English Version
English

تمام هستی بر پایه ظرفیت تشکیل شده است.

تمام هستی بر پایه ظرفیت تشکیل شده است.

جلسه‌ی دوازدهم از دوره هفتم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی حافظ با نگهبانی مسافر حسین رضا و استادی مسافر مهدی و دبیری مسافر شاهرخ با دستور جلسه ظرفیت مسئولیت قبله گم کردن و نق زدن و حاشیه در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

به نام خدایی که فقط به خودش باید حساب پس بدهيم

خلاصه سخنان استاد

خداوند را شکر میکنم که توفیق حاصل شد تا برای اولین بار در این جایگاه قرار بگیرم تا خدمت کنم وآموزش بگیرم از همه خدمتگذاران کنگره ۶۰ خصوصأ نمایندگی حافظ کمال تشکر را دارم از ایجنت‌ محترم شعبه و گروه مرزبانی سپاس گذارم ویک تشکر ویژه دارم از راهنمای محترم خودم آقا حمید رضا که این حال خوب را مدیون ایشان هستم.

دستور جلسه مسؤلیت ظرفیت (قبله گم کردن،نق زدن و حاشیه)
قبل از ورود به کنگره من اطلاعی از ظرفیت ومسؤلیت نداشتم بعد از نوشتن سی دی ها گوش کردن سخنان جناب مهندس پی به این موضوع بردم که این هستی بر پایه ظرفیت تشکیل شده است و هر چیزی که در هستی وجود دارد دارای یک ظرفیت است. جناب مهندس در سی دی قبله گم کردن میفرمایند که منظور از قبله این است که شما دارای یک هدف هستید واین هدف نباید گم شود.

خاصیت انسان به گونه‌ای است که وقتی به مقام ویا پول و شهرتی می‌رسد مسؤلیت خود را فراموش می‌کند که از چه جایگاهی به چنین جایگاهی رسیده است من که با تخریب بالا وارد کنگره شدم والان با حال خوب و تعادل نسبی رسیده‌ام نباید گذشته خودرا فراموش کنم تمام هستی از جمله حیوانات،جامدات،گازها، مایعات،از یک ظرفیتی تشکیل شده‌اند.

منظور از ظرفیت آن پیمانه وجودی شخص در درون خود است و ظرفیت هر شخص با شخص دیگری متفاوت است یکی اندازه ظرفیت او یک لیوان است وشخص دیگری اندازه ظرفیت او یک پارچ است و این به گونه‌ای نیست که من بتوانم یک روزه به‌دست بیاورم ظرفیت به مرور زمان در شخص ایجاد می‌شود که به  آن هم نقطه تحمل هم می‌گویند.

گیاهان هم از یک ظرفیتی برخوردار هستند،مثال یک علف در بیابان هیچ وقت قادر به تبدیل شدن به درخت خرما را ندارد،هر کدام دارای یک جایگاهی هستند.
حیوانات هم از یک اطلاعات و ویژگی‌های جداگانه‌ ای برخوردار هستند،نفس را هم در سی دی مثال می‌زند،نفس یک بوته هیچ وقت نمی‌تواند تبدیل به درخت انگور شود و
من در کنگره آموختم که نفس هیچ وقت از بین نمی‌رود.اگر جسم هم با مرگ زیر خاک برود ولی نفس همچنان باقی خواهد ماند،واز یک دنیا به دنیای دیگر می‌رود.

مولانا هم یک شعری در این موضوع گفته است که،از جامدی مردم و نامی شدم،از نما مردم به حیوانی سر زدم، مردم از حیوانی و آدم شدم، پس چه ترسم از مردن کم شدم.
تمام خصوصیات حیوانات، گیاهان،و... همه در وجود انسان قرار دارد هرکس در این دنیا دارای یک ظرفیت است.

مسؤلیت از واژه سوال پرسیدن گرفته شده یعنی بایستی پاسخگو بود.
من که در یک قسمت مشغول خدمت هستم شخصی که تازه وارد کنگره می‌شود فکر می‌کند که من رئیس آن قسمت هستم،اگر معنی آن را پی برده باشیم باید پاسخگو آن قسمت باشیم اگر من ظرفیت آن مسؤلیتی که به من محول می‌شود را نداشته باشم دچار قبله گم کردن می‌شوم و امکان دارد در من تخریب به وجود بیاورد.

با یکی از دوستان صحبت می‌کردم که در شرکتی کار می‌کرد و می‌گفت که عده‌ای برای خودنمایی زیرآب مرا زدند و نگذاشتند که من مسؤل یک بخش شوم ومن به او گفتم که آیا ظرفیت آن را در خود میبینی که مسؤل آن قسمت شوی.
در آخر هم تشکر میکنم دوباره از راهنمای خودم و همه دوستان. از اینکه به صحبت های من توجه کردید از همه شما نهایت تشکر را دارم.

جلسه هماهنگی راهنمایان در مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳

تهیه و تنظیم مرزبان خبری مسافر محمد. 

ویرایش و متن خبر مسافر ایرج لژیون یکم و مسافر محمد صادق لژیون دوم

عکس و بارگزاری مسافر مهدی لژیون ششم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .