English Version
English

یاد گرفتن هیچ علمی بدون معلم امکان‌پذیر نیست

 یاد گرفتن هیچ علمی بدون معلم امکان‌پذیر نیست

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه هفته راهنما همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر مرجان، نگهبانی همسفر لیلا و دبیری همسفر خاور با دستور جلسه «هفته راهنما» در تاریخ یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه 1403 ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:

در این جشن بسیار زیبا در خدمت شما عزیزان هستم؛ در ابتدا تبریک می‌گویم به استاد راهنمای همه‌ اعضای کنگره ۶۰، جناب آقای مهندس دژاکام و خدمت سرکار خانم آنی بزرگ و خانم آنی کماندار، خدمت استاد امین و همه عزیزانی که در کسوت راهنمایی در کل کشور در شعب مختلف خدمت می‌کنند. خدمت راهنماهای بسیار خوب این نمایندگی تبریک می‌گویم و از همه زحماتشان و خدمات خالصانه و صادقانه‌ای که انجام می‌دهند بسیار سپاسگزارم و تبریک می‌گویم خدمت خانم آرزو اسیستانت گروه خانواده و همین‌طور خدمت همه میهمانانی که از شعب گوجان و عمان سامانی امروز در میان ما هستند؛ خرسندیم که این جشن را در کنار آن‌ها برگزار می‌کنیم.

در مورد هفته راهنما، اول خدمت کسانی که جلسه اولشان است و اطلاع ندارند بگویم که این هفته؛ هفته راهنما است و برای این‌که تقدیر کنیم از این جایگاه و از همه‌کسانی که  در این جایگاه خدمت می‌کنند جشنی برگزار کردیم. راهنماهای کنگره ۶۰ با شال‌های نارنجی، سرمه‌ای و شال سبز پسته‌ای در حال خدمت هستند و خودشان روزی با مشکل اعتیاد مسافرانشان وارد کنگره ۶۰ شدند، سپس وارد لژیون شدند و راهنما انتخاب کردند و حرکت خودشان را شروع کردند. با آموزش‌هایی که در کنگره ۶۰، در جهت جهان‌بینی توسط راهنماهایشان به آن‌ها منتقل می‌شد دوره ده‌ماهه سفر اول را سپری کردند و وارد سفر دوم شدند؛ یعنی رهایی و فرم چهل سی‌دی را دریافت کردند، در امتحان راهنمایی که سراسری است و هر 2 سال یک‌بار برگزار می‌شود پذیرفته شدند، مصاحبه شدند، از فیلترهای بیشتری عبور کردند و درنهایت شال ‌گرفتند و آماده خدمت شدند.

در کنگره ۶۰ همه‌کسانی که در هر جایگاهی هستند، راهنما داشتند و این راهنماها در قسمت‌های مختلف وظیفه‌شان بوده که آن چیزی که خودشان آموخته بودند را به دیگران منتقل کنند؛ بنابراین از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و درواقع از زبده‌ترین کسانی هستند که دانش خوب و بسیار زیادی درزمینهٔ اعتیاد و درمان آن دارند و می‌توانند به همنوعان خودشان خدمت کنند.

می‌دانید که یادگرفتن هیچ علمی بدون معلم امکان‌پذیر نیست. این علم راستین در کنگره ۶۰ توسط استاد راهنمای ما به ما منتقل می‌شود، پس ما باید قدر این فرصت پیش‌آمده را بدانیم و از این لحظه‌ها و ثانیه‌ها از راهنماهایمان نهایت آموزش و درس را فرابگیریم درواقع شاکر باشیم و از این ثانیه‌ها به‌خوبی بهره بگیریم.

امیدوارم همه ما باتجربه و آموزش‌هایی که آقای مهندس به ما در سی‌دی‌ها می‌دهند و با توجه به مطالبی که مخصوصاً روز چهارشنبه در مورد جایگاه راهنما، برایمان صحبت کردند آگاه باشیم و بدانیم که راهنماها از وقتشان، از زندگی‌شان، از انرژی‌شان و از کارشان می‌زنند و از عصاره جانشان در اختیار رهجو قرار می‌دهند؛ بنابراین باید به نحو شایسته از آن‌ها تقدیر و قدردانی کنیم.

در خاطرم هست که آقای امین فرمودند: «آدم می‌تواند با کلامش تقدیر کند و یا با رفتارش تقدیر کند و همین‌طور با پاکت می‌تواند تقدیر کند». در کنگره رسم است ما هر جشنی داریم و می‌خواهیم از کسی تقدیر کنیم حتماً با پاکت همراه با دل نوشته این کار را انجام بدهیم، درواقع تأثیری که آن تقدیر و تشکر خواهد گذاشت خیلی بیشتر خواهد بود، پس امیدوارم همگی برای تقدیر از راهنماهایمان در نظر داشته باشیم و برای همه‌ راهنماها که اینجا حضور دارند و زحمت می‌کشند از جان‌ودل و بدون چشم‌داشت انجام بدهیم.

یکی از مشخصه‌های بسیار بارز راهنماهای کنگره ۶۰ این‌ است که‌ هیچ چشم‌داشتی ندارند و در مقابل خدمتی که انجام می‌دهند به آن‌ها خدمت شده است و حالا تصمیم گرفتند که به همنوعان خودشان و کسانی که مثل دیروز آن‌ها هستند خدمت کنند و این بسیار باارزش است که انسان بتواند از همه‌چیز بگذرد به خاطر این‌که به دیگران خدمت کند. من به سهم خودم به راهنماهای خودم تبریک می‌گویم؛ در سفر اول به خانم سودابه و در سفر دوم خانم آنی عزیزم و آرزوی سلامتی و تندرستی می‌کنم برای همه‌ اساتید کنگره ۶۰ و برای شما راهنمایان عزیزی که امروز در این جلسه حضور دارید. ابتدای جلسه‌ هم خواستیم یک عکس یادگاری بگیریم از همه‌ راهنمایانی که در شعبه جهان‌بین خدمت می‌کنند، امیدوارم که همگی حاضر باشند.

امروز دوره دبیری همسفر سها به پایان رسید و دفتر دبیری به همسفر خاور تحویل گردید، ضمن عرض خداقوت به دبیر قبلی آرزوی موفقیت برای دبیر جدید داریم.

در ادامه شما را به دیدن گزارش تصویری از برگزاری جشن راهنما، در نمایندگی جهان‌بین دعوت می‌کنیم.

مرزبانان کشیک: همسفر کبری و مسافر مرتضی
تایپ: همسفر سهیلا رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون سوم)
عکاس خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .