English Version
English

ساخته شدن، هدف خلقت انسان است

ساخته شدن، هدف خلقت انسان است

جلسه نهم از دور پنجاه‌ونهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰، ویژه نمایندگی ابن‌سینا با استادی همسفر فاطمه و نگهبانی همسفر طیبه و دبیری همسفر مبینا با دستورجلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من» روز سه‌شنبه به تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شاکر هستم که در این جایگاه قرار گرفتم و از ایجنت محترم و گروه مرزبانی و نگهبان جلسه کمال تشکر را دارم که به بنده این فرصت را دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستورجلسه راجع‌به وادی دوم می‌باشد تحت عنوان «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد.» یعنی در زندگی‌مان خودمان را دست کم نگیریم و خود را بی‌ارزش ندانیم؛ اگر تحصیلات نداریم، شغلی نداریم یا شرایط زندگی‌مان خوب نیست و یا مسافر مصرف‌کننده داریم، وجود این مصرف‌کننده و مشکلات نشان‌‌دهنده این می‌باشد که خداوند من را دوست دارد و این شخصی که وارد زندگی من شده و مشکلاتی که سر راه من قرار گرفته است برای ساخته شدن من هستند؛ چون هدف خلق تمام هستی ساخته شدن تمام انسان‌ها می‌باشد.
خدا انسان را آفریده تا در مسیر زندگی‌شان ساخته بشوند؛ اگر شخصی مشکل ندارد و یا دغدغه‌ای در زندگی ندارد؛ اولا کسی وجود ندارد که در زندگی مشکلی نداشته باشد و هر کسی به هر طریقی در زندگی خود مشکلی دارد، بر فرض مثال؛ اگر شخصی در زندگی خود مشکلی ندارد قطعا در زندگی رشدی ندارد و بدون مشکل، زندگی فایده‌ای ندارد؛ چون زندگی مسیرش به گونه‌ای می‌باشد که اگر خداوند به ما اختیار داده به این دلیل می‌باشد که راه‌مان را انتخاب کنیم و قطعا در مسیر این انتخاب مشکلاتی وجود دارد و در مسیر، موضوعاتی وجود دارد که ما باید از آن عبور کنیم؛ یعنی در کنار وادی دوم، وادی دهم به ما می‌گوید که صفت گذشته در انسان صادق نیست؛ چون جاری است؛ یعنی ناراحت نباشید و امید داشته باشید.
وادی دوم هم می‌گوید ناامید نشوید و به این فکر نکنید که مصرف‌کننده خوب نمی‌شود یا خودمان؛ اگر افسرده هستیم یا استرس داریم و یا بیماری داریم و مدام تکرار می‌کنیم که من خوب نمی‌شوم و این وادی می‌گوید صفت انسان صادق نیست؛ چون جاری است. انسان قابل تغییر می‌باشد؛ ولی چیزی که باعث می‌شود انسان تغییر کند خواسته خودمان است؛ اگر من خواسته داشته باشم، درست حرکت می‌کنم و می‌توانم تغییر کنم.
کنگره ۶۰ این مکان، زمان و شرایط را برای ما فراهم کرده است که بیاییم و درست حرکت کنیم و تلاش‌مان را انجام بدهیم. من قبل از ورودم به کنگره با شرایطی که داشتم و اعتیادی که در زندگی من بود حال خوب و با این وادی آشنایی نداشتم؛ ولی بعد از کنگره این وادی را مرور کردم. خیلی جاها به من کمک کرد و من را نجات داد و این‌که من باید قدردان کنگره باشم و می‌دانم که اول لطف خداوند و بعد آموزش‌های بروز کنگره، مخصوصا راهنمای خودم خانم طاهره که هر روزِ خود و خانواده‌ام را به جامعه امیدوار کرد و هر روز، خداوند را برای این نعمت بزرگ که برای من و خانواده و جامعه‌‌ام هدیه داده تشکر و قدردانی می‌کنم؛ اگر کفر نباشد می‌خواهم این را بگویم که کنگره ۶۰ قرآن عصر جدید می‌باشد و کجا بهتر از کنکره ۶۰ بروم؟ کنگره در زمان بدحالی من، حال من را خوب کرد. صدای آقای مهندس و صدای راهنمایم به من آرامش و انرژی می‌دهد و کنگره سهم زیادی در خوشبختی من داشته است و امیدوارم همه شما به آن چیزی که دل‌تان می‌خواهد برسید. ممنونم که به صحبت‌های من توجه کردید‌.

لژیون خدمتگزار: لژیون پنجم به راهنمایی همسفر طاهره
تایپ: همسفر مینا رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون پنجم)
عکاس خبری و ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .