English Version
English

عشق راهنمایان بلاعوض است

عشق راهنمایان بلاعوض است

جلسه چهارم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، همسفران نمایندگی ساوه با استادی ایجنت گروه خانواده همسفر رقیه، نگهبانی همسفر طاهره و دبیری همسفر معصومه با دستور جلسه «هفته راهنما» روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در رأس هفته راهنما را به راهنمای بزرگ و اولین راهنمای کنگره ۶۰، آقای مهندس تبریک عرض می‌کنم. خدمت خانم آنی بزرگوار، آقای امین، خانم کماندار و خانم شانی عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. حضور ‌گرم اسیستانت رابط گروه خانواده، خانم زری عزیز را خیرمقدم عرض می‌کنم و این روز قشنگ را خدمت ایشان و خدمت راهنمایان تازه‌واردین تبریک عرض می‌کنم و یک تبریک ویژه خدمت راهنمای عزیز خودم، خانم مرضیه دارم. اگر من امروز در این جایگاه هستم به خاطر زحمات این بزرگوار است.

راهنما کیست و واژه راهنما چیست؟ راهنما در کنگره ۶۰ فردی است که خودش اول مصرف‌کننده بوده یا از خانواده مصرف‌کننده بوده. اولین شرط راهنما شدن این است که فرد به درمان رسیده و رهاشده باشد، سپس در آزمون فنی و جهان‌بینی قبول‌شده و تأئیدیه راهنما، مرزبانان، ورزشبان و مصاحبه‌گر را گرفته است و در ادامه، از دستان پرمهر آقای مهندس شال دریافت کرده باشد و بعدازاین قرار بر این است راهی که خودشان برای رسیدن به درمان و حال خوش رفته‌اند را با عشق و محبت به کسانی که خواسته دارند به درمان برسند نشان بدهند.

مسئله مهمی که در جایگاه راهنمایی مهم است و باعث می‌شود یک راهنما بتواند از وقت و انرژی خودش بگذرد و به‌صورت رایگان به دیگران خدمت کند، عشق و علاقه به خدمت است. قدردانی کردن در کنگره برای رهایی و حال خوب افراد است که پایبند کنگره بودند و با عشق و علاقه ماندند تا آموزش بگیرند و آموزش بدهند. به این فکر کرده‌اند که دیگران کمک کردند و ما به درمان رسیدیم، پس ما هم کمک می‌کنیم تا دیگران به درمان برسند؛ این افراد زحمات راهنمایان خودشان و کنگره را فراموش نکرده‌اند.

عشق راهنماها بلاعوض است و قرار نیست که باز پس گرفته شود. راهنما با جوهره وجود خودش و با عمق وجود خودش تلاش می‌کند که یک نفر به رهایی برسد و زیباترین لحظه‌ای که برای یک راهنما وجود دارد آن زمانی است که رهجو گل ‌رهایی را از دستان آقای مهندس می‌گیرد؛ این لحظه را برای تک‌تک شما آرزو می‌کنم و امیدوارم روزی شال نارنجی را بر گردن داشته باشید و برای رهایی شاگردان خودتان بروید و ببینید واقعاً چه لحظه‌ای زیبایی است! کسی که در عمق تاریکی بوده و ناامید و درمانده از همه‌جا ولی امروز با یک شوق عجیبی در کنار آقای مهندس گل را می‌گیرد؛ شاید این لحظه، بهترین لحظه زندگی او باشد که از غرق شدن در تاریکی نجات‌یافته است.

بعد‌ها که یک راهنما تغییرات را در وجود شاگردانش می‌بیند، واقعاً لذت می‌برد؛ نه برای اینکه او باعث این تغییرات شده، بلکه برای اینکه لطف‌ خداوند شامل حال او شده است، اجازه‌ و اذن خدمت کردن را یافته است تا نشان‌دهنده راهی باشد که روزی خودش آن را طی کرده و به‌درستی توانسته است به یک نفر دیگر که در حال غرق شدن بوده، راه را نشان دهد. به‌پاس تمام این زحمات راهنماهای عزیز که این‌همه انرژی و حس خوب را در اختیار ما می‌گذارند وظیفه ما است که در این هفته که آقای مهندس به ما اجازه داده‌اند به ‌بهترین شکل از آن‌ها قدردانی کنیم و این آموزش را بگیریم که هر خدمتی که به ما چه در کنگره و چه در مکان‌های دیگر می‌شود به‌درستی تقدیر و تشکر کنیم.

من از تمام راهنمایان عزیز سپاسگزاری می‌کنم؛ امیدوارم به‌اندازه تک‌تک لحظه‌ها و دقیقه‌هایی که در کنگره با عشق خدمت می‌کنند سلامتی و آرامش به زندگی‌شان بتابد و در تمام مراحل زندگی موفق باشند. خدمت در این جایگاه بسیاری از گره‌ها و مشکلات را بازخواهد کرد، چون بدون ‌توقع در این جایگاه خدمت می‌کنید، پس خداوند هم به شما بهتر نگاه خواهد کرد.

جشن هفته راهنما با حضور گرم اسیستانت رابط نمایندگی ساوه، همسفر زری با شوروشوق فراوان برگزار شد.

مرزبانان کشیک: همسفر زهرا و مسافر مهدی
عکس: مرزبان خبری، همسفر زهرا
ویراستاری و ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .