شعبه شده‌اند راجع به ساختار کنگره توضیح دهم. آقای مهندس در زمان شروع تنها بودند و بعد از درمان به روش DST خودشان کنگره را تأسیس کردند که تأسیس و تأیید کنگره در وزارت کشور به ثبت رسیده است. هر NGO  که تشکیل می‌شود دارای ساختارهایی است و آقای مهندس هم بنا به نیاز کنگره یکسری ساختارها را ایجاد کردند که به‌مرورزمان در حال تکمیل هستند. یکی از این موارد دیده‌بانی است. نفر اول از دیده‌بانان را آقای مهندس انتخاب کردند و دیده‌بان دوم با مشورت بین آقای مهندس و دیده‌بان اول انتخاب شدند و بقیه دیده‌بانان به همین صورت انتخاب شدند که در حال حاضر 14 دیده‌بان در کنگره حضور دارند، سپس به راهنمایان، مرزبانان، ایجنت‌ها و اسیستانت‌ها احساس نیاز شد که در حال حاضر در کنگره ۶۰ ساختار بسیار نیرومندی داریم که به لطف قدرت مطلق و آقای مهندس تشکیل‌شده است.

ما در کنگره در هر فصلی یک جشن داریم که در کل شامل چهار جشن می‌شود: جشن راهنما، جشن مرزبان و ایجنت، جشن همسفر و جشن دیده‌بان و چون در اردیبهشت‌ماه هفتهٔ معلم را داریم مهندس ابتکار به خرج دادند و این هفته را به راهنمایان اختصاص دادند؛ در این هفته در کل شعب کنگره ۶۰ از راهنمایان به خاطر زحماتی که با عشق می‌کشند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

کنگره ۶۰ یک NGO مردم‌نهاد است و تمام مسائل مالی و نیروی انسانی توسط خود نیروهای کنگره انجام می‌شود. نیروهای انسانی کسانی هستند که در کنگره خدمت کردند و به جایگاه‌های بالایی رسیدند که یکی از این نیروها راهنمایان محترم هستند. راهنما یعنی کسی که راه را نشان می‌دهد؛ کسی که راه را برای رهجو نمایان می‌کند. در قسمت مسافران راهنما کسی است که خودش قبلاً مصرف‌کننده بوده است و در کنگره به کمک آموزش‌های کنگره و راهنمای خود، سفرکرده و به درمان رسیده است. خواست همه در کنگره این است که یک تازه‌وارد بعد از یازده ماه به رهایی برسد و راهنما فقط راه را نشان می‌دهد؛ اما رهجو خودش باید حرکت کند. همسفران نیز کسانی هستند که در کنار مسافر به کنگره می‌آیند برای آموزش و شامل همسر، فرزند، پدر، مادر، خواهر و برادر می‌شوند. وقتی همسفران درمان شدن مسافر خود را به چشم می‌بینند، آن‌ها نیز در کنگره ماندگار می‌شوند و خدمت می‌کنند. در ابتدا اکثر همسفران برای رها شدن مسافر خود به کنگره می‌آیند و بعد با آموزش‌ها متوجه می‌شوند که خود نیاز به آموزش دارند و سپس برای حال خوب خودشان در کنگره ماندگار می‌شوند و زکات آموزش‌هایشان را این‌گونه پرداخت می‌کنند؛ اما جناب مهندس می‌فرمایند: «ما هیچ بدهی به کنگره نداریم» که راهنما هم از این قاعده مستثنا نیست.

راهنما عاشق کنگره  است، چه نیروی می‌تواند باعث گردد که راهنمایی از جیب خود هزینه کند و به شهر دیگر برای خدمت برود؟ فقط عشق؛ عشق به خدمت، عشق به هم نوع. تمام کسانی که در کنگره خدمت می‌کنند عاشق هستند. جناب مهندس فرمودند: «راهنماها مانند چاه آب هستند؛ مانند زمین‌هایی که محصول می‌دهند» و جایگاه راهنما در کنگره 60 بسیار حائز اهمیت است.

بخش دیگر تولید علم است که توسط آقای مهندس انجام می‌گیرد، توسط سی‌دی‌ها، کتاب‌ها و منابع. تنها جایی که درمان کامل اتفاق می‌افتد در کنگره، توسط راهنماهاست نه هیچ جای دیگری. تقدیر و تشکر از راهنمایان باید هم به‌صورت دلی و هم پاکت باشد. راهنماها شامل: راهنمای شال نارنجی، راهنمای تازه‌واردین، راهنمای ویلیام وایت و راهنمای تغذیه سالم و حتی کسانی که آموزش موسیقی می‌دهند، می‌شود.

اعتیاد یک علم است و ما باید مسلح به این علم باشیم و راهنماهای کنگره ۶۰ مسلح به این علم هستند؛ تنها سلاح آن‌ها عشق، ایمان و محبت است.

ای که می‌پرسی نشان عشق چیست
عشق چیزی جز ظهور مهر نیست
عشق؛ یعنی مهر بی‌چون‌وچرا
عشق؛ یعنی کوشش بی‌ادعا
عشق؛ یعنی مشکلی آسان کنی
دردی از درمانده‌ای درمان کنی
عشق؛ یعنی ظاهر باطن نما
باطنی آکنده از نور خدا
هرکجا عشق آید و ساکن شود 
هر چه ناممکن بود ممکن شود

در ادامه جلسه، اولین جشن هفته راهنما با حضور همسفران با شور و شوق فراوان برگزار شد. تصاویر این روز زیبا تقدیم نگاه گرم شما.

مرزبانان کشیک: همسفر آمنه و مسافر رسول
تایپ و ویراستاری: همسفر زهرا، خدمتگزار سایت
عکاس خبری و ارسال: همسفر آمنه، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .