English Version
English

برگزاری لژیون درمان نیکوتین پارک نیلوفر آبی

برگزاری لژیون درمان نیکوتین پارک نیلوفر آبی

هفتمین جلسه از دوره سی‌ و یکم سری لژیون‌های ویلیام‌وایت نمایندگی‌های مشهد (درمان وابستگی به سیگار) کنگره‌۶۰ نمایندگی بوستان نیلوفر آبی مشهد، ویژه مسافران به استادی راهنما مسافر مالک، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه « الهام از رمضان » روز جمعه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲، ساعت ۰۷:۳۰ صبح آغاز به کار نمود.

سلام دوستان مالک هستم مسافر نیکوتین، دستور جلسه‌ ماه رمضان است. در رابطه با برداشت و الهام از رمضان باید بگویم که یعنی خودداری و نیاشامیدن و نخوردن طی یک بازه‌ی زمانی هشت یا ده دوازده ساعته، از آنجایی که بحث نیاز جسم است می‌تواند خیلی سخت و طاقت‌فرسا باشد و برای ما کنار گذاشتن سیگار در آن بازه‌ی زمانی چقدر سخت است؛ البته در کنگره ما بحث کنار گذاشتن نداریم و به جای آن جایگزین می‌کنیم. عمیق‌تر که فکر کردم به ذهنم آمد یک دوستی ساده است که به تو آسیب می‌زند و تو می‌خواهی جلویش را بگیری و چقدر کنار گذاشتن ابن دوستی چقدر سخت است و این بحث خودداری کردن بزرگترین درسی است که ماه رمضان به ما می‌دهد. 

از راهنمایم آقای بافنده سوال کردم که من بعضی وقت‌ها سر لژیون میرم فقط می‌خواهم به صحبت‌های دوستان گوش کنم. ایشان یک جواب خوبی دادند و گفتند سخن‌وری به این منظور نیست که خوب صحبت کنی یعنی از کلمات و جملاتی که یاد گرفته‌ای در زمان مناسب استفاده کنی. این مسئله با خوردن هم روابطی دارد؛ غذا خوردن نیاز طبیعی بدن ما را رفع می‌کند ولی چه اندازه و چه موقعی غذا خوردن هم خیلی مهم است. 

سودی که ماه رمضان جدا از بحث معنوی دارد، بحث سالم ماندن جسم است. موقعی که قران نازل شده است و بحث روزه گرفتن مطرح شده کسی نمی‌دانسته هزار و چهارصد سال دیگر قرار است آزمایشاتی شود و بفهمند برای مثال بعد از هشت یا ده ساعت غذا نخوردن سیستم بدن شروع می‌کند و سلول‌های مرده‌ و سرطانی بدن را تجزیه می‌کند و در سی‌دی‌های اخیر که مهندس درمورد جهان و بزرگی‌اش صحبت می‌کند می‌فهمیم چقدر قرآن عظیم است و شاید دو هزار سال دیگر حقایق دیگری هم از آن کشف شود و چقدر لذت‌بخش است که ما در کنگره که نه غرق در معنویات و نه غرق در مادیات است، به تعادل می‌رسیم؛ روزه می‌گیریم، نماز می‌خونیم، خدمت می‌کنیم و هرکدام از این‌ها یک باری بر دوش ما می‌گذارد برای مثال چه موقع کسی مسافر ویلیام محسوب می‌شود؟ وقتی که آدامس بخورد، سی‌دی و دستور جلسه‌ی هفته را بنویسد و غیره. 

روزه گرفتن هم همین است؛ روزه گرفتن نخوردن و نیاشامیدن تنها نیست و باید چشم، گوش، دهان و حتی حس هم روزه باشد. یعنی بیایم از ماه رمضان استفاده کنیم تا روی افکارمان درپوش بذاریم و به هرچیزی فکر نکنیم و وارد هر بحثی نشویم. 

برای مثال من به عنوان سفر اولی می‌آیم و می‌بینم چندنفر آن بیرون درحال صحبت‌اند و باید از کنارشان عبور کنم و سر لژیون بیایم. امیر آقا رضاییان همیشه می‌گفت اگر سی‌دی نمی‌نویسی سر جلسه‌ی عمومی اگر گفتند آیا مسافرین دیگری در این جلسه هستند تو نباید دستت را بالا ببری چون مسافر نیستی. مسافر کیست؟ کسی که لباس مناسب دارد، سر ساعت حاضر شود و همه‌ی سی‌دی‌هایش را می‌نویسد و به موقع دارویش را صرف می‌کند. یعنی کسی دارد از یک مبدأ معلوم به یک مقصد معلوم می‌رود یعنی از هفته‌ی پیش تا الان یک چیزی از جلسات کنگره برداشت کرده است. 

روزه‌داری یعنی خودداری از گوش ندادن و نگاه نکردن به چیزهای نامربوط. این‌ها مجموعاً برداشت‌هایی است که می‌شود از ماه مبارک رمضان داشت و به سفر خودمان ربط داد. 

امیدوارم همه‌ ما ماه رمضانی خوب با برداشت‌ها و نگاهی جدید داشته باشیم. از این که به صحبت‌هایم گوش دادید ممنونم.

مرزبان خبری؛ مسافر مهدی

تایپ؛ مسافر مهدی از شفا

ارسال؛ مسافر محمدرضا از شفا

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .