English Version
English

گروه خانواده - وقتی باورها با محبت واقعی عجین شوند معنای محبت را لمس می‌کنی

گروه خانواده - وقتی باورها با محبت واقعی عجین شوند معنای محبت را لمس می‌کنی

سیزدهمین جلسه از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی خیام روز دوشنبه با استادی راهنما همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر آسیه و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من» در تاریخ ۲۱ اسفندماه رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.
خلاصه سخنان استاد:

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. من که می‌گویم کلام خود نیست؛ بلکه فردی است در جمع بیکران هستی که باورش کار هر کسی نیست؛ مگر معنی آن را بداند ارابه‌ها را در بیکران به حرکت درآورید که نگهبانان ماورا به آنچه در زمین می‌گذرد نیازمندند. بشکافید آنچه شکافتنی نیست در دل‌سنگ بروید و ترکیب‌ها را جدا نمایید. همان‌طور که می‌دانیم در این مسیر طولانی درمان اعتیاد و رهایی خودمان از بندهای مختلف، زندگی ما را مختل کرده بود و اکنون احتیاج به ۱۴ وادی یا ۱۴ قانون داریم که آقای مهندس آنها را در قالب ۱۴ فصل آموزشی برای ما تهیه کردند. اگر به متن این وادی‌ها دقت کنیم می‌بینیم که هر کدام گره‌گشای هستند و برای ادامه زندگی سالم لازم و ضروری هستند. از وادی اول وادی تفکر شروع می‌شود و در ادامه به وادی چهاردهم که وادی عشق و محبت است می‌رسیم. درواقع موضوع این وادی عشق و محبت همراه با تفکر است. همراه با عشق واقعی پیمودن و عبورکردن از وادی‌های کنگره ۶۰ به مفهوم آموزش یادگرفتن و عمل به آنها است و قطع به‌یقین عمل‌کردن به این وادی‌ها ما را به محبت واقعی می‌رساند. وادی چهاردهم به ما یاد می‌دهد که بند عشق چیزی جز عشق و محبت به خالق و محبت و خدمت به مخلوق نیست که این موضوع در نتیجه ما را به دانایی، کسب معرفت، علم و آگاهی در جهت صراط مستقیم می‌رساند. محبت دو نوع است خاص و عام.
خاص یعنی فرد فقط به آنچه که به او مربوط می‌شود محبت می‌کند مثل ماشین، بچه، خانه و... ولی محبت عام یعنی فرد به همه چیز و همه‌کس اعم از افراد، اشیا، گیاهان و... محبت می‌کند، در واقع همیشه آرام و منطقی عمل می‌کند؛ چون همه را دوست دارد. ما اینجا یاد می‌گیریم که همه چیز را دوست داشته باشیم و محبتمان واقعی باشد، یکدیگر را اذیت نمی‌کنیم به یکدیگر صدمه نمی‌زنیم و طرف مقابل را با تمام کمی و کاستی‌هایش دوست داشته باشیم چرا چون عضوی از وجودمان شده است؛ چون عشقمان، محبتمان ظاهری نیست؛ بلکه عقلی، قلبی و با تمام وجودمان است.
در اینجا می‌فهمیم تمام ما و دیگران عشق و محبت هستیم. زندگی‌مان عشق است، دوستانمان عشق هستند، لحظات زندگی‌مان عشق است و باید قدر تک‌تک لحظات زندگی‌مان را بدانیم و سعی کنیم روزبه‌روز به این عشق و محبت بیفزاییم. آموزش‌های آقای مهندس را با جان‌ودل یاد بگیریم و در زندگی‌مان کاربردی کنیم؛ چون ما اینجا معنی عشق و محبت واقعی را یاد گرفته‌ایم و فهمیدیم زندگی فقط زنده‌بودن نیست باید زندگی کنیم، آرام باشیم و به دیگران هم آرامش و عشق هدیه بدهیم. برای حسن ختام نیز همانند شروع موضوع امروز، از پرچم‌دار محبت استاد رعد کمک می‌گیریم که می‌گویند: محبت اتفاقی نیست تقدیر نیست محبت دامنه وسیع یک کمان بی‌انتهاست واقعی است صوری نیست اگر باشد حقیقت است و دیدن حقیقت چشم دل می‌خواهد نه چشم سر.
ممنونم که با سکوت زیبایتان به حرف‌های من هم گوش دادید.

تایپ: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر صفیه (لژیون اول) و همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
ویرایش متن و ارسال مطلب: همسفر مرضیه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
عکاس خبری: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
مرزبان خبری همسفر مائده
همسفران نمایندگی خیام نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .