English Version
English

مفهوم درمان اعتیاد ضلع جهان بینی است

مفهوم درمان اعتیاد ضلع جهان بینی است

سیزدهمین جلسه از دوره شانزدهم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره۶۰،نمایندگی ساوه ویژه مسافران و همسفران با استادی  راهنمای محترم مسافر مهدی ونگهبانی موقت مسافرهاشم و دبیری مسافر علی با دستور جلسه(وادی دوم وتاثیران روی من)روز پنج شنبه ۶اردیبهشت ماه۱۴۰۳ ساعت۱۷برگزارشد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر
از دبیر ودوستانی که نوشتارها را قرائت نمودند تشکر می‌کنم،از ایجنت محترم وگروه مرزبانی سپاسگزارم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم خدمت کنم و آموزش ببینم،من به واسطه انتخابات مرزبانی در شعبه ساوه در حال برگزاری هست توفیق یافتم در جمع شما عزیزان باشم.

خدا قوت می گویم خدمت مرزبانان عزیز وتبریک ویژه به عزیزانی که به عنوان کاندید به جهت خدمت مرزبانی انتخاب شدند،راجب دستور جلسه وادی دوم می خواهم صحبت کنم تیتر وادی دوم هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی نهد هیچ کدام از مابه هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم،در این وادی یک نکته ای دارد  من خودم به این قضیه توجه کردم این است که دارد به من  می گوید اینکه یک چیزهایی داری بهش فکر می کنی ممکنه غلط باشد.

این نیستش که من به هر چیزی فکر می کنم بایدحتما درست باشد وشاید خیلی تعصب هم روی آن داشته باشم ما در کنگره ۶۰می دانیم که اعتیاد یک بیماری سه وجهی هست یا در سه بعد دارد حرکت می کند،یک بعد جسمی، یک بعد روانی یک بعدجهان بینی،که شخص دارد. اعتیاد را می توانیم بگوییم که یک فراینده ویک محصوله. در درمان  و‌‌‌ شکافته شدن این بیماری اضلاعی به اصطلاح جناب مهندس دژاکام کشف اعتیاد را انجام دادند.

ضلع جهان بینی ضلعی بود هیچ وقت کسی بهش فکر نمی کرد خیلی از متخصصین و  شاید خیلی از عزیزانی که به عنوان تازه وارد در این جمع ما هستند ضلع جهان بینی را متوجه نشوند ولی ما می دانیم در کتاب ۱۴مقاله پرده مفهوم درمان اعتیاد ضلع جهان بینی است. نکته بسیار مهمی هست که من این را می دانم که جهان بینی یک شخص مصرف کننده به واسطه مصرف مواد مخدر مورد آسیب و تخریب قرار گرفته است.  اینجا می گوید، هیچ کدام از ما هیچ نیستیم حتی خود به هیچ فکر کنیم.

در وادی اول در رابطه تفکیک صحبت هایی می شود،می گوید ما نمی خواهیم به ساختار حمله کنیم ما باید یک تفکر انجام بدهیم یک راه عقب گرد نداشته باشیم، راهی ترسیم کنیم که عقب گرد نداشته باشیم،در پیام بیماری می گویدخوشحالیم که در جنگ نرم ادامه می دهیم،جنگ نرم برداشتی که در کنگره ۶۰راجبش می شود جنگ اطلاعات و آگاهی هست خیلی از آدم هایی حتی در چهارچوب کنگره۶۰ دائماً درگیر هستند یعنی در ذهنشان، تفکراتشان واعمال روز مره شان در گیری دارند،این می تواند انسان را در مسیر مستقیم هدایت کند و‌ یا  می تواند یک انسان را از یک مسیر اصلی انحراف بکشد.

این جنگ نرم همان جنگی است که درون ذهن ما پیش آمده وبه صورت خوبی از آزمایش در بیاید. ما ها قبل از ورود به کنگره تفکری که برایمان پیش می اید اگر مشکلی هم سر راه ما قرار بگیرد همش در حال نق زدن هستیم که خدا چرا اتفاق را برای من پیش آورد و هزاران فکری که می تواند انسان را به انحراف بکشد ویک نا امیدی عجیبی سراغ شخص بیاید وبه جایی برسد که حتی قدرت مطلق هم نتواند کاری کند،می تواند دقیق آدم را به کافر مطلق تبدیل کند،خدا را شکر می کنم که وارد بازی اعتیاد شدم وبه واسطه آموزش های کنگره و مسیر و صراطی که توانست من را از چرخه تاریکی به یک سمتی هدایت کند که یکسری وظایفم و مسئولیت هایی که در زندگیم هست حداقل انجامش بدهم واین را می دانیم که ساختار های ذهنی می تواند روی جسم تاثیر بگذارد یک فکر بیمار می تواند انسان را قشنگ به وادی بیماری هدایت کند.


نگارش متن:همسفر ناصر
عکاس مسافر شهرام
تنظیم وارسال:مسافر رمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .