English Version
English

لازمه خدمت در جایگاه مرزبانی داشتن عشق و محبت

لازمه خدمت در جایگاه مرزبانی داشتن عشق و محبت

سومین جلسه از دوره سی ام جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر یوسف، نگهبانی موقت همسفر احمد و دبیری موقت مسافر حسن با دستور جلسه «هفته ایجنت و مرزبان»  جمعه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان یوسف هستم مسافر سیگار؛
خیلی خداوند را شکر می‌کنم که این اجازه به من داده شد تا در کنار شما دوستان در این جایگاه آموزش بگیرم. خود من تجربه‌ای در رابطه با جایگاه ایجنتی یا مرزبانی ندارم زیرا بعدازاینکه وارد سفر دوم شدم در آزمون کمک راهنمایی قبول و لژیون گرفتم و نتوانستم در آن جایگاه‌ها خدمت کنم. ولی می‌خواهم برداشت خود را راجع به این جایگاه بگویم. خب ما مرزبان مالی، مرزبان خبری، نگهبان مرزبانان و جایگاه‌های مختلفی در حیطه مرزبانی داریم، همین‌طور ایجنت که در رأس یک شعبه قرار می‌گیرد درواقع رابط بین شعبه با دیده‌بان مسئول آن شعبه می‌باشد.

مرزبانی ازنظر من نسبت به جایگاه راهنمایی کاری سخت‌تر می‌باشد چون باید قوانین را جاری کند. برای مثال یک شخصی تا دیروز در لژیون راهنمایش بوده و حالا باید در جایگاه مرزبانی حتی به راهنمای خود نگاه کند و سعی کند قوانین را اجرا نماید که خب این عمل فوق‌العاده سخت است که به قول آقای مهندس مانند راه رفتن روی آتش گداخته می‌باشد.
همین‌طور بالعکس راهنمایی تا دیروز شاگردش در لژیون بود حال در جایگاه مرزبانی قرارگرفته است و باید طبق خواست مرزبانی و طبق قوانین برخورد نماید و یا باید جلوی مرزبان به خاطر شال وی از جا بلند شود حال می‌خواهد هر شخصی در آن جایگاه باشد چون شال مرزبانی خیلی اهمیت بالایی دارد.

زمانی که خود من وارد کنگره 60 شدم و تازه‌وارد بود توسط مرزبانان مشاوره و به آن‌ها یک‌به‌یک سراغ لژیون‌ها رفتم تا لژیون و راهنمای خود را انتخاب کنم و از همان‌جا بود که متوجه شدم مرزبانی جایگاه بسیار مهمی در ساختار کنگره60 می‌باشد.

بنابراین اگر من این موضوع را نمی‌توانم درک کنم اشتباه من می‌باشد که پیش خود می‌گویم فلانی تا دیروز دوست من بوده حالا مرزبان شده و من نیازی نیست به صحبت او گوش دهم. آقای مهندس فرموده‌اند: حتی اگر شال مرزبانی را روی یک شاخه از درخت هم دیدیم باید به آن احترام بگذاریم.

ایجنت هم کار اجرایی در شعبه ندارد و تمام کارهای اجرایی در شعبات روی دوش مرزبانان می‌باشد. اگر من وارد شعبه می‌شوم و در هر فصلی از هوای مطبوعی در شعبه بهره مند می‌شوم و می‌بینم که همه صندلی‌ها قبل ورود من چیده و مرتب شده‌اند و .... همه این‌ها روی دوش مرزبانان است که انجام می‌دهند تا من سفر اولی بتوانم بیایم و به‌راحتی سفر کنم. مرزبان شخصی است که اولین نفر وارد شعبه و آخرین نفر از شعبه خارج می‌شود.

بعضی مرزبان‌ها را می‌شناسم که از خیلی موضوعات زندگی خود می‌گذرند تا در شعبه خود و ی حتی در ساختمان سیمرغ و ... خدمت کنند آن‌هم تماماً با عشق این کار را انجام می‌دهند و ریالی پول از این بابت نمی‌گیرند. به نظرم لازمه خدمت در جایگاه مرزبانی داشتن عشق و محبت است که در وجود تک‌تک مرزبانان کنگره60 وجود دارد. ممنون از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید.

تعدادی از لژیون های درمان اعتیاد به سیگار

 

عکاس: مسافر سیگار صابر

تایپ و تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .