English Version
English

هفته راهنما

هفته راهنما

به نام قدرت مطلق الله
یازدهمین جلسه از دور ششم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰نمایندگی بروجرد ویژه مسافران سفر اول و دوم به استادی راهنمای محترم مسافر محمد و نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه؛هفته راهنما. روز یکشنبه در ۹ اردیبهشت۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد
خدا را شاکرم که اجازه داد ،در این جایگاه خدمت کنم . هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره ۶۰ جناب مهندس تبریک می‌گویم .به سرکار خانم هانی کماندار اولین راهنمای همسفران خانم تبریک می‌گویم . به استادهای جناب مهندس تبریک می‌گویم که همچین رهجویی پرورش دادند تا الان ما بتوانیم از آموزش‌های ایشان استفاده کنیم .
این هفته از لحاظ جایگاه و از لحاظ اهمیت آن، هفته والایی و بالایی است . در این هفته باید شناختی از راهنما پیدا کنیم . چیزی که الان در اینجوهای دیگر است .می‌آیند ، قطع مصرف می‌کنند بعد از سه ،چهار ماه قطع مصرف یک تازه وارد که می‌آید ، سریع می‌خواهند راهنمای آن فرد بشوند به همین دلیل یا دوباره مصرف کننده می‌شوند و یا دوتایی می‌روند ، مصرف می‌کنند . ولی در کنگره اینطوری نیست یک راهنما در کنگره باید از ۱۱ تا خان عبور کنند یعنی سختی‌های خاص خودش را دارد .
همانطور که در حرمت‌ها می‌خوانیم راهنما کمک فرد رها شده به یک فرد در حال مصرف است . حالا این فرد به اینجا اومده و به درمان رسیده است و بعد از رهایی چهل سی دی را تحویل داده است . جایگاه‌های خدمتی متفاوتی را تجربه کرده  است ، بعد در آزمون‌های سراسری شرکت کرده که امسال توی این آزمون‌ها ۹ هزار نفر که شرکت نموده بودند ، تقریباً ۹۰۰ نفر قبولی داشتیم و این ۹۰۰ نفر تشکیل پرونده می‌دهند و بعد از تشکیل پرونده یک مصاحبه با شخص خود دیده‌بان انجام می‌دهند و بعد از مرزبان و ایجنت شعبه استعلام می‌گیرند که آیا به موقع می‌آید و به موقع می‌رود ؟یا آدم منظمی است و در نهایت اهدای شال و مجوز لژیون تشکیل دادن است .  معمولاً راهنما در کنگره مثل یک شمع می‌ماند ، می‌سوزد و جلوی پای رهجو را روشن می‌کند . سوختن آن بابت انرژی ای است که صرف آن رهجو می‌کند . باید خیلی حواسش به رهجو باشد و از نظر جسمی ، روانی و جهان‌بینی آیا این فرد تغییر کرده است .
بعضی راهنماها شاید کیلومترها راه را طی می‌کنند و بدون هیچ مزد و هیچ چشم داشتی خدمت می‌کنند تا طعم خوش رهایی را به دیگران هم بدهد . طعم خوش آن رهایی که خودش حس کرده را به دیگران هم بدهد .
من باید سعی کنم در این هفته به خوبی از راهنمای خود تقدیر و تشکر بکنم .به قول جناب مهندس تقدیر و تشکر به سه صورت است زبانی ، قلبی و عملی یا مالی است . حالا ما اگر بخواهیم یک روانشناس یا روانکاو  را در نظر بگیریم۰ یک جلسه پیش این بخواهیم برویم که یک درد و مشکلی دارم ، اول پول ویزیت از شما می‌گیرند . ولی یک راهنما توی لژیون چقدر وقت می‌گذارد ، چقدر در ماه به کنگره می‌آید ،چقدر در سال وقت می‌گذارد و چند سال خدمت می‌کند ، بنابراین یک تقدیر و تشکر کردن وظیفه من است ما باید قدردان و شکرگزار خالق باشیم  .ما باید تو این هفته سعی کنیم به نحو احسن از راهنمای خود تقدیر و تشکر کنیم ، برای آن دلنوشته بنویسیم و با پاکت دادن تشکر عملی را انجام بدهیم . این نشان دهنده این است که این شخص رشد کرده است یا آیا این آموزش‌هایی را که در کنگره فرا گرفته را کاربردی کرده است .
در آخر هم هفته راهنما را به همه راهنماهای کنگره ۶۰ ، علی الخصوص راهنمایان شعبه بروجرد تبریک می‌گویم .
از اینکه به صحبت های من گوش دادید،متشکرم .

تایپ و تنظیم؛مسافر حسن 

عکس؛مسافرعلیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .