English Version
English

برگزاری لژیون درمان نیکوتین پارک نیلوفر آبی

برگزاری لژیون درمان نیکوتین پارک نیلوفر آبی

نهمین جلسه از دوره سی‌ و یکم سری لژیون‌های ویلیام‌وایت نمایندگی‌های مشهد (درمان وابستگی به سیگار) کنگره‌۶۰ نمایندگی بوستان نیلوفر آبی مشهد، ویژه مسافران به استادی مرزبان مسافر رسول، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه « وادی اول و تاثیر آن روی من» روز جمعه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۰۷:۳۰ صبح آغاز به کار نمود.

سلام دوستان رسول هستم مسافر نیکوتین، اولین جلسه بعد عید نوروز در سال جدید است. دستور جلسه وادی اول و تفکر، خیلی مهم است که آقای مهندس اولین وادی را تفکر گذاشتند. تفکر باید بدانیم چی است، چرا ما مشکلاتی در زندگی داشتیم و داریم در این مورد صحبت کنم، اینکه بدون تفکر چرا ساختارها رو به زوال می روند. در جلسات سفر ویلیام یکی از داداش لژیونیها صحبت کرد در مورد تفکر، که با تفکر ساختارها آغاز و بدون تفکر رو به زوال می رود، این دوست من بر عکس گفت که بدون تفکر هیچ ساختاری آغاز نمی شود، تقریبا معادل همان جمله است ولی قشنگ گفت. ما یک شهر بدون در و پیکر داریم مثل شهر بزرگ مشهد در این شهر همه رقم آدم دزد، قاچاقچی، دکتر، مهندس و..... داریم. من اگر بخواهم چیزی از این شهر برداشت کنم مثلا بنایی یا کارگر بنا باید بدانم چی لازم دارم از این شهر بزرگ و افراد متفاوت، دقیقا مثل افکار و ذهن ماست این شهر، افکار یعنی فکرهای گوناگون و هر کدوم از این ها یک فکری هستند برای خود، باید دانست چی لازم داریم.

تفکر دقیقا همین است مثل همان شهر که شخصی که لازم داریم انتخاب و استفاده کنیم. تمام مشکلات بشر به دو دلیل است یکی بدون تفکر عمل کردن، فقط با افکار بازی کردن، ور رفتن، هیچ کدام لازم آنها نشده و بکار نگرفتند. دوم اینکه بدون عمل فکر کردند. صبح تا شب فکر داشتم که مواد را بگذارم کنار ولی بدون عمل بود و به جایی نرسید. تفکر زوم و پرورش دادن یکی از این فکرها از چند افکار مختلف در ذهن است. زوم کردن یعنی پرورش دادن این فکر را پرورش بدهم و به عمل برسانم، باید تغذیه و انرژی مصرف کنم تا آن فکر به عمل تبدیل شود. همانطور بیخودی نمی توان فکر کرد که من باید درمان شوم نه اینطور نیست باید عمل کرد که به نتیجه برسد، باید آموزش بگیرم بیایم روی صندلی و سی دی .....انجام دهم تا بعد از مدت زمان به درمان برسم.

تفکر یک حرکت ذهنی است حرکت از یک معلوم به مجهول و عاملی به نام حس نیاز دارد یعنی وقتی حس گرما داریم باید کاری بکنم و آن حس است که باعث حرکت من می شود چون حس عامل حرکت است و تفکر عامل ذهنی به حس نیاز دارد نه حس بیزاری چون اگر بخواهیم به بیزاری برسیم جنگ در ما به وجود می آید، چه در رابطه با ویلیام و مواد. حس بیزاری نفرت به وجود می آورد برای ما نفرت مثل فنری است که زیر پا جمع کنی هر لحظه امکان داره فنر باز شود و سر و صورت آسیب ببیند. باید حرکت ذهنی انجام دهیم تفکر درمان درمان بوجود بیاد. ساختار درمان اعتیاد از آن حس بوجود می آید. وقتی می گوییم نفس منشا خواسته های ما است. نفس ما که می گوید برو مواد بزن حس ما دیگه راضی نیست، اینقدر بزرگ می شویم مثل خورشید که زمین مجبور است دور ما بگردد. وقتی در یک جمع مصرف کننده می نشینیم چرا بی حس می شویم؟ چون ما بزرگ شدیم، البته مواد کوچک نشده ولی ما رشد کردیم، به این دلیل است تفکر باعث رشد انسان می شود و تفکر سالم حس سالم نیاز دارد. تمام مشکلات قبلاً در ما بخاطر حس های منفی و تفکر منفی بود به محض اینکه خشمگین می شدیم می گفتند بیا چهار تا دود بزن ولش کن، حسهای منفی باعث تفکر نادرست می شد. مثل عقل سالم در بدن سالم و بدن سالم هم عقل سالم می آورد. وقتی جایی از بدن عفونت می کند عقلتم درست کار نمی کند و.... تفکر باعث می‌شود ساختارها مثبت یا منفی شود و این که کدام جهت انتخاب کنیم بستگی به حس ما دارد که سالم است یا ناسالم.

ممنون که به صحبت های من گوش کردید.

مرزبان خبری؛ مسافر مهدی

عکس؛ مسافر هادی از بنیان

تایپ؛ مسافر مهدی از شفا

ارسال؛ مسافر محمدرضا از شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .