سلام دوستان سکینه هستم همسفر
کتاب «عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر» به من یاد داد؛ اعتیاد فقط یک عادت بد نیست، بلکه یک بیماری است که باید درست درمان شود. آقای مهندس دژاکام توضیح میدهند که عجله کردن برای درمان همیشه نتیجه خوبی ندارد. چیزی که خیلی توجه مرا جلب کرد اهمیت زمان و صبر در مسیرِ درمان بود. کتاب نشان میدهد که برای رسیدن به حالِ خوب باید جسم، روان و جهانبینی با هم تغییر کنند. من فهمیدم که ناامیدی، بزرگترین دشمن انسان در این مسیر است. مثالها و تجربههای واقعی کتاب باعث میشود که مطالب آن قابل لمس باشند. یکی از پیامهای زیبای کتاب این است که، هیچکس غیرقابل درمان نیست. کتاب تأکید میکند که آموزش و آگاهی نقش مهمی در موفقیت انسان دارد. به نظر من «منطقه ۶۰ درجه زیر صفر» نماد سختترین شرایطی است که انسان میتواند از آن عبور کند.
آموختهام هر تغییرِ بزرگی از تصمیمی کوچک آغاز میشود. این کتاب به من نشان داد که انسان با داشتن هدف و پشتکار، میتواند بر مشکلات خود غلبه کند. در مسیر درمان پذیرش مسئولیت اعمال و رفتارهای گذشته، اهمیت زیادی دارد. مطالب کتاب بیان میکند که برای رسیدن به آرامش، باید نگرش خود را نسبت به زندگی اصلاح کنیم. یکی دیگر از نکات ارزشمند کتاب؛ اهمیت استفاده از تجربه افراد موفق در این مسیر است. این اثر به من یادآوری کرد که شکست پایان راه نیست؛ بلکه فرصتی برای یادگیری و رشد است. مطالعه این کتاب باعث شد که نگاه عمیقتر و امیدوارانهتری به زندگی و تواناییهای انسان داشته باشم. در مجموع این کتاب درباره امید، صبر و پیدا کردن راهِ درست برای ساختن یک زندگی بهتر است.
سلام دوستان مطهره هستم همسفر
کتاب «عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر» نوشته آقای مهندس دژاکام یکی از کتابهای ارزشمند و تأثیرگذار در زمینهی شناخت اعتیاد، درمان آن و همچنین شناخت انسان و جهانبینی است. این کتاب براساس تجربههای واقعی آقای مهندس نوشته شده است و به همین دلیل مطالب آن برای خواننده بسیار قابل لمس و باور است. این کتاب نشان میدهد که اعتیاد تنها یک مشکل جسمی نیست؛ بلکه روح و روان، تفکر و حتی نگرش انسان به زندگی را تحت تأثیر قرار میدهد. آقای مهندس دژاکام در این کتاب با زبانی ساده و صمیمی مسیر سخت زندگی خود و چگونگی رهایی از اعتیاد را توضیح میدهند. آقای مهندس بیان میکنند که سالها درگیر موادمخدر بودهاند؛ اما با تلاش، امید، آموزش و داشتن هدف، توانسته است زندگی خود را تغییر دهد. همین موضوع باعث شده است که این کتاب برای بسیاری از خوانندگان، الهامبخش باشد و به آنها امید دوباره بدهد.
یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این کتاب روش درمان تدریجی است؛ یعنی درمان باید به آرامی و با برنامهریزی دقیق انجام شود تا جسم و روان فرصت بازسازی پیدا کند و این فرایند نیازمند زمان و آموزش لازم است. این دیدگاه با روشهای ناگهانی ترک اعتیاد تفاوت دارد و بر پایهی صبر، استمرار و آموزش شکل گرفته است. عنوان کتاب مفهوم عمیقی دارد؛ «منطقه ۶۰ درجه زیر صفر» نماد تاریکترین و سختترین شرایط زندگی انسان است جایی که فرد احساس ناامیدی، شکست و سردرگمی میکند. عبور از این منطقه به معنای حرکت از تاریکی به روشنایی، از ناامیدی به امید و از ضعف به قدرت است و نشان میدهد که هیچ انسانی محکوم به شکست نیست.
هر فردی میتواند با اراده و تلاش، زندگی خود را تغییر دهد. از نظر من این کتاب فقط درباره ترک و درمان اعتیاد نیست؛ بلکه دربارهی قدرت، اراده انسان و توانایی او برای شروع دوباره است. مطالب این کتاب میتواند برای همه افراد مفید باشد؛ حتی کسانی که با اعتیاد درگیر نیستند؛ زیرا پیام اصلی آن امید، تلاش، صبر و رسیدن به آرامش در زندگی است. در پایان میتوان گفت که کتاب «عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر» اثری آموزنده، تأثیرگذار و الهامبخش است که خواننده را به تفکر دربارهی زندگی، مشکلات و راههای تغییر دعوت میکند. این کتاب نشان میدهد که انسان حتی در سختترین شرایط نیز میتواند با آگاهی، آموزش و امید مسیر تازهای برای زندگی خود بسازد.
سلام دوستان سمانه هستم همسفر
آقای مهندس حسین دژاکام پس از ۱۷ سال اعتیاد سرانجام در بهمنماه ۱۳۷۵ مصادف با ماه مبارک رمضان با الهام از روزه و نظم حاصل از روزهداری موفق شدند، میزان مصرف مواد خود را منظم و تثبیت نمایند و این امر مقدمه و جرقهای برای ابداع کاملترین و پیشرتهترین متد درمان اعتیاد؛ یعنی متد DST شد. همزمان با اجرای این متد و کاهش تدریجی و پلهای مصرف اُپیوم تینکچر، ایشان تجربیات روزانه و لحظهای خود را جهت ثبت به رشته تحریر در آوردند. یک سال بعد، در ۱۵ آذرماه سال ۱۳۷۶ پس از ۱۱ ماه عملیات درمانی و کاهش تدریجی توانستند به قطع مصرف و رهایی از اعتیاد برسند.
آقای مهندس دژاکام پس از موفقیت در ابداع و بهکارگیری این روش کتابی تحت عنوان «عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر» را منتشر نمودند. نویسنده کتاب در ۳۱ شهریور سال ۱۳۷۸ اولین جلسه «کنگره۶۰» را با تعداد انگشت شماری از مصرفکنندگان مواد مخدر، تشکیل دادند و الآن ۲۶ سال است از آن تاریخ میگذرد که کنگره۶۰ به یکی از بزرگترین و قویترین سازمانهای مردم نهاد فعّال در حوزه اعتیاد و درمان آن در جهان تبدیل شده است. یکی از کلیدیترین نکات کتاب «عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر» آشنایی با سیستم موادِ شبهافیونی است و فرق درمان و ترک اعتیاد را بیان میکند و تصاویر زیبای این کتاب پُر از مفهوم و آموزش هستند.
انسانی که مصرفکننده است گویی در یخبندان است و در شرایط سختی وجود دارد و ذرهذره که پیش میرود از منطقه سردسیر خارج میشود. سرما تمثیل ناآگاهی و نادانی است که حس انسان را دچار مشکل میکند. با صبر و تفکر در این مسیر قطعاً از این شرایط خارج میشود. در این کتاب نکات آموزنده زیادی وجود دارد. یکی از ویژگیهای وصفناپذیر این کتاب همزاد پنداری با شخصیت کتاب است، چه برای مسافران و چه برای همسفران فرقی ندارد. در این کتاب آقای مهندس بیان میکند که چگونه میتوانیم بدون قضاوت به درمان فرد مصرفکننده کمک کنیم. ١۴ تصویر کتاب پُر از رمز، راز و زیبایی است و به نیروی خفته درون انسان توجه میشود که چگونه به رهایی و آرامش میرسد.
رابط خبری: همسفر مطهره رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون چهارم)
ویرایش: راهنمای تازهواردین همسفر رقیه (دبیر اول سایت)
ارسال: همسفر راضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون پنجم) نگهبان سایت
همسفران نمایندگی ارگ کرمان
- تعداد بازدید از این مطلب :
84