English Version
English

تعطیلات چالشی برای سفر اولی‌ها است

تعطیلات چالشی برای سفر اولی‌ها است

ششمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ خیام نیشابوری در روزهای یکشنبه، با استادی مسافر غلامرضا و نگهبانی مسافر رحیم و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنیم» در تاریخ 27 اسفندماه 1402 ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان غلامرضا هستم یک مسافر. از تعطیلات چگونه استفاده کنیم؟ به گفته جناب مهندس در اوایل در کنگره اصلاً تعطیلات نداشتیم، نه تعطیلات عید، نه تعطیلات رسمی، هیچ‌کدام از این مناسبت‌ها در کنگره تعطیل نبود و کنگره هم مانند بیمارستان‌ها و کلانتری‌ها همیشه فعال بود. ولی با توسعه کنگره جناب مهندس این تعطیلات را در مسیر سفر مسافران گذاشتند. اولین تعطیلات در کنگره ایام عید نوروز بود و بعد تعطیلات تابستانی و تقریباً ۲ سال هست که در تمام تعطیلات رسمی کشور کنگره هم تعطیل است. از این تعطیلات چگونه استفاده کنیم؟ سفر دومی‌ها در تعطیلات می‌توانند به سفر بروند، ولی برای سفر اولی‌ها که در حال مصرف شربت OT هستند، جناب مهندس فرمودند این افراد به‌هیچ‌عنوان به سفر نروند. داخل پرانتز در حین سفرکردن ازدواج نکنند، معاملات بزرگ انجام ندهند. دلیل این قوانین برای سفر اولی‌ها این است که با رعایت‌نکردن این موضوعات مشکلاتی در طول سفر برایشان به وجود می‌آید.

در مورد تعطیلات عید امسال و مقارن شدن آن با ماه مبارک رمضان دید و بازدیدها در شب انجام می‌شود و احتمال اینکه تا دیروقت این مهمانی‌ها ادامه داشته باشد هست. پس ما سعی می‌کنیم اگر به دیدوبازدید اقوام و نزدیکان رفتیم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ساعت خوابمان به هم نخورد. نباید به‌گونه‌ای باشد که به طور مثال مهمانی تا دیروقت طول بکشد؛ مثلاً یک و دو نصف شب و این باعث شود که صبح هم خواب بمانید و نتوانید دارو خود را سروقت استفاده کنید و سفرتان خراب بشود. سفر اولی‌ها نباید به سفر بروند اگر هم ضرورتی برای سفر رفتن بود حتماً قبل از رفتن به سفر از راهنما اجازه بگیرند نه اینکه به سفر بروند و بعد با راهنما تماس بگیرند. خود من در زمانی که سفر ویلیام انجام می‌دادم با یکی از اقوام به سفر تفریحی رفتم و به دلیل اینکه آدامس برنداشته بودم، باعث شد که سفرم را خراب کنم با اینکه نزدیک به ۴۵ روز از سفرم گذشته بود. به دلیل در دسترس نبودن آدامس نیکوتین رفتم سیگار گرفتم و مصرف کردم. سفر اولی‌ها هم در همین مرحله هستند. اگر به سفر بروند و در سفر تا دیروقت بیدار باشند و ساعت خوابشان به هم بخورد یا با فردی که به مسافرت می‌روند فرد مصرف‌کننده باشد، اینها می‌توانند باعث خراب‌شدن سفرشان بشود. به همین دلیل می‌گویند که سفر اولی که در حال سفرکردن و مصرف اوتی هست به مسافرت نباید برود.

افرادی هم که مجاز به سفر رفتن هستند، باید برای سفر رفتن برنامه‌ریزی داشته باشند. اولاً مقصد سفر کجاست؟ تهران، مازندران، گیلان، مقصد کاملاً مشخص باشد. دوم بدانند که در سفر چه کاری می‌خواهند انجام بدهند. به طور مثال من می‌خواهم بروم به مازندران کناردریا، پس باید از قبل برنامه‌ریزی کنیم، امکانات و شرایط لازم را برای سفر آماده و مهیا کنم تا در سفر مشکلی برایم به وجود نیاید. هزینه مسافرت را برآورد کنیم و پول لازم را کنار بگذاریم، نه اینکه به مسافرت برویم باید و پول کم بیاوریم یا ماشین و وسیله نقلیه مشکل فنی داشته باشد. پس برای یک سفر خوب باید همه موارد را برنامه‌ریزی کنیم. نکته بعدی اینکه به نظر من این ایام تعطیلات خصوصاً برای سفر اولی‌ها یک چالش است، به دلیل اینکه مدت چهارده، پانزده روز از کنگره و جلسات دور هستند و به دلیل برگزارنشدن کلاس‌ها، انرژی‌گرفتن و انرژی‌دادن سخت است. به همین دلیل جناب مهندس این تعطیلات را گذاشتن تا افرادی که خواسته قوی ندارند یا خوب سفر نمی‌کنند، سروقت داروی خود را استفاده نمی‌کنند، سی دی نمی‌نویسند و گوش نمی‌کنند و آموزش نمی‌گیرند در مدت این چهارده، پانزده روز از دور حذف بشوند. در این ایام تعطیلات خیلی مهم است، با اینکه از جلسات و کنگره دور هستیم؛ ولی باز هم بتوانیم خودمان را در همان حالت تعادل و نرمال نگه داریم و در آخر امیدوارم که این ایام تعطیلات به همه شما و خانواده‌هایتان خوش بگذرد. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما متشکرم.

عکس: مسافر کمیل رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)

تایپ و ویرایش: مسافر محمد رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)

بارگذاری: خدمتگزار سایت، مسافر علیرضا (لژیون ششم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .