English Version
English

ایران از نظر کشف مواد مخدر رتبه نخست را جهان دارد

ایران از نظر کشف مواد مخدر رتبه نخست را جهان دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، ˈبابک دین پرستˈ عصر روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری خوزستان برگزار شد افزود: در این ارتباط 270هزار نفر در ارتباط قاچاق مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شدند.

وی مبارزه قاطع با مواد مخدر جمهوری اسلامی را افتخاری برای نظام اسلامی دانست و گفت: با وجود مبارزه پیگیر و دامنه دار ایران ، متاسفانه هنوز شاهد رشد شیوع مواد مخدر در کشور هستیم.

دین پرست حرکت به سمت کاهش تقاضا را راهکاری فرهنگی و تاثیرگذار در مهار معضل مواد مخدر خواند و گفت: تا زمانی که میزان تقاضا کاهش نیابد نمی توانیم به حل این آسیب اجتماعی که بنیان خانواده ها را با خطر نابودی رو به رو کرده امیدوار باشیم.

وی با اشاره به اینکه 46درصد زندانیان مستقیم با اعتیاد و مواد مخدر و 25درصد زندانیان غیرمستقیم با مواد مخدر هستند افزود: در سال گذشته یک هزار و 625نفر در کشور بر اثر مصرف سوء مواد مخدر جان باختند.

دین پرست در ادامه سود قاچاقچیان ایرانی تبار مواد مخدر در سال گذشته سه میلیارد دلار عنوان کرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نگرانی خانواده ها در دسترسی آسان به مواد مخدر و وجود معتادین در فضاهای عمومی بحق است است از برپایی نمایشگاه دایمی پیشگیری از اعتیاد در خوزستان خبر داد.

وی گفت: بر اساس آمار سازمان ملل ، در سال 2012 حدود 230میلیون نفر یک بار از مواد مخدر استفاده کرده اند که این آمار بسیار نگران کننده است.

در این نشست گزارشی از اهم کارهای فرهنگی و آموزشی در راستای مقابله با معضل اعتیاد در خوزستان ارایه شد.

ˈعبدالحسن مقتداییˈ استاندار خوزستان ، موضوع معضل اعتیاد را کاملا اجتماعی خواند و گفت: برای ریشه کنی این آسیب اجتماعی تعامل بین بخشی امری ضروری است.

وی ایجاد اشتغال برای معتادین بازپروری شده و توسعه مراکز ترک اعتیاد را کاهش معضل اعتیاد و عدم بازگشت به آن موثر توصیف و خواستار حمایت های ملی برای برخورد با معضل اعتیاد در خوزستان شد. 

 

منبع خبر: فارس 93.1.26

برداشت : سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .