English Version
English

دنور به معنی بخشنده است

دنور به معنی بخشنده است

هشتمین جلسه از دوره چهارم جلسات لژیون سردار نمایندگی اسبیکو، به استادی مسافر ستار، نگهبانی راهنما مسافر محسن و دبیری مسافر عبدالله،  با دستور جلسه «دنور» در روز یک‌شنبه  ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ شروع به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

 

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که امروز این توفیق را داشتم که در بین شما عزیزانی باشم که برای یک هدف گرد هم جمع می‌شوید و آن هم کمک به دردمندان است. همان‌طوری که در جریان هستید دستور جلسه لژیون دنور است، دنور به معنی بخشنده است و این بخشنده بودن یکی از صفات خداوند است، این صفت به‌صورت بالقوه در وجود تمام انسان‌ها است و انسان‌ها می‌توانند این صفت را بالفعل کنند و این اتفاق زمانی می‌افتد که در مسیر ارزش‌ها حرکت کنند. به نظر من بخشیدن مال مسیری است که در نهایت به آسایش و امنیت در جامعه ختم می‌شود همان‌طوری که در دینمان به خمس و زکات تأکید شده است و این موضوع برای همگون‌تر شدن جامعه و کمترشدن فقر است. آن چیزی که به نظر من می‌رسد این است که می‌شود با پول فقر را در جامعه کمتر کرد؛ ولی برای خارج‌شدن یک مصرف‌کننده مواد مخدر از اعتیاد با میلیاردها تومان هم نمی‌شود کاری کرد و این همان موضوعی هست که جنس خدمات مالی در کنگره ۶۰ را با بیرون از کنگره متفاوت می‌کند. جناب مهندس در یکی از دستور جلسات اشاره کرده‌اند که یک بازیگر آمریکایی که درگیر اعتیاد بوده‌ است ۹ میلیون دلار برای خروج از اعتیاد هزینه کرده‌ است. یعنی فردی به پول ما حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، مدتی قطع مصرف کرده و در نهایت به اعتیاد بازگشته است و جانش را هم ازدست‌داده است؛ این موضوع به نظر من ظرفیت‌های عظیم کنگره را نشان می‌دهد. فردی که وارد کنگره می‌شود بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کند به درمانی می‌رسد که خیلی افراد در دنیا با هزینه‌های میلیون‌دلاری به آن نمی‌رسند. این افراد برای خروج از اعتیاد تلاش کرده‌اند، خواست خروج از اعتیاد را داشته‌اند، مبلغ خیلی زیادی هم هزینه کرده‌اند؛ ولی چون راه را پیدا نکرده‌اند به نتیجه نرسیده‌اند و این موضوع همان وادی هفتم است که رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماید. افرادی که در کنگره ۶۰ نمایندگی اسبیکو به‌راحتی درمان می‌شوند حاصل زحمات عزیزانی مثل آقا رضا و سایر افرادی است که شاید آنها را حتی نشناسیم و ما هم باید بتوانیم بعد از رسیدن به درمان سعی کنیم که نمایندگی را قوی‌تر و گسترده‌تر کنیم و عزیزانی که راهنما می‌شوند می‌توانند حوزه فعالیت کنگره ۶۰ را گسترش دهند. به نظر من افرادی که می‌خواهند خدمات مالی داشته باشند حتماً نیاز نیست که خیلی ثروتمند باشند با جهان‌بینی بالایی داشته باشد؛ چون همین که یک مصرف‌کننده در کنگره به درمان می‌رسد سالانه میلیون‌ها تومان پولی که قرار بود خرج مواد بشود را ذخیره می‌کند؛ یعنی تراز مالی‌اش مثبت است و حتی اگر بخواهد کاسب‌کارانه هم حساب کند می‌تواند خدمات مالی داشته باشد.

یکی از بچه‌ها صحبت می‌کرد که در سفر اول حال خوبی نداشته‌ام و با راهنمای خودم مشورت کردم که چه‌کار کنم راهنما گفتند کارت بکش تا حالت خوب شود، کارت را کشیدم؛ ولی هر روز منتظر بودم در بزنند و چندبرابر آن پول را به من پس بدهند؛ چون من خدمت مالی در کنگره انجام داده‌ام. آقا مجید در جلسه قبل لژیون صحبت کردند که بخششی می‌تواند باعث رشد افراد بشود که از یک سری از نیازها چشم‌پوشی بشود. باید بدانیم که اگر خدمت مالی انجام می‌دهیم، بدون چشم داشت باشد و اصلاً قرار نیست فوری چندین برابر آن را به ما پس بدهند. در آخر باید از جناب مهندس بابت متد DST تشکر کنم که مصداق بارز شعری از مولانا هستند که می‌گوید:
 از همان جا که رسد درد همان جاست دوا

تایپ: مسافر ستار لژیون پنجم
عکس و ارسال: مسافر محمد لژیون دوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .