English Version
English

خداوند ما را بیهوده نیافریده است

خداوند ما را بیهوده نیافریده است

نهمین‌ جلسه از دوره‌ هجدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی ساوه ویژه مسافران با استادی دیده‌بان محترم مسافر اصغر، نگهبانی همسفر‌ ناصر و دبیری مسافر‌ محمد‌رضا با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن بر روی من» روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳‌ ساعت ۱۷ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر
خیلی خوشحالم که امروز در کنار شما هستم و می‌‌توانم از آموزش های کنگره و آقای مهندس استفاده کنم. سال جدید را به همه شما تبریک عرض می‌کنم و همچنین امیدوارم همگی بهره لازم را از ماه رمضان برده باشید و در ادامه هم بتوانیم در کنگره بمانیم و قدردان باشیم.

اگر قدردان نعمت های خداوند نباشیم آن را از ما می‌گیرد و این را می‌بینیم که خیلی‌ ها می‌آیند درست سفر نمی‌کنند، سی‌دی نمی‌نویسند و  میروند و ده سال بعد می‌بینی تمام زندگی اش را از دست داده و دو مرتبه بر می‌گردد، باید قدردان لحظات باشیم قدردانی هم یعنی انجام قوانین الهی و قوانین و حرمت‌‌های کنگره است. وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم اگر خود به هیچ فکر کنیم.

من قبل از کنگره همیشه با خودم درگیر بودم و به خدا می‌گفتم چرا من را آفریدی، من به چه دردی می‌خورم، همه مشکلات برا من است، هر شب با عذاب می‌خوابیدم، حتی آن زمان هم که معتاد نبودم مشکلاتی داشتیم به دلایلی اینکه اولاً مبدأ را نمی‌دانستیم، دوم اینکه نمی‌دانستیم برای چه آمدیم. خدا به آقای مهندس سلامتی بدهد علاوه بر اینکه اعتیاد ما را درمان کرد، آمدند و آدرس ما را به خودمان‌ دادند، یعنی من متوجه شدم بیهوده آفریده نشدم و آمده‌ام تا کاری انجام بدهم.

خداوند می‌فرماید من زمین را مهد آفریدم. فهمیدم که من آمده‌ام تا آموزش ببینم و برگردم. وقتی وارد‌ آموزش شدم متوجه شدم که باید در جهت عمل کنم یکی آموز و دیگری خدمت کردن. وقتی وارد‌ کنگره شدیم و جسممان درمان شد دیدیم حالمان چقدر نسبت به قبل بهتر شد، هدف را پیدا کردیم و در خط اصلی خودمان‌ قرار گرفتیم. خداوند در قرآن می‌فرماید در راهم در صراط مستقیم آسیبی به شما نمی‌رسد، برای اینکه جای خودمان را پیدا نکرده بودیم حالمان خراب بود.

با همه صفاتی که داشتیم وقتی وارد‌ کنگره شدیم دیدیم در جای خودمان‌ هستیم شروع به آموزش دیدن کردیم و در ادامه خدمت کردن. همه کسانی که اینجا هستند به خاطر حال خوبی است که دریافت می‌کنند. زمان مصرف به فکر خودشان بودند ولی الان می‌آیند و خدمت می کنند برای دیگران برای همین حالشان خوب است و این حال خوب هزار برابر از زمانی که مواد مصرف می‌کردند برتر است. این را به سفر اولی ها می‌گویم اگر درست سفر نکنید لذتی نمی‌برید. تا انسان چیز بهتری پیدا نکند نمی‌تواند از قبلی بگذرد.

اینجا می‌فهمیم که خداوند ما را بیهوده نیافریده است. قبل از کنگره فکر می‌کردیم حال خوب با ابزار است فکر می‌کردیم اگر ساختمان را هر سال عوض کنیم حالمان خوب است، اگر حسابمان پر از پول باشد حالمان خوب است رفتیم سراغ مواد مخدر و هیچکدام نبود ولی  آمدیم در کنگره اصل را پیدا کردیم و جناب مهندس آدرس ما را به خودمان‌ داد و فهمیدیم حال خوبمان درون خودمان است.

من در کنگره فهمیدم که نیروهایی درون من است که قدرت خدایی دارد و خداوند صفات خودش‌ را درون من نهادینه کرده است و من از آنها استفاده نمیکنم. من در کنگره هنر زندگی کردن را یاد گرفتم. ما به زمین آمدیم تا زندگی کنیم ولی قوانین آن را نمی‌دانستیم. الان هم که آمدیم باید دنبال هدفمان بگردیم، باید توانایی‌های خود را پیدا کنیم. زندگی مانند کشتی است و هر کسی در یک فن تخصص دارد و آن هدف او است، در جای خودمان‌ باشیم و نقش بازی نکنیم.

نیازی نیست حتماً جایگاه بالایی داشته باشم، شاید آبدارچی باشم و یک چای خوب بدهم و آن روز از یک دیده‌بان بهتر کار کنم این هدف است. خداوند ما را آفریده که فقط لذت ببریم. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در صراط مستقیم همه شاد هستند. خداوند می‌فرماید از من به شما بدی نمی‌رسد. چقدر بیرون دنبال درمان گشتیم درمان ما کجا بود؟ درون خودمان بود و این را نمی‌دانستیم. ما برای اینکه نیروهای خفته درونمان بیدار شود اول باید شاگردی کنیم‌، چون بلد نیستیم. باید آموزش درست ببینیم تا بتوانیم‌ خدمت کنیم‌. تمام لذت های دنیا در آموزش و خدمت است. خداوند ما را بیهوده نیافریده و ما جانشین خداوند هستیم و خداوند به ما اختیار داده، اختیار تغییر هم داده است، اختیار برگشت هم داده است. کرم بعد از سه روز پروانه می‌شود، تغییر می‌کند. ما اشرف مخلوقات هستیم پس ما هم می‌توانیم تغییر کنیم‌ و این قدرت در درون ما است و این تفاوت در درست عمل کردن به دانسته های خودمان است.

در ادامه جلسه خدمتگزاران و بازدید دفاتر سی دی توسط دیدبان محترم مسافر اصغر منصوری

دیدبان محترم آقای منصوری فرمودند:

لذتی که در درمان در کنگره است که هیچ ماده ای در جهان نمی‌تواند این لذت را به تو بدهد و شرط دارد اول این که هدفمان را بدانیم چه هست آیا می‌خواهیم درمان شویم؟ چند کلامی هم در مورد هفته راهنما صحبت می‌کنم، بهترین اعمال در روی زمین مربی بودن است و خداوند خودش‌ رب العالمین است و مربی همه است.

زمانی که شما برای رهایی می‌روید چقدر شوق دارید، راهنما هزار برابر شوق دارد و شاد است چون دست‌رنج خودش‌ را میبیند و از عمل خودش‌ راضی است. حتماً در آزمون کمک راهنمایی شرکت کنید و از خداوند هم بخواهید تا توفیق خدمت در این جایگاه را بدهد. هفته راهنما را پیشاپیش تبریک عرض میکنم، هفته راهنما هفته قدردانی از راهنما است. افضل ترین جایگاه در هستی راهنمایی است. قدر راهنما های خودتان را بدانید. این شما هستید که به دادن کادو نیاز دارید. ما در کنگره رشد می‌کنیم‌ چون قدردان یک‌دیگر هستیم.ما باید از کسانی که به ما خدمت می‌کنند قدردانی کنیم‌. انشالله جشن خوبی داشته باشید.

نگارش متن و عکاس:مسافر شهرام
تنظیم و ارسال:مسافر رمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .