English Version
English

سی‌وششمین مشارکت مکتوب راهنمایان گروه خانواده‌ی نمایندگی

سی‌وششمین مشارکت مکتوب راهنمایان گروه خانواده‌ی نمایندگی
مشارکت و کار گروهی یکی از ضروری‌ترین عوامل در تحققِ اهدافِ کنگره ۶۰ می‌باشد.
انجام کار جمعی، اغلب به عنوان روش خوبی برای تقسیم کار و افزایش بهره‌وری ارائه می‌شود و فعالیت‌های جمعی، خود یک مهارت برای یادگیری به شمار می‌رود و این‌ها از طریق اشتراک‌گذاریِ تجربیات و تعامل متقابل، صورت می‌گیرد که امکانِ ابراز خلاقیت و قابلیت‌های تحلیلیِ افرادِ فعال در آن را افزایش می‌دهد و فرصتِ ارائه‌ی قابلیت‌ها، باعث تقویت انگیزه‌ی آنان می‌شود.
همچنین می‌توان گفت که این امر امکان استفاده از دانش‌ها و مهارت‌ها و تجربیاتِ مختلفی که افراد این مجموعه دارند را برایمان فراهم می‌نماید.
در کنگره ۶۰ در کنار یکدیگر قرار ‌گرفته‌ایم، زیرا خواسته‌ها و اهداف و بعضاً ویژگی‌هایمان نیز به‌هم گره خورده‌اند.
فرآیند کار جمعی، وابسته به اهداف اعضای آن مجموعه است و ما در قالبِ یک مجموعه و در کنارِ یکدیگر، خانواده‌ای هستیم که اساسِ کارمان محبت است و با دانایی و شناخت و معرفت، در کنار یکدیگر قرار ‌گرفته‌ایم و با عقل و عشق و ایمان حرکت می‌کنیم و پیشرفتِ خود را در ارتقاء کیفیتِ اهدافِ کنگره ۶۰ و رشدِ یکایک اعضای آن می‌دانیم.
تمرکز بر گسترش و تعمیق دانشِ اعتیاد و درمانِ آن، همواره از اولویت‌ها به‌‌شمار می‌رود.
همچنین فراهم کردنِ روندِ رو به رشد و پربار و رضایت‌بخش، برای اعضای جمعیتِ احیای انسانی، بخشی از تکنیک‌های این سازمانِ غیر دولتی محسوب می‌شود.
وفاداری، تفاهم و همکاری مشترک و چند ‌سویه و بالا بودن مسئولیت‌پذیری، آموزش، توانایی‌های پیچیده، روابط سودمند و بینش قابلِ توجه‌ی راهنمایان کنگره ۶۰؛ دلیلی برای این شد که با ادغام و اشتراک‌گذاریِ نگرش‌ها، پویاییِ مشارکت و همه‌ی این عوامل، در محیط خوب و مثبتِ سایت همسفران نمایندگی آکادمی، در قالب مشارکت مکتوب راهنمایان گروه خانواده‌ی نمایندگی آکادمی، به ثبت برسد.
لذا از شما عزیزان می‌خواهیم که از این بخش که مرتبط با دستور جلسه‌ی "کار، تحصیل، قدرت" است بهره‌مند شوید.
با سپاس و احترام - همسفر وفا، لژیون خانم آنی کماندار (لژیون ششم)
 
 
سلام دوستان؛ زهره هستم همسفر - کمک‌راهنمای لژیون دوم
در ابتدا که وارد کنگره شدیم؛ از لحاظِ کار و درآمد، با مشکل روبه‌رو بودیم و این به‌خاطر اعتیاد و مشکلاتِ مربوط به آن بود.
اگر درآمدی بود؛ صرفِ تهیه و مصرفِ‌مواد می‌شد و طبیعتاً با دستِ خالی نمی‌شد مایحتاجِ زندگی را تأمین کرد و با ادامه‌ی این موضوع، فردی که هزینه‌های زندگی را به‌هر دلیل و روشی که بر عهده داشت، در مسند قدرت قرار می‌گرفت.
فرماندهیِ زندگی با ادامه‌ی این موضوع به‌تدریج از فردِ مصرف‌کننده گرفته می‌شود، حال اگر فردی در هر جایگاه علمی هم که باشد، با وجود اهریمنی چون اعتیاد، این جایگاه را از دست می‌دهد و در همان اندازه از دانایی می‌ماند و پیشرفتی نمی‌کند و چه بسا به پایین‌تر از قبل هم حرکت می‌کند.
اما من دیدم قدرتی که از دستِ مسافرم و حتی خودِ من رفته بود، با گرفتنِ آموزش‌ها و حرکت در کنگره، دوباره به‌دست آمد و "واقعاً داشتنِ کار و ادامه‌ی تحصیل؛ به انسان قدرت می‌دهد و اعتماد به‌نفس را افزایش می‌دهد."
وقتی دستمان در جیبِ خودمان می‌رود، نیازی به توضیح دادن نداریم و اجازه‌ی دخالت در زندگی‌مان را به کسی نمی‌دهیم.
 
 
 
سلام دوستان؛ ناهید هستم همسفر - کمک‌راهنمای لژیون یکم
کار جوهر وجودی انسان است، انسان با کار کردن، مهارت‌های زیادی را تجربه می‌کند و قابلیت‌ها و خلاقیت‌های وجودیِ خودش را بروز می‌دهد و با به‌دست آوردنِ تجاربِ متفاوت، می‌تواندجهش‌های زیادی را در درون و بیرونِ خودش ایجاد نماید.
با کارکردن، استعدادها و ظرفیت‌های وجودیِ انسان شکوفا می‌شود. "تمدن‌های عظیم بشری نیز با همه‌ی تنوع و تفاوتشان، حاصلِ کار و تلاشِ بی‌امان و خستگی‌ناپذیرِ آدمیان هستند."
کار ممکن است تأثیر مثبت یا منفی بر جسم و جانِ انسان بگذارد و باید دانست تنها کار و فعالیتِ جسمی، مصداق انحصاریِ کار نیست و در مواردی، کارِ فکری و طرح و برنامه و ... نیز کار قلمداد شده و یا مهم‌تر از کارِ جسمانی به‌شمار می‌رود.
و اما تحصیل؛ که از دورانِ قبل از ابتدایی و در مرحله‌ی پیش دبستانی آغاز و تا دوره‌ی فوق‌تخصص و دکتری ادامه پیدا می‌کند که صد البته این دوره می‌تواند برای هر کسی یا بهترین دوران و یا بدترین دوران باشد.
داشتنِ کار مناسب و تحصیلات می‌تواند قدرتِ زیادی به انسان بدهد.
در کنگره هم، مسافران و همسفران در کنارِ سفر خود، می‌توانند هم کار کنند و هم به تحصیلاتِ خود ادامه بدهند، کما این‌که خیلی از مسافران و همسفران بعد از ورود به کنگره و گرفتنِ آموزش، به‌فکرِ ادامه‌ی تحصیل افتادند.
وقتی انسان در ازایِ کاری که انجام می‌دهد، مزدی مادی و یا معنوی دریافت می‌کند و همین‌طور وقتی انسان چیزی می‌آموزد و یا مدرکِ خود را با موفقیت دریافت می‌کند؛ در او انرژی ایجاد شده و باعثِ قدرت و حسِ لذت در او می‌شود.
چیزی که مهم است؛ این‌که انسان باید رشته‌ی تحصیلی و کاری را که با تمامِ وجودش دوست دارد و می‌داند در آن به موفقیت می‌رسد را انجام دهد.
 
 
 
سلام دوستان؛ سمیه هستم همسفر - کمک‌راهنمای لژیون چهارم
کار و تحصیل؛ دو مؤلفه از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که به انسان انرژی و قدرت می‌دهد.
از آن‌جایی که هر چیز در هستی می‌تواند به ضدِ خود تبدیل شود، این دو مؤلفه هم اگر در صراطِ‌مستقیم و عملِ‌سالم نباشد، در ادامه به‌قدرتی تبدیل می‌شود که انسان را به تاریکی سوق می‌دهد. گاهی انسان برای رسیدن به هدف؛ هر کاری را انجام می‌دهد و یا برای کسبِ تحصیل ممکن است مصرفِ موادِمخدر را تجربه کند.
بنابراین "در هر زمینه‌ای اگر جهان‌بینی و آگاهی نباشد، آن قضیه در جهت عکس عمل می‌کند و انسان را به‌سمتِ تاریکی می‌کشاند."
در زمانِ سفر؛ یکی از مسائلی که به‌خودِ من کمکِ بسیاری کرد، همین مسئله‌ی کار بود که برای من حکمِ همسفر را اجرایی نمود. هم به‌جهتَ درآمد و مخارجِ روزمره‌ی زندگی و هم به‌جهتَ این‌که بسترِ مناسبی داشتم تا بتوانم از دنیای اعتیاد، تا حدی و برای زمان‌هایی فاصله بگیرم.
امیدوارم که بتوانیم از این دو مؤلفه در جایِ خودش و در زمانِ مناسبِ خودش استفاده نماییم.
 
 
 
سلام دوستان؛ کیمیا هستم همسفر - کمک‌راهنمای لژیون سوم
کار و تحصیل؛ دو ضلعی که باعث ایجادِ اعتماد به‌نفس و قدرت در فرد می‌شود که این قدرت می‌تواند دائمی باشد یا موقت.
زمانی موقت است که به‌همراه منیت و کبر باشد که همین دو باعث می‌شوند فرد در آستانه‌ی سقوط قرار بگیرد و در واقع همین قدرت، روزی انسان را به‌زمین می‌زند. اغلب وقتی فرد به‌اندازه‌ی جایگاهی که به‌دست آورده، ظرفیت و جهان‌بینی نداشته باشد، دچارِ  این قضیه می‌شود.
ولی "زمانی‌که این قدرتِ حاصل شده از تحصیل و کار، به‌تدریج و با در نظر گرفتنِ سه ضلعِ: تفکر، تجربه و آمورش جلو برود، پایدار باقی می‌ماند."
تجربه‌ به‌من آموخت؛ اگر در اثرِ قدرت‌های میان مدتی که در طولِ مدتِ تحصیل و کارم به‌دست می‌آورم، احساس کنم دیگر در اوجِ قدرت هستم و همه‌چیز را بلدم، در همان لحظه متوفف می‌شوم و به‌تدریج دچارِ سکون و رکود می‌شوم. اما برعکسِ آن اگر با این تفکر پیش بروم که هنوز این مسیر ادامه دارد و خیلی چیزها هست که من نمی‌دانم و باید یاد بگیرم، روزبه‌روز می‌توانم تغییراتِ مثبت و قدرتِ وجودیِ بیشتری را تجربه کنم.
 
 
تهیه و تنظیم: همسفر وفا، لژیون خانم آنی کماندار (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .