English Version
English

همه آفریده‌ها برای انسان هستند

همه آفریده‌ها برای انسان هستند

جلسه سیزدهم از دور هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی تاکستان با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن بر روی من" با استادی مسافر عباس و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر مهدی در روز یکشنبه مورخ ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
در ابتدا از آقا وهاب راهنمای محترم و هم‌چنین از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که اجازه دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش ببینم. قبل از همه هفته آینده که هفته راهنمایان کنگره۶۰ هست را تبریک می‌گویم.
وادی دوم می‌گوید که هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد و هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. جناب مهندس می‌فرمایند که هر چیزی را که در طبیعت نگاه می‌کنیم، بیهوده و بی‌جهت نیست، به‌عنوان مثال فیل را در نظر بگیریم که در زمان‌های قدیم برای جابجایی اجسام استفاده می‌شده است یا زنبورعسل که برای انسان‌ها عسل تولید می‌کند. در گذشته سم و سم‌پاشی نبوده است و به همین دلیل از حشراتی مثل کفشدوزک برای از بین بردن آفت‌ها استفاده می‌کردند.
آقای مهندس مثال درخت گردو را می‌زنند که به آن مقدار کمی از آب و کود می‌دهند که در مقابل آن درخت، گردوهای فراوانی می‌دهد و یا درخت انگور نیز همین‌طور است. اگر خوب نگاه کنیم، علف‌های بیابان‌ها بدون آب رشد می‌کنند و باعث جلوگیری از گردوخاک می‌شوند. اگر دریاچه‌ها نبودند، طوفان‌های نمک ایجاد می‌شد که تخریب‌های بسیاری ایجاد می‌کنند. جناب مهندس می‌فرمایند همه آفریده‌ها برای انسان است و انسان باید بداند که بیهوده قدم به حیات نگذاشته، یعنی اینکه انسان هم باید مثل سایر موجودات خداوند دارای نفع و فایده باشد، مانند راهنمایان کنگره ۶۰ که به افراد بسیاری مثل من  کمک می‌کنند که من هم باید با خدمت کردن، زحمات این عزیزان را جبران نمایم.

قبل از اینکه کنگره بیایم، خود را به هیچ می‌دانستم و باآن‌همه تخریب فکر می‌کردم که هیچ‌وقت خوب نمی‌شوم، ولی با ورود به کنگره و آشنا شدن با وادی‌ها، دانستم که هر انسانی برای دلیلی پا به هستی گذاشته است. استاد امین می‌گویند که حتی اگر انسان هیچ شغل، پول و ثروت نداشته باشد، دارای یک جسم است به نام شهر وجودی که میلیون‌ها سلول دارد که باید خود نگهبان این جسم و سلول‌ها باشد. در کنگره یاد گرفته‌ام که باید قدر خودم را بدانم، انسان بدون دلیل خلق نشده است که خودش را تخریب و نابود کند، زیرا هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم.

مرزبان کشیک: مسافر حسن
تایپ: مسافر مصطفی لژیون پنجم
تنظیم: همسفر پیمان
نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .