English Version
English

بدون تفکر همه چیز از دست می رود

بدون تفکر همه چیز از دست می رود

هفتمین جلسه از دوره ششم کارگاه های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ خیام نیشابوری در روزهای سه شنبه، با استادی مسافر محمد و نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر مرتضی با دستور جلسه « وادی اول و تأثیر آن روی من» در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر. در ابتدا از راهنمای خوبم آقا محمد  تشکر می‌کنم که اجازه دادند من در این جایگاه قرار بگیرم تا بتوانم آموزش بگیرم و خدمت کنم. ضمن عرض تسلیت شهادت مولای متقیان علی (ع) و برگزاری مراسم شب های قدر امیدوارم که حال دلتان خوب باشد و تبریک بابت فرارسیدن بهار طبیعت و عید باستانی خدمت شما عزیزان عرض می‌کنم. امیدوارم که در این دو هفته تعطیلات به همه شما و خانواده های شما خوش گذشته باشد و امروز با انرژی بالا و حس و حال خوب در جلسه حضور داشته باشید، تا بتوانیم جلسه خوبی و پر انرژی را برگزار کنیم.

 

دستور جلسه این هفته وادی اول و تأثیر آن روی من است. سر فصل وادی اول این است که با تفکر ساختار ها ایجاد می‌شوند بدون تفکر انچه هست رو به زوال می‌رود. ما باید هر کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم و هر راهی را که می‌خواهیم شروع کنیم، اولین قدم تفکر کردن درباره آن موضوع است. شاید دلیل اینکه ما به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر روی آوردیم همین عدم تفکر کردن یا تفکر اشتباه داشتن بود. معنا و مفهوم وادی، وقتی ما یک مسیری را طی می‌کنیم و در طول مسیر از روستا ها و شهر ها عبور می‌کنیم و در این مکان ها استراحت می‌کنیم و انرژی دوباره می‌گیرم برای ادامه مسیر در اصطلاح به این مکان ها وادی می‌گویند. جناب مهندس ۱۴ وادی را برای ما طراحی کرده اند. که با وادی اول که تفکر کردن است آغاز می‌شود و با وادی چهاردهم که عشق و محبت است پایان می پذیرد. همه چیز در این جهان هستی با تفکر کردن به وجود می‌آید، به طور مثال یک میز، صندلی، خودکار و یا هر چیزی که وجود دارد برای ساخته شدن و به وجود آمدن آن تفکری انجام گرفته است. ما باید در طول زمان زندگی خود رو مسائل زندگی متمرکز باشیم و درباره آنها و حل انها تفکر کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم دیر یا زود همه چیز را از دست می دهیم. برای نمونه ما می‌خواهیم برای مسافرت به شمال برویم، اولین قدم این است که در باره این مسیر اطلاعات به دست بیاوریم. آیا مسیر باز است، از کدام مسیر به سمت مقصد حرکت کنیم بهتر است، شرایط جوی برای مسافرت مناسب است، طول مسیر چقدر است و اطلاعات دیگر که همه باعث می‌شود ما مسافرت خوبی داشته باشیم، پس اولین قدم تفکر کردن درباره مسافرت است تا با آمادگی و آگاهی کامل به مسافرت برویم. مسیر زندگی هم به همین شکل است، برای پیمودن و کنار زدن و حل مشکلات زندگی باید تفکر کنیم، تا بتوانیم با مشکلات روبه‌رو شویم و آنها را از سر راهمان برداریم. موضوع دیگر ذهن انسان و طرز تفکر او است. من اگر فکر کنم و تصور کنم که یک انسان بیمار و افسرده هستم در نهایت به یک فرد بیمار و افسرده تبدیل می‌شوم اگر فکر کنم که درچار بیماری سرطان می‌شوم حتماً سرطان می‌‌گیرم و همین طور برعکس اگر تصور کنم آدم موفق و خوشبختی هستم، همین اتفاق برای من رخ می‌دهد.

نود درصد افکاری که در طول روز از ذهن ما می گذرد، واقعا به درد ما نمی‌خورد و فقط باعث شلوغی ذهن ما می‌شود و به علت طرز تفکر اشتباهی که داریم نود درصد اوقات کارهایی انجام می‌دهیم که اطرافیان، ما را تایید و تمجید کنند، که فلانی آدم ثروتمندی است، خوشبخت است و . . . جناب مهندس می فرمایند: ما از سنگ سخت و از آب نرم‌تر نداریم ولی همین آب وقتی به صورت قطره قطره و مستمر روی یک تخته سنگ بریزد، باعث متلاشی شدن آن سنگ سخت می‌شود. مسأله اعتیاد هم از سنگ سخت تر نیست و می توان با روش DST و آموزش های کنگره، اعم از آموزش های فنی اعتیاد و آموزش های جهان‌بینی و در مدت زمان ده تا یازده ماه مشکل اعتیاد را حل کرد و به یک زندگی آرام و بدون مواد مخدر دست پیدا کرد. در پایان امیدوارم که همگی سال خوبی را در پیش رو داشته باشید‌.

عکس : مسافر کمیل رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)

تایپ : مسافر محمد رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)

ویراستاری و بارگزاری: خدمتگزار سایت، مسافر علیرضا (لژیون ششم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .