English Version
English

گروه خانواده - راهنما به ما کمک می‌کند تا از گذرگاه‌ سخت اعتیاد عبور کنیم

گروه خانواده - راهنما به ما کمک می‌کند تا از گذرگاه‌ سخت اعتیاد عبور کنیم

اولین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره 60 همسفران لژیون الیگودرز با دستور جلسه «هفته راهنما» به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر الهه، نگهبانی همسفر ملیحه و دبیری همسفر فاطمه در روز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت 16:00 برگزار شد.  

خلاصه سخنان استاد:

خداوند بزرگ را بسیار سپاسگزارم که به من اجازه داد امروز و در این آغاز، در لژیون الیگودرز و در این مکان حضورداشته باشم. واقعاً نمی‌دانم که چطور می‌توانم خوشحالی خودم را ابراز کنم که امروز به کمک، پیگیری و زحمت خدمتگزاران، اولین جلسه خصوصی همسفران در الیگودرز برگزار می‌شود و مقارن شده است با هفته راهنما. این شروع بسیار مبارک و خوش‌یمن را به آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم و از آقای مهندس بنیان کنگره ۶۰ و خانم کماندار دیده‌بان همسفران بابت اینکه اجازه دادند ما در الیگودرز بتوانیم جلسات خصوصی همسفران را برگزار کنیم بسیار سپاسگزارم. تشکر می‌کنم از اسیستانت‌های گروه خانواده، خانم‌ها شهره و مرجان عزیز، همچنین از ایجنت گروه مسافران آقای وحید، مرزبانان و راهنمایان عزیزی که خیلی کمک کردند و زحمت کشیدند که این شعبه شروع به کار کند و این جلسات برگزار بشود سپاسگزارم. امیدوارم همه‌کسانی که به این آموزش‌ها نیاز دارند به کنگره ورود پیدا کنند و از آموزش‌ها استفاده کنند.

حقیقتاً این جلسات خصوصی همسفران نعمت بزرگی است و ما همسفران خیلی راحت‌تر می‌توانیم آموزش بگیریم و خیلی بهتر می‌توانیم از امکانات آموزشی که در شعبه وجود دارد بهره ببریم. امیدوارم بتوانیم قدر بدانیم و خیلی محکم این جلسات را حمایت کنیم و فرصتی که در اختیارمان قرارگرفته را ارج بنهیم. خوش‌آمد عرض می‌کنم خدمت عزیزانی که از شعبه خمین و از شهر دورود تشریف آوردند؛ خیلی خوشحالم که امروز در این جمع هستید و دست‌به‌دست ما دادید و از همین دست‌به‌دست دادن‌هاست که امروز می‌بینیم در درمان اعتیاد که کل دنیا از آن عاجز هستند، کنگره ۶۰ حرف اول را می‌زند؛ نه‌تنها درمان اعتیاد بلکه درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج و انواع سرطان‌ها کنگره ۶۰ حرف زیادی برای گفتن دارد.

امروز دستور جلسه «هفته راهنما» است؛ این هفته مبارک را به بزرگ راهنمای کنگره ۶۰ آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم و همچنین به همه راهنماهای کنگره ۶۰ بالأخص راهنمایان خوب لژیون الیگودرز و راهنماهایی که امروز در این جشن حضور دارند، صمیمانه تبریک می‌گویم. این هفته را به راهنماهای خودم خانم‌ها فرشته، محبوبه و مرجان عزیز تبریک عرض می‌کنم.

راهنما نشان‌دهنده راه است. در کنگره ۶۰ به کسی راهنما گفته می‌شود که خودش اعتیاد را تجربه کرده باشد و به درمان اعتیاد و دانش درمان اعتیاد رسیده باشد و کمک ‌کند تا دیگران مسیر و راه درمان اعتیاد را پیدا کنند. نشان راهنما در کنگره ۶۰ شال آبی، شال نارنجی، شال سبز مغز پسته‌ای و شال سورمه‌ای است.

ما در ابتدا که وارد کنگره می‌شویم با اولین کسانی که روبرو می‌شویم راهنمایان تازه‌واردین هستند که با مهربانی تمام ما را در آغوش می‌گیرند و با صبوری به سؤال‌های تکراری ما و به دل‌نگرانی‌های ما پاسخ می‌دهند و به ما کمک می‌کنند که بیاییم و جذب کنگره بشویم. بعد از سه جلسه که ما کنار راهنمای تازه‌واردین با روش کنگره و قوانین کنگره آشنا شدیم به ما فرصت انتخاب راهنما داده می‌شود و ما راهنمای شال نارنجی را با حس خودمان انتخاب می‌کنیم تا با کمک او بتوانیم مسیر درمان اعتیاد را به‌راحتی طی کنیم.

راهنما در کنگره ۶۰ به ما درس زندگی کردن می‌دهد؛ درسی که ما در هیچ کتابی و در هیچ مدرسه و دانشگاهی یاد نگرفته بودیم. راهنما به ما کمک می‌کند تا از گذرگاه‌ سخت اعتیاد عبور کنیم و به درمان، تعادل و آرامش برسیم. این کار را بدون چشمداشت انجام می‌دهد و از وقت خود، از انرژی خود، از جان خود و از مال خودش می‌گذرد. ممکن است به خیلی از مراسم‌، مهمانی‌ها و تفریح‌ها نرسد؛ اما با همه وجودش و با عشق می‌آید و کمک می‌کند تا من همسفر تمام آن چیزی را که به‌واسطه اعتیاد ازدست‌داده بودم دوباره به دست بیاورم. کمک می‌کند تا دردی از دردهای من درمان شود و باز این‌ها بدون چشمداشت است، بدون آنکه ریالی دستمزد و حقوق بگیرد.

در این دنیایی که هیچ‌کس بدون دلیل به کسی کمک نمی‌کند واقعاً چطور ما می‌توانیم این‌همه عشق و این کار بزرگ را جبران کنیم؟ در کنگره ۶۰ یکی از آموزش‌هایی که می‌گیریم این است که از کسانی که به ما کمک می‌کنند قدردانی و سپاسگزاری کنیم و راهنما و جشن راهنما در کنگره ۶۰ در طول سال فقط یک‌بار برگزار می‌شود. ما همسفران در این جشن به‌وسیله پاکت پول از راهنمای خود تشکر می‌کنیم؛ راهنمای ما نیازی به آن پاکت ندارد، چون از ابتدا بدون چشمداشت قدم در این خدمت گذاشته است و این من همسفر هستم که احتیاج دارم که امتحان سپاسگزاری را عملی انجام دهم و نشان بدهم که این درس را خوب یاد گرفته‌ام.

در کنگره به ما می‌گویند سپاسگزاری به سه روش انجام می‌شود: اول اینکه در قلبمان باید سپاسگزار کسانی باشیم که به ما کمک می‌کنند، بعد در کلام خود و در مشارکت‌ها از راهنما و از کسانی که به ما کمک کردند تشکر کنیم و آخرین و بالاترین مرحله قدرشناسی هم با عمل و رفتار ما است؛ در عمل و رفتار نشان دهیم که ما انسان سپاسگزاری هستیم و باید بدانیم امروز در پاکت‌هایمان هر مقدار که پول بگذاریم حواسمان باشد که آن چیزی که بیشتر از آن پاکت راهنمای من را خوشحال می‌کند این است که من حال خوبی داشته باشم. این است که من در کنگره حضور مستمر داشته باشم، آموزش بگیرم و در زندگی خود کاربردی کنم تا زندگی بهتری داشته باشم، به درمان اعتیاد برسم و آرامش به زندگی من برگردد؛ هیچ‌چیز بالاتر از این برای یک راهنما نیست.

امیدوارم که همه ما به‌خوبی قدر راهنما و قدر راهنمای تازه‌واردین خود، قدر این مکان و سفره‌ای که پهن‌شده است و جلساتی که برگزار می‌شود را بدانیم و با تمام توان خود حمایت کنیم که همیشه این سفره پابرجا باشد. 

در ادامه شما را به دیدن گزارش تصویری از برگزاری جشن هفته راهنما در لژیون الیگودرز دعوت می‌کنیم. 

ویراستار: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر هما (لژیون دوم)
عکس: همسفر معصومه، مرزبان خبری
تایپ و ارسال: همسفر فاطمه، راهنمای تازه‌واردین
همسفران لژیون الیگودرز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .