English Version
English

اضافه وزن در روند درمان و زندگی اختلال ایجاد می کند

اضافه وزن در روند درمان و زندگی اختلال ایجاد می کند

هفتمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ خیام نیشابوری در روزهای یکشنبه، با استادی مسافر علیرضا و نگهبانی مسافر رحیم و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه « تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره 60 » در تاریخ 19 فروردین 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر. از نگهبان و دبیر ارجمند و راهنمای عزیزم تشکر می کنم که این فرصت را به بنده دادند که در این جایگاه بنشینم و از شما عزیزان آموزش بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه این هفته تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره 60 می باشد. این دستور جلسه برای اولین بار است که در کنگره توسط جناب مهندس مطرح شده است که نشانگر آن است که بحث اضافه وزن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. چرا که تمامی دستور جلساتی که جناب مهندس انتخاب می نمایند تک به تک اهمیتی خاصی در روند درمان و زندگی ما دارند. بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که کنگره 60 تنها ان جی او در زمینه اعتیاد است که هر روز در حال به روز شدن و آپدیت می باشد. بطوریکه ما هر روز ارتقا پیدا می کنیم و بالاتر می رویم و این از مزایایی بسیار خوبی است که در کنگره وجود دارد. کنگره روزی که بوجود آمد فقط بر بحث درمان مواد تمرکز نموده بود؛ بطوریکه حتی بعضی از بچه ها پس از رهایی مواد کم و بیش الکل می خوردند که به مرور آقای مهندس بدلیل تخریب سیستم ایکس، روی آن خط کشیدند و ممنوع شد. سپس به مبحث سیگار برمی خوریم که جناب مهندس می گویند من خودم طرفدار سیگار بودم و نیکوتین را دوست داشتم و حاضر نبودم آنرا کنار بگذارم. تا اینکه ایشان به مشکل برخورد می کنند و مسئله ایست قلبی برایشان پیش می آید و تصمیم می گیرند که نیکوتین را درمان نمایند. سپس لژیون های سیگار را برای درمان نیکوتین بچه های کنگره 60 راه اندازی می کنند. من فکر می کنم آقای مهندس اعضا کنگره 60 را همانند فرزندان خود دوست دارند و ما را مثل بچه خود می دانند.

امروز هم در ادامه همین روند بحث اضافه وزن را مطرح نموده اند. در سی دی اضافه وزن آقای مهندس می گویند من هر چه را به شما توصیه می کنم خود نیز قبلا آنرا اجرا کرده ام، که در زمان آن سی دی از وزن نود و خورده ای به هشتاد و هشت کیلو رسیده بودند که در حال کاهش بود. امروز پس از چند سال این روش یعنی رسیدن به تعادل وزن با لژیون های جونز کاملا پخته و آزموده شده است بطوریکه روشی شسته روفته و کامل در اختیار ما قرار گرفته است. این که اضافه وزن چه مشکلاتی برای ما ایجاد می کند، من خود حدود ده کیلو اضافه وزن داشتم و انگار همیشه وزنه ای به مقدار ده کیلو گرم روی شانه های خود حمل می کردم ولی به آن دقت نداشتم. اما وقتی با دوستان به کوهنوردی می رفتیم من میانه ی راه کم می آوردم و نمی توانستم مثل امروز پا به پای همراهان خودم حرکت کنم. کسی که اضافه وزن پیدا می کند چون به مرور دچار این عارضه می شود نقطه تحملش بالا می رود و متوجه آن نمی شود؛ اما همزمان مشکلاتی برایش بوجود می آید که پس از مدتی حاد شده و گریبان گیر شخص می شود. اضافه وزن در سفر دوم معمولا برای عزیزان پیش می آید. زیرا از آن حالات لاغر و سیه چرده خارج می شویم و کمی آب زیر پوستمان می دود و خوشهال از این موضوع برای بهتر شدن صورت ظاهر خود درگیر پرخوری می گردیم. همچنین چون حسها باز می شوند و حس چشایی بهتر از قبل کار می کند خوردن برای ما لذت بخش می شود. می دانیم خوردن دو جنبه دارد یکی جنبه زیستی و بقا حیات را دارد و دیگری حس لذت و ما نباید بگذاریم لذت جویی باعث افراط در خوردن گردد. چرا که اگر درگیر این حس شویم به مرور دچار اضافه وزن شده و در حین سفر دوم درگیر مشکلاتی همچون سایش زانو، درد عضلات، دیسک کمر و یا چربی خون می شویم که باعث گرفتگی عروق می گردد.

حال نکته ای که بوجود می آید بعضی از دوستان پس از رهایی می گویند من قبل از اینکه به رهایی برسم هیچ یک از این مشکلات را نداشتم بدون اینکه به دلایل ایجاد آن مشکلات توجه نمایند. اضافه وزن یکی از عواملی است که می تواند سفر دوم را برای ما مشکل و یا حتی مختل سازد. می خواهم به موردی اشاره کنم که شاید ارتباط مستقیمی با دستور جلسه نداشته باشد اما بسیار مهم است. باید بدانیم تمام دستوراتی که در کنگره 60 وجود دارند، اعم از حرمتها، دستورالعملها، پروتکلها، ورزش، روشهای درمان و تمامی آموزشها در وهله اول برمی گردد به سفر بهینه ما و سهولت در سفر و در نهایت حال خوش ما پس از اتمام سفر اول. گاهی می بینم دوستانی که تازه سفر خود را آغاز کرده اند می گویند، این بحثهای فلسفی به چه کار ما می آید و یا من به عرفان چه کار دارم، در حالیکه تمامی آموزشهایی که ما در کنگره 60 می بینیم برای روند درمان و انجام سفرمان الزامی است. هرچند در ادامه می توان از آنها بهره های بسیار بالاتری نیز برداشت نمود. نمونه ی بارز آن نیز همین موضوع جلسه این هفته یعنی تعادل در وزن خود می باشد.

سفر در لژیون جونز همانند روش دی اس تی در سایر لژیون های کنگره 60 بسیار راحت و قابل دستیابی است. تنها چیزی که در این متد ها باید بسیار دقت کنیم دوره سازگاری است و سپس گوش کردن به سخنان راهنما و عمل کردن به دستورالعملهایی که به ما اعلام می شود. در این متد بدون ایجاد مشکل برای صورت و یا پوست به آرامی می توانیم وزن خود را به تعادل لازم برسانیم در حالیکه چیزی از رژیم غذایی خود حذف نکنیم. در سی دی های اضافه وزن آقای مهندس بسیار کامل و شفاف توضیح می دهند که یک انسان مرد 2400 کیلو کالری انرژی لازم دارد که با رعایت نوع تغذیه و میزان آن می تواند آنرا کنترل نماید بدون اینکه مورد خاصی را از برنامه غذایی خود حذف کند. از اینکه به سخنان من گوش کردید سپاسگذارم.

عکس : مسافر کمیل رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)

تایپ ویراست و بارگزاری: خدمتگزار سایت، مسافر علیرضا (لژیون ششم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .