English Version
English

راه درست را انتخاب کنیم

راه درست را انتخاب کنیم

پنجمین جلسه از دوره پانزدهم کارگاه های آموزشی وخصوصی کنگره ۶۰ساوه ویژه مسافران با استادی مسافر میثم ونگهبانی مسافر جواد ودبیری مسافر رسول با دستور جلسه( وادی دوم و تاثیر آن روی من)روز یکشنبه ۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ساعت ۱۷برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان میثم هستم یک مسافر
از دبیر جلسه ودوستانی که نوشتارها را قرائت نمودند تشکر می کنم،از ایجنت محترم و راهنمای عزیزم و گروه مرزبانی سپاسگزارم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم خدمت کنم وآموزش  ببینم.

دستور جلسه‌ این هفته در مورد وادی دوم هست تیتر وادی می گوید هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگرخود به هیچ فکر کنیم،خب نا امیدی یکی از اضلاع اصلی جهالت و اضلاع اصلی جهالت هم زمانی ایجاد می شود که پایه واساس اصلیش اعتیاد است. کشیدن سیگار و همه اینها دست به دست هم می دهند تا ما در جهل و نادانی قرار بگیریم، در تاریکی قرار بگیریم ودر نتیجه کشیده‌ می شویم به سمت سیاهی که یکیش می شود ناامیدی،گوشه گیری،زمانی که شروع به کشیدن مواد می کنیم همیشه دوست داریم بعد یک تایمی تنها باشیم حوصله هیچکس را نداریم، به قول عامیانه می گوییم حسش نیست دیگرکاری انجام بدهیم  اوایل شاید یک دوره طلایی داشته‌باشد ولی در ادامه دیگر می گوییم حسش نیست چرا چون حس ها را ما خودمون خواب کردیم. جایگاهی قرار گرفتیم که دیگر نا امید شده ایم در این وادی به ما می گوید که حتی اگر ما در سیاه ترین، تاریکی ترین جایگاه قرار بگیریم اگر بخواهیم خواسته اش را داشته باشیم می توانیم برگردیم. درسته هیچ چیزی اتفاق نمی افتد،همان طوری که ما یک باره در تاریکی قرارگرفتیم یک باره هم نمی توانیم بیرون بیاییم ، ولی با خواست درست، راه درست را انتخاب کنیم می توانیم از یک روزنه نور شروع کنیم، همین که ما امروز روی این صندلی نشستیم مطمئن باشید روزنه نور را پیدا کرده ایم حالا دیگر بقیه اش بر می گردد به همت خودمان که ادامه بدهیم،این راه را موفق باشیم شاید ما پست ترین حیوانات را بخواهیم بگوییم به طور مثال همه اینها یک حکمتی دارد که خداوند آفریده. چه برسد به ما انسان ها، به ما انسان هایی که بهترین مخلوق خداوند هستیم ما خودمان را دست کم بگیریم این نا امیدی از همه چی ما را می اندازد بهترین راه پا شدن و تجربه کردن مقابل نا امیدی و در جمع درست قرار گرفتن است که بتوانیم ما درست مسیر زندگی مان را انتخاب کنیم،کنگره قطعا به من میثم آموخت که چطوری با مشکلات مقابله  کنم چطوری مشکلات را روی سر بزارم وحال خودم را خراب نکنم وگرنه این مشکل همیشه در همه زندگی ها هست هر چقدر بخواهیم سخت بگیریم سخت تر به ما می گذرد،هر چقدر بخواهیم نا امید باشیم ضعیف تر می شویم مشکلات به ما غلبه می‌کند وهمین مشکلاته که ما انسان‌ها را قوی می کند،یعنی همین اضدادی که وجود دارد می تواند خیلی چیز را به ما آموزش بدهد و ما بتوانیم کنار این مسئله تکامل پیدا کنیم چون اگر نباشد کار، خراب کار درست نیست. امیدوارم که همه بتوانند در زندگی شان آموزش‌های  لازم بگیرند مخصوصا در کنگره اینجا واقعا یک بستری فراهم شده است که مدیون آقای مهندس و خانواده شان هستیم.
نگارش متن و عکاس:همسفر ناصر
تنظیم و ارسال:مسافر رمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .