English Version
English

ظرفیت با دانایی به وجود می آید

ظرفیت با دانایی به وجود می آید

جلسه دوازدهم از دور هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی تاکستان با دستور جلسه " ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) " با استادی مسافر فرامرز و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر مهدی در روز یکشنبه مورخ 26 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱7 آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
از نگهبان محترم تشکر می‌کنم که استادی جلسه امروز را به من واگذار کردند تا در این جایگاه بنشینم و آموزش بگیرم.
دستور جلسه راجع به ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن است. من اجازه می‌خواهم که تک‌تک این کلمات را معنا کرده و سپس به بحث اصلی و مشارکت خودم بپردازم. ظرفیت یعنی گنجایش، به‌عنوان‌مثال اگر یک لیوان ۱۵۰سی‌سی گنجایش داشته باشد نمی‌توان بیشتر از گنجایش آن درونش آب یا هر مایع دیگری ریخت و اگر این کار انجام شود باعث هدر رفتن می‌شود، زیرا که ظرفیت آن لیوان در حد ۱۵۰سی‌سی هست و یا مثال دیگر ماشین که ظرفیتش مشخص است، حالا یک یا دو تن بیشتر از ظرفیتش بار زده شود، هم خود شخص و هم وسیله نقلیه خسارت خواهد دید.
حال در مورد مسئولیت بگویم که وقتی پای در این کره خاکی گذاشتیم خداوند مسئولیت و ظرفیت این کار را در درون انسان قرار داد که اولین مسئولیت در جایگاه یک پدر، فرزند، همسایه و یا یک دوست است. مسئولیت یعنی اگر راجع به شغل و وظیفه سؤالی شود، در برابر آن مسئولیت و جایگاه توضیحات لازم داده شود. پس ظرفیت گنجایش و مسئولیت هم در برابر سؤالات قرار گرفتن و جواب دادن راجع به آن خدمت یا وظیفه است. حالا کلمه سوم که در این دستور جلسه قرار گرفته است به‌عنوان قبله گم کردن می‌باشد. مقدس‌ترین چیز برای ما انسان‌ها قبله است و منظور از قبله همان صراط مستقیم است. مسیر و راهی که درست باشد را به‌عنوان قبله می‌شناسیم و اگر از این مسیر خارج شویم به‌اصطلاح گفته می‌شود قبله گم کردن.
برای اینکه افراد بتوانند در جامعه مسئولیتی داشته باشند، اول باید ظرفیت آن مسئولیت را در خود به وجود آورند که هر فرد دارای ظرفیت مخصوص به خودش است. ظرفیت در یک روز ایجاد نمی‌شود، بلکه نیاز به زمان دارد و باید ذره‌ذره آن ظرفیت در درون انسان شکل بگیرد.

برای اینکه بتوان ذره‌ذره این ظرفیت را در درون خود به وجود آورد، لازم است که دانایی افزایش پیدا کند. دانایی از طریق آموزش، تجربه و تفکر به وجود می‌آید که با آن می‌شود در مسئولیت‌ها قوی‌تر و در خدمت به افراد بااخلاق و احترام بیشتر داشت، یک مثالی هست که می‌گوید درختی که بارش بیشتر باشد سرش پایین‌تر است.
نکته بعدی راجع به ساختمان نمایندگی خودمان است که ظرفیتش به وجود آمد و همه دست‌به‌دست همدیگر سپردند تا این ساختمان ساخته شود. نمی‌توان نام شخص خاصی را آورد یا گفت که منِ تنها این ساختمان را درست کردم، بلکه این همت و ظرفیت بود که از طریق سی‌دی‌های آقای مهندس در همه مسافران سفر اول و دوم ایجاد شد تا نمایندگی ایران تکمیل گردید، همین مصداق دستور جلسه امروز ما است.

مرزبان کشیک: مسافر حسن
تایپ: مسافر مصطفی لژیون نهم
تنظیم: همسفر پیمان
نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .