English Version
English

راهنمایی، ترکیبی از عشق و علم است

راهنمایی، ترکیبی از عشق و علم است

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره 60 ویژه هفته راهنما همسفران نمایندگی ملایر با استادی ایجنت گروه خانواده همسفر راحله، نگهبانی راهنما همسفر سمیرا و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا هفته راهنما را به تمام راهنمایان خانواده بزرگ کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم؛ وقتی می‌گویم خانواده؛ یعنی همه از یک جنس هستیم و روحمان مشترک است.

همه می‌دانیم که جایگاه راهنما بسیار مقدس است و معتقد هستم که راهنماها انگشت اشاره خداوند هستند و خداوند آنها را انتخاب کرده است؛ زیرا از یک‌سری فیلترها و سختی‌ها باید عبور کنند. راهنما؛ یعنی نشان‌دهنده راه. پیامبران و امامان هدفشان یکی بود؛ یعنی نشان دادن راه، راهنمایان کنگره نیز راه را به ما نشان می‌دهند.

راهنماها پر از عشق و محبت هستند و آن عشق واقعی را به نمایش می‌گذارند؛ زیرا از آن وقتی که باید برای خانواده، فرزند و همسرشان بگذارند می‌زنند و به این‌جا می‌آیند و خدمت می‌کنند، باید به وادی ۱۴ رسیده باشند تا بتوانند این کارها را انجام بدهند؛ پس راهنمایی که به این‌جا می‌آید و زمان و انرژی‌اش را برای منِ رهجو می‌گذارد، از وجودش برای من مایه می‌گذارد و برای من رهجو توفیق حاصل شده است تا پای صحبت‌های راهنمایم بنشینم و از صحبت‌هایی که سر لژیون انجام می‌دهد بتوانم در زندگی‌ام کاربردی کنم.

جایگاه راهنمایی ترکیبی از عشق و علم است و دانشش را با عشق جرعه‌جرعه به رهجو آموزش می‌دهد؛ به او می‌آموزد چطور با مسافرش برخورد کند یا چطور زندگی‌اش را بهتر کند! من معتقدم شخصی که راهنما می‌شود خیلی سختی‌ها را پشت سر گذاشته است تا به این درجه برسد‌.

راهنماها سراسر عشق و محبت، علم و یقین هستند و آموزش‌هایی را به ما یاد می‌دهند که خودشان انجام داده‌اند؛ ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم با پاکت و تشکر زبانی از آن‌ها قدردانی کنیم؛ زیرا آن‌ها از وجودشان مایه می‌گذارند بدون اینکه حقوقی دریافت کنند؛ پس اگر امروز ما در این‌جا جشن می‌گیریم باید صد خودمان را بگذاریم و با تمام توان از آن‌ها تشکر کنیم، راهنماها از رهجو هیچ‌چیز نمی‌خواهند فقط حال خوش را خواستار هستند، دوست دارند با حال خوب سفر کنند و به رهایی بروند.

امروز ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم که در گرما و سرما برای ما وقت می‌گذارند؛ پس مؤظف هستیم که سپاس‌گزاری کنیم. ان‌شاءالله که بتوانیم به بهترین نحو از آن‌ها تشکر و قدردانی کنیم و نشان بدهیم که واقعاً آموزش گرفته‌ایم. آقای مهندس بارها گفته‌اند: «از کسی که یک لیوان آب به دست تو می‌دهد باید قدردانی کنی!»

در ادامه مراسم تقدیر از راهنمایان گروه خانواده برگزار شد. تصاویر این روز زیبا تقدیم نگاه مهربان شما:

مرزبانان کشیک: همسفر‌ فرشته و مسافر علی
عکس: مرزبان خبری، همسفر فرشته
تایپ: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .