English Version
English

جهان‌بینی یعنی تغییر نگرش نسبت به خود و دیگران

جهان‌بینی یعنی تغییر نگرش نسبت به خود و دیگران

جلسه پنجم از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی  مسافر رافع ،نگهبانی مسافر حامد و دبیری مسافر جواد با دستور جلسه "جهان بینی 1 و 2" سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان رافع هستم یک مسافر
در ابتدای جلسه از راهنمای خودم تشکر می‌کنم که در طول یک سال سفر من باتحمل زحمات بسیار کمک کردند تا این جایگاه را تجربه نمایم. از مسافر رحیم که مرزبان زمان ورود من بودند بسیار سپاسگزارم که با برخورد درست سبب رفع منیت و تکبر در من شدند و بااینکه در ابتدا قصد بازگشت از مسیر را داشتم ولی برگشتم و سفر خود را شروع کردم. برخورد مرزبان محترم یک تلنگری بود تا من به خودم بیایم و با حقایق روبه‌رو شوم.
جهان‌بینی یعنی تغییر نگرش نسبت به خود و دیگران که البته از اضلاع مثلث درمان است که بدون درک درست آن آموزش‌های استاد و مطالب وادی‌ها قابل‌درک و فهم نیست. جهان‌بینی الفبای آموزش‌های کنگره 60 است. الفبایی که در مدرسه آموختیم فقط برای نوشتن بود درحالی‌که آموزش جهان‌بینی الفبای زندگی بهتر و درست است. تمام مشکلات ما در زندگی مربوط به فقدان همین آگاهی‌ها بود. ضرورت این امر آنجایی قابل‌درک می‌شود که به ما کمک می‌کند با ناامیدی و ترس مقابله کنیم.
پیدا کردن راه‌حل برای مشکلاتی که با آن در زندگی مواجه می‌شویم و کسب رضایت اطرافیان از مصادیق یادگیری مفهوم جهان‌بینی است. یک روز در موقع مصرف پدرم جمله‌ای به من فرمود که برایم بسیار سنگین بود. ایشان گفتند که امروز دیگر خجالت می‌کشم شمارا به‌عنوان پسرم معرفی نمایم. این هم یک تلنگر برای من بود که به حقیقت زندگی و مشکلات خودم فکر کنم.
شاید مسافر جبار شش ماه پیگیر بودند تا من به کنگره 60 مراجعه نمایم و سفر خود را آغاز کنم ولی من مدام پشت گوش می‌انداختم و شاید فرمان من هنوز صادر نشده بود. تمام زندگی من در آن زمان‌بر اساس تجربه بود. به‌جای تفکر و آموزش فقط به تجربه توجه داشتم.

پیدا کردن مبدأ و مقصد حرکت و در نظر گرفتن هدف درست، بسیار در زندگی مهم است. باید مسیر حرکت مشخص باشد. این موضوع را شاید کسی به ما یاد نداده بود. منیت و منفی گرایی در شخصیت من رشد کرده بود و شاید دیگر من حریف این منیت و نیروی منفی نمی‌شدم.
شاید قطع مصرف در بعد جسمی زیاد مشکل نبود ولی حل مشکلات در بعد روانی بسیار مهم‌تر بود.
درمان باید در هر دو قسمت جسم و روان اتفاق بیفتد. شاید به دلیل آلوده بودن حس و درست‌کار نکردن آن نمی‌توانستم درست تصمیم بگیرم.
بدون تفکر و آموزش، تجربه محکوم‌به شکست است. چقدر دچار اتلاف وقت و هزینه می‌شدیم. دیگران را درک نمی‌کردیم. حقیقت هرچیزی را به‌درستی درک نمی‌کردیم.
وقتی مهندس دژاکام می‌گوید راهنمایان کنگره 60 بهترین‌های دنیا هستند دقیقاً تائید همین مصداق است که با اصلاح جهان‌بینی مسافر و همسفر تجربه‌های درست و مسیر مستقیم را هموار می‌نمایند.
همراه کردن صوت با مدل و تصویرسازی مفاهیم، موضوعات را برای ما قابل‌درک می‌کند. مثال شهر وجودی و قلعه عقل از این قبیل مصادیق هستند. من با تصویرسازی ذهنی از این مفاهیم می‌توانم موضوع را به‌درستی درک و یادآوری نمایم.
در بحث آموزش جهان‌بینی هم مطلب همین‌گونه است. باید یاد بگیریم درست ببینیم و درست درک کنیم. بزرگ بودن منیت که البته سبب ضد ارزش می‌شود باعث می‌شود که نتوانیم رفتار درستی در جامعه و خانواده داشته باشیم. با آموزش‌های کنگره و کنار گذاشتن منیت، این توانایی را پیدا می‌کنیم تا در هنگام مواجهه با یک درگیری، چگونه آن را مدیریت نماییم.
البته من ادعایی ندارم ولی آلان این توانایی رادارم که با یک معذرت‌خواهی کوچک از یک مشکل بزرگ جلوگیری کنم.
قبلاً به این راحتی‌ها نبود. آلان میدانم قبل از ناراحت کردن طرف مقابل، من خودم دچار ناراحتی و مشکل می‌شوم یک ضرر دوطرفه اتفاق می‌افتد.
آموزش جهان‌بینی فندانسیون و پایه آموزش‌های کنگره 60 است. اگر این موضوع موردتوجه قرار گیرد، سایر موضوعات هم درست خواهد شد و ما سفر موفقی را در کنگره 60 خواهیم داشت.
از همه شما سپاسگزارم که به صحبت‌های من گوش دادید.
باتشکر از مرزبان کشیک مسافر اسماعیل و لژیون خدمت گزار لژیون پنجم
راهنمای محترم مسافر حسین
گروه سایت نمایندگی زال پارس
مرزبان خبری:مسافرقاسم
تایپ:مسافر علی لژیون پنجم
ویراستاری:مسافر محسن لژیون یکم
تنظیم برای سایت:مسافرجوادلژیون ششم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .