English Version
English

حساب راهنما با عشق است

حساب راهنما با عشق است

جلسه نهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران شیخ‌بهایی با استادی ایجنت گروه خانواده همسفر زیبا، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر عاطفه با دستور جلسه «هفته راهنما» روز دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

به نام خداوندی که دوست داشتن را آفرید؛ خداوندی که ایثار، محبت، ازخودگذشتگی و بخشش را آفرید. در ابتدا هفته راهنما را خدمت اولین راهنمای کنگره ۶۰، جناب آقای مهندس و خانم آنی بزرگ، خانم آنی کماندار، خانم شانی و استاد امین که اولین استارت و آزمایش را روی خود انجام دادند تبریک می‌گویم، از آن‌ها سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم سایه آن‌ها بر سر ما مستدام باشد؛ همچنین به کل راهنماهای شعب ایران به‌خصوص راهنماهای رئوف، صبور و مهربان شعبه شیخ‌بهایی تبریک عرض می‌کنم؛ ان‌شاءالله که بهترین‌ها برای آن‌ها رقم بخورد. از راهنمای عزیز خود بسیار تشکر می‌کنم که زندگی کردن را به من آموخت و باعث شد در کنگره بمانم و بتوانم حال خوش دریافت کنم.

در تقویم کنگره ۶۰ چهار دستور جلسه خیلی مهم وجود دارد؛ البته همه دستور جلسه‌ها مهم و ارزشمند هستند، ولی ما برای دستور جلسات هفته دیده‌بان، هفته راهنما، هفته ایجنت و مرزبانان و همچنین هفته همسفر ارزش و احترام ویژه‌ای قائل هستیم. از شما راهنمایان عزیز شعبه شیخ‌بهایی تشکر می‌کنم؛ چراکه در این مدت بسیار از شما آموزش گرفتم، واقعاً خوب درخشیدید؛ بابت زحمات، نگاه‌های قشنگ و انرژی خوبی که به من و گروه مرزبانی می‌دهید بسیار سپاسگزارم و دست تک‌تک شما عزیزان را در قلبم می‌بوسم.

همان‌طور که می‌دانید برای راهنما شدن زحمت زیادی لازم است؛ شاید اتفاق افتاده باشد که تعدادی از ما چندین بار در امتحانات شرکت کرده و نمره‌ قابل قبولی به دست نیاورده‌ایم، برای راهنما شدن و دریافت شال باید یازده مرحله طی شود و هر مرحله مانند یک فیلتر عمل می‌کند که باید از آن‌ها عبور کنیم تا به خواسته خود برسیم.

جناب آقای مهندس می‌فرمایند: «در زمانه‌ای که عصا از کور می‌دزدند، راهنمایان بدون هیچ توقع و انتظاری زحمت‌کشیده و خدمت می‌کنند»؛ جمله بسیار زیبا و انرژی‌بخشی است و باعث شد که بیشتر قدردان راهنمای خود باشم. باید تشکر و سپاسگزاری خود را به این عزیزان ثابت کنیم؛ کنگره برای راهنمایان ارزش زیادی قائل می‌شود، آقای مهندس می‌فرمایند: «بهترین راهنمایان در کل جهان، راهنمایان کنگره ۶۰ هستند»؛ این جمله باقدرت بیان‌شده و در این موضوع هیچ شکی نیست. در طی این سال‌ها، تجربه کردیم که راهنما‌یان از عصاره جان، مال و محبت‌ بی‌وقفه خود، صرف می‌کنند تا ما در زندگی به آرامش برسیم. حساب راهنمایان عزیز با عشق است با معشوق هیچ حسابی ندارند؛ راهنما تمام انرژی خود را صرف رهجو می‌کند تا او را به رهایی برساند و برای او مهم نیست که رهجو شکرگزار باشد یا نه، مهم این است که راهنما از رهایی رهجو لذت می‌برد و یقین دارد که خیر این رهایی در زندگی او جاری است.

زمانی که در زندگی آخرین نفس‌های خود را می‌کشیدم، بهترین راهنما وارد زندگی من شد و سبب شد در کنگره ماندگار شوم؛ هنگامی‌که در دبستان، دبیرستان، دانشگاه و زندگی خانوادگی خود با یک سری مسائل رو‌به‌رو بودم، نمی‌توانستم با خانواده، خواهر و دوست خود در میان بگذارم اگر هم در میان می‌گذاشتم، نمی‌توانستند راهکار درستی به من بدهند؛ اما زمانی که راهنما در مسیر من قرار گرفت، گاهی معلم، گاهی مادری مهربان، گاهی چون خواهری رازدار و گاهی پدری باجذبه می‌شد و با آن نگاه زیبا پیام خود را به من می‌رساند تا متوجه اشتباه خود و یا تشویق شوم؛ به نظر شما باید برای این راهنمایان عزیز چه‌کاری انجام دهیم تا متوجه شوند سپاسگزار آن‌ها و زحماتشان هستیم و قدرتشان برای ما نمایان است؟ در قبال زحمات راهنما چه‌کاری باید انجام دهم؟ کسی که از زندگی، خانواده، جان، مال، وقت و جوانی خود می‌گذرد تا راهی را پیدا کند که من بتوانم به آرامش واقعی برسم. من به‌عنوان رهجو با عملکرد، تفکر سالم، رفتار و اخلاق خود می‌توانم به راهنما بگویم آموزش‌های شما به هدر نرفته است؛ گفته‌ها را به عمل تبدیل می‌کنم و سفیر مثبت شما می‌شوم، او را امیدوار کنم که بداند قدر‌دان زحمات او هستم؛ امروز بهترین زمانی است که من به‌عنوان رهجو می‌توانم به بهترین نحو با تشویق زیبا، با آن عشق و حس خوبی که در شعبه برقرار می‌کنم یا با پاکت زیبا و رنگارنگ به راهنمای خود این مفهوم را برسانم که قدر‌دان زحمات ایشان هستم.

برای من میسر نیست بتوانم در پنج دقیقه در وصف راهنما صحبت کنم؛ اگر بخواهیم در مورد راهنما صحبت کنیم و از خصوصیات و عملکردش سخن بگوییم، می‌توانیم یک‌ کتاب تهیه کنیم؛ زبان من قاصر است و نمی‌توانم با صحبت‌ کردن، چیزی که در وجودم هست را نثار راهنمایانی کنم که واقعاً درون شعب صادقانه زحمت می‌کشند، برای امتحانات، لژیون و یا برنامه‌هایی که در شعب برگزار می‌شود، آن‌ها همیشه حضور دارند. امروز دستور جلسه لژیون سردار، وفای به عهد و بخشش بود؛ قطعاً راهنمایان عزیز و متعهدین به عهد و تعهد خود وفادار هستند، به قول و قراری که با خود گذاشته‌اند عمل می‌کنند؛ بنابراین من به‌عنوان رهجو وظیفه‌دارم آموزش‌های راهنمای خود را هدر ندهم. مشاهده کرده‌اید وقتی در شعب، پارک یا بیرون اتفاقاتی می‌افتد می‌گویند: ایشان رهجوی چه کسی است؟ پس من باید همیشه سر‌بلند و باعث افتخار راهنمای خود باشم که ایشان هم دلگرم باشد. ان‌شاءالله که پاداش این عزیزان باقدرت مطلق باشد و من به‌عنوان رهجو قدر‌دان زحمات این عزیزان باشم.

در ادامه مراسم تقدیر از راهنمایان گروه خانواده نمایندگی شیخ‌بهایی برگزار شد. بخشی از تصاویر این مراسم تقدیم نگاه شما می‌گردد:


مرزبانان کشیک: همسفر فخری و مسافر احسان
تایپ: همسفر ناهید رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم) و همسفر احترام سادات رهجوی راهنما همسفر شهین (لژیون دهم)
ویراستار: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مینا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .