English Version
English

همسفران عشق؛ گفت‌وگو

همسفران عشق؛ گفت‌وگو

باعرض سلام وخدا قوت خدمت شما؛لطفا خودتان را به رسم کنگره معرفی نمایید و بفرمائید؛ تابه حال چه جایگاههای خدمتی را درکنگره تجربه کرده اید؟
سلام دوستان؛مژگان هستم؛ همسفر فرزاد؛آنتی ایکس مصرفی تریاک؛روش درمان DST ؛مدت سفراول 10ماه و18 روز؛باراهنمایی آقای سهیلی وخانم سودابه کبیر رضائی؛رهایی 12سال و6ماه.درمدت حضورم در کنگره؛از همان روزهای اول؛ عاشق خدمت بودم.سعی می کردم از ساده ترین کارها شروع کنم؛خدا را شکر در این مدت توانستم؛خدمت دبیری؛نگهبانی؛کمک راهنمایی ودرحال حاضردر جایگاه اسیستانتی خدمت کنم؛در ادامه هم؛ اگر توفیق خدمت داشته باشم؛ با جان ودل در خدمتم.

چه چیزی باعث شد؛درکنگره ماندگار شوید واین خدمتها را انجام بدهید؟
اگر بخواهم؛ در یک جمله بگویم؛عشق ومحبت بلاعوض اعضای کنگره.باورودم به کنگره؛این عشق ومحبت را از جانب عزیزانی که هیچ نسبتی با من نداشتند؛دریافت کردم؛در نتیجه به این باور رسیدم؛ که من هم؛ باید این گونه باشم.کنگره خود واقعی من را؛ به من نشان داد.من یاد گرفتم؛خدمت کردن؛ جزئی از دوره درمان ماست؛ یادگرفتم؛خدمت کردن ؛زکات رهایی مسافرم است.خدمت کردن در کنگره؛ خدمت به دیگران نیست؛دراصل خدمت به خودمان است؛که به حال خوش برسیم.

لطفا برای ما از زمانی بیان کنید؛که تازه وارد کنگره شده بودید؟آیادر تمام آن روزهای سخت؛ چنین روزی را تصور می کردید؟
من هم مثل همه همسفران عزیز؛قبل از ورودم به کنگره؛به علت نداشتن آگاهی در مورد اعتیاد؛مشکلات زیادی داشتم؛در آن زمان ریشه ی همه آنها را اعتیاد مسافرم می دانستم؛به هیچ عنوان نمی توانستم؛با اعتیاد همسرم کنار بیایم.به همین دلیل همیشه نگران ومضطرب بودم؛حتی کوچکترین مشکل را در زندگی خودم نمی توانستم؛حل کنم.با ورودم به کنگره ودریافت آموزشهای مفید وکاربردی کردن آنها در زندگی توانستم خود واقعی ام را پیداکنم.در آن موقع بود؛ که توانستم؛ مشکلات زندگی خود حل کنم.درطول سفر اول؛نوع نگاهم به همسرم تغییر کرد؛قبول کردم او بیمار است ونیاز به کمک دارد.هرروز تغییرات را در خودم وهمسرم می دیدم.ایمان آوردم؛ که در کنگره ناممکن ها ممکن می شود؛از همان زمان بود؛ که رهایی همسرم را هر روز در ذهنم تجسم می کردم؛ خدارا شکر می کنم؛ به نتیجه ورهایی رسیدیم.بله با گذشت زمان ودیدن رهایی های عزیزان؛ تصور این چنین روزی برایم قابل لمس بود.

دوست داریم نظر شما را در رابطه با جشن همسفر بدانیم؟
درکنگره چندین جشن مهم برگزار می شود؛یکی از این جشن ها؛ جشن همسفر است؛که نشانگر جایگاه ویژه این عزیزان است.عزیزانی که با تمام وجوددراین مسیر سخت وپر پیچ وخم قرار گرفتند؛تا بتوانند به مسافران خود دراین راه کمک کنند تا به رهایی برسند.در جشن همسفر عظمت؛شکوه وتاثیرگذاربودن همسفربه نمایش گذاشته می شود.این جشن برای ارزش نهادن به وجود مقدس همسفر است؛وفرصت مناسبی است که مسافر بتواند نشان دهد؛قدردان این همراهی وهمدلی است.شکرگذاری در کنگره بسیاراهمیت دارد؛چرا که قدر مسلم خداوند از طریق انسانها به ما کمک می کندواگر بخواهیم؛شکرگزار خالق باشیم؛ ابتدا باید شکرگزار مخلوقش باشیم.

به نظرشما؛ ارتباط بین یک همسفر با مسافر؛ باید چگونه باشد؛ که بهترین نتیجه رابگیرند؟
رابطه بین همسفر  و مسافر باید یک رابطه صمیمی وسرشاراز عشق ومحبت باشد؛ تا هردو بتوانند بهترین نتیجه رابگیرند.به نظرمن همسفردر درمان اعتیاد مسافرش نقش مهمی رابازی می کند؛وقتی یک همسفربا آگاهی از بیماری اعتیاد و تخریب های آن در کنار مسافرش می ماند؛قطعا مسافر؛سفربهتری خواهد داشت.درطول سفرو گرفتن آموزشهای درست همسفر به این باور می رسد که باید به مسافرش اعتماد کند؛ودراین مسیر سخت به او کمک گند؛تا مسافرش بتواند سفر خوبی را طی کند.

خانم مژگان عزیز؛از دیدگاه شما یک همسفر تا چه اندازه درخدمت کردن درون کنگره باید کوشا باشد؟
خدمت کردن در کنگره؛یعنی به دست آوردن حال خوش؛پس خدمت کردن ؛تا جایی خوب است که باعث تخریب کسی نگردد.

همسفرانی؛که خودشان در کنگره حضور دارند؛ولی مسافرشان هنوزبه کنگره نیامده است؛چه تاثیری در درمان مسافرشان در آینده خواهند داشت؟
قطعا نقش به سزایی دارند؛زیرا در این مدت توانسته اند؛خود را پیدا کنندوآگاهی کامل را در مورد اعتیاد وصورت مسئله اعتیاد به دست آورند؛پس می توانند به مسافرشان کمک بهتری کنند.

چرابایدهمه ما به اجرای قوانین وحرمتهای کنگره مقید باشیم؟
قطعا برای تداوم وماندگاری هر سیستمی ما نیاز داریم که تابع قوانین ومقررات آن سیستم باشیم؛وگرنه آن سیستم دیر یا زود از بین می رود.ما درکنگره با رعایت اصول؛ قوانین و اجرای حرمت ها؛سعی می کنیم؛از حاشیه ها دور باشیم.سعی می کنیم وارد حریم همدیگر نشویم وحرمت همدیگر را نگه داریم؛ وارد خط قرمزها نشویم و...در صورتی که همه این موارد را رعایت کنیم؛می توانیم به آموزشهای خود ادامه بدهیم واز معرکه گیری دور شویم.

چه توصیه ای به همسفران عزیز دارید؟
توصیه من به همسفران عزیز این است؛که آموزشهای کنگره60 را برای آرامش خود در زندگی کاربردی کنند؛قطعا زمانی که این آموزشها را در زندگی به صورت عملی به اجرا در می آوریم؛می توانیم تغییرات را در خود به وجود بیاوریم.در ادامه با به دست آوردن حال خوش می توانیم؛ روی دیگران هم تاثیرگذار باشیم. 

در پایان اگر حرف ناگفته ای دارید؛ بفرمایید؟ 
جادارد من هم به نوبه خود از بنیان کنگره جناب آقای مهندس دژاکام وسرکار خانم آنی عزیز وفرزندان عزیزشان تشکر کنم.این عزیزان با تلاش وزحمت بسیاری که در این راه کشیدند این چنین مکان مقدس وامنی را برای ما فراهم کردند؛تا بتوانیم خود واقعیمان را بیابیم؛ مسافرانمان هم به درمان ورهایی برسند.امیدوارم در تمامی مراحل زندگیشان موفق وموید باشند.

خانم مژگان عزیز از شما بابت تمام زحماتی که برای نمایندگی همسفران شهرری می کشید به نیابت از تمامی همسفران عزیز تشکرو فدردانی می کنیم؛ازاینکه وقت خودتان را برای این مصاحبه زیبا دراختیار ما گذاشتید؛بی نهایت سپاسگذاریم.

 

تهیه وتنظیم:همسفرعفت(لژیون پنجم)
نگارنده:همسفرمنصوره(لژیون پنجم)
نمایندگی:همسفران شهرری

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .