English Version
English

هر چیزی که حس داشته باشد یک ظرفیت دارد

هر چیزی که حس داشته باشد یک ظرفیت دارد

هشتمین‌جلسه از دوره‌هجدهم کارگاه‌های آموزشی وخصوصی کنگره ۶۰نمایندگی ساوه ویژه مسافران با استادی مسافر آصف ونگهبانی همسفر‌ناصر و دبیری مسافر‌محمد‌رضا با دستور جلسه (‌ظرفیت ومسئولیت،قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه) روز سه شنبه۲۸فروردین‌ماه ۱۴۰۳‌ساعت ۱۷برگزارشد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان آصف هستم یک مسافر:
از دبیرجلسه ودوستانی‌که نوشتارها را قرائت نمودند تشکرمی‌کنم،از ایجنت محترم و راهنمای عزیزم آقای ابولفضل فلاحی و گروه مرزبانی سپاسگذارم که اجازه‌دادند در این جایگاه قرار بگیرم خدمت کنم وآموزش ببینم.

در مورد دستور جلسه امروز،دوستان جناب آقای مهندس در‌این سی‌دی برای ما واضح صحبت کردندکه ظرفیت چی هست مسئولیت ما چیه وچقدر مسئولیت داریم ظرفیت هر انسان چه انسان باشد چه حیوان باشد هر چیزی که حس داشته باشد یک ظرفیت دارد همه ما یک ظرفیت داریم.

هر انسان هر جایگاهی باشد یک ظرفیت دارد به طور‌مثال ظرفیت یک لیوان شاید ۳۰۰میلی گرم آب در داخلش جا می گیرد اگر نیم لیتر‌آب در داخل این لیوان بریزیم سر ریز می شود منظور آقای مهندس اینکه می گوید ما ظرفیت مان را بشناسیم که ظرفیت مان چه اندازه است اگرببینیم ظرفیت مان کم است برای بالا بردن ظرفیت آموزش ببینیم بکوشیم،چه جوری ظرفیت مان را بالا ببریم.

بطور مثال قبل اینکه من وارد کنگره ۶۰بشوم یک فرد مصرف کننده بودم،من خودم نقطه تحملم آنقدر کم بود تفکرم کم بود اگر یکی از نزدیکانم یا بزرگانم پدرم ، مادرم، برادرم،یک چیزی می گفتند فوری بهم برمی خورد چون نقطه تحملم ضعیف بود آقای مهندس این همه تلاش می کنند که من آصف در کنگره ۶۰ یک انسانی باشم ظرفیتم را بشناسم، مسئولیتم را بدانم و قبله ام را گم نکنم.

در زندگی، هر انسانی یک مسئولیت دارد ،خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند،،تک تک ما می توانیم جانشین خداوند باشیم روی زمین به شرطی که خودمان بشناسیم خودمان را درک کنیم ما باید مسئولیت پذیر باشیم،به طور مثال بنده مسئولیت آبدار خانه را دارم باید مسئولیت پذیر باشم سر وقت بیام سر وقت برم.

هر زمانی ما مسئولیت پذیر شدیم می توانیم در کارهامون موفق باشیم ، بعضی از انسان ها بعضی وقت ها یک کسانی به ما خدمت هایی انجام می دهند که در کنگره ۶۰ما خیلی چیزها را آموختیم در طول زندگی مان به یک جایگاهی می رسیم آن وقت طرف را فراموش می کنیم منظور از قبله گم کردن همین است،کسی که به ما خدمت کرد و به ما آموزشی داده‌اید سپاس گذار باشیم.

نگارش متن: همسفر ناصر
عکاس: مسافر رضا
تنطیم و ارسال:‌مسافر رمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .