English Version
English

خدمت تمرین مسئولیت پذیری

خدمت تمرین مسئولیت پذیری

هشتمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ خیام نیشابوری در روزهای یکشنبه، با استادی مسافر حمید و نگهبانی مسافر رحیم و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه « ظرفیت و مسئولیت  قبله گم کردن ، نق زدن ، حاشیه » در تاریخ 26 فروردین 1402 ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حمید هستم یک مسافر. در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که برای دومین بار توانستم این جایگاه را تجربه کنم، از ایجنت محترم آقای محمد متشکرم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم. همچنین از راهنمای خوبم آقای قاسم تشکر می کنم که به من کمک کردند تا به این جایگاه برسم. دستور جلسه این هفته: ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن ، نق زدن ، حاشیه) است. مورد اول ظرفیت است، من شخصاً قبل از کنگره ظرفیت کمی داشتم و شاید اصلأ ظرفیت نداشتم به عنوان مثال یک لیوان آب را در نظر بگیرید. این لیوان هر چقدر کوچک تر باشد آب کمتری را در خود جای می‌دهد و هر چقدر بزرگتر باشد حجم آب بیشتری را در خود جای می‌دهد، من از لحاظ ظرفیت مانند آن لیوان کوچک بودم که با کوچکترین چیزی لبریز می‌شدم و از تعادل خارج می‌شدم و در مقابل انتظار داشتم که دیگران من را به همین شکل قبول کنند.

مورد بعدی دستور جلسه مسئولیت است. ما همیشه از مسئولیت‌پذیری فراری بودیم و مسئولیت برایمان مسئله گنگی بود. زیرا کسی که مسئولیت کاری را می‌پذیرد باید نسبت به آن مسئولیت و کاری که به عهده گرفته است پاسخگو باشد. قبلاً من اصلاً مسئولیت‌پذیر نبودم، ولی خدا را شکر با آموزش‌های کنگره توانستم ظرفیتم را بالا ببرم و مسئولیت‌پذیر شوم و الان که در مرزبانی درحال‌خدمت کردن هستم، آموزش‌های بهتری در باره مسئولیت‌پذیری می‌بینم که باعث شده است در زندگی‌ام، خانواده‌ام، جامعه و محل کارم تبدیل به شخص مسئولیت‌پذیری شوم. گاهی اوقات با خودم می‌گویم که خوب شد که من مصرف‌کننده شدم تا بتوانم با کنگره آشنا شوم و از آموزش‌های ناب آن بهره‌مند شوم. در مورد قبله گم‌کردن هم اگر بخواهم مطلبی بگویم، منظور از قبله همان هدف است. ما باید توجهمان به هدفمان باشد. در سفر اول هدف ما رسیدن به رهایی و خلاصی از مواد مخدر است پس باید تمام توجه ما به این مسئله باشد و سعی کنیم در این مدت ۱۰ تا ۱۱ ماه به سمت هدفمان حرکت کنیم و از هدفمان پرت نشویم یا هدفمان را گم نکنیم. در پایان از همه دوستان که سکوت کردند و به صحبت‌های من گوش کردند تشکر می‌کنم.

 

عکس: مسافر کمیل رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)

تایپ و ویرایش: مسافر محمد رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)

بارگذاری: خدمتگزار سایت، مسافر علیرضا (لژیون ششم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .