English Version
English

گروه خانواده- مبدأ مشخص؛ صورت مسئله مشخص

گروه خانواده- مبدأ مشخص؛ صورت مسئله مشخص

جلسه هشتم از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی دلیجان با دستور جلسه «صورت مسئله اعتیاد» با استادی همسفر معصومه، نگهبانی همسفر زینب و دبیری همسفر زهرا، ساعت ۱۶:۰۰ روز دوشنبه (چهارم مهر ماه سال ۱۴۰۱) آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا خدا را شاکرم که امروز لیاقت خدمت کردن در این جایگاه را دارم، همچنین از خانم الهام کمک‌راهنمای محترم و نگهبان محترم خانم زینب کمال تشکر را دارم که به من این فرصت را دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم.

دستور جلسه امروز صورت مسئله اعتیاد است؛ وقتی صحبت از این موضوع می‌شود، صحبت از اولین آجر و خشت بنای کنگره۶۰  به میان می‌آید. کنگره60 برای شناخت بیماری اعتیاد بنای عظیمی را ساخته و به ما گفته که اعتیاد هم یک علم است و هم یک تخصص که برای درک این بیماری هم باید علم آن را داشته باشیم و هم تخصصش را.

چرا در مورد اعتیاد به صورت مسئله اشاره می‌کنند؟ زیرا اعتیاد خودش یک مسئله است و برای حل این موضوع باید راهکار و روش درستی وجود داشته باشد و وقتی که ما بتوانیم یک مسئله را به راحتی حل کنیم، یعنی در واقع به آن صورت مسئله رسیدیم؛ ولی وقتی راهکار مناسب و درستی نداشته باشیم، نمی‌توانیم آن مسئله را حل کنیم.

یکی از مسائل مهمی که تا به امروز مطرح بوده، این است که جامعه پزشکی جواب درستی در مورد درمان اعتیاد نداشته‌اند و این موضوع منجر به یک کلاف سردرگمی شده و همه جهان را گمراه کرده‌است. هیچ کسی پاسخ درستی برای مسئله اعتیاد نداشت و عده‌ای می‌گفتند: بیماری اعتیاد درمان ندارد و یک بیماری لاعلاج، مرموز و پیش‌رونده است و عده‌ای هم می‌گفتند: این بیماری را می‌توان در کوتاه‌مدت درمان کرد؛ ولی آقای مهندس بنیان کنگره۶۰ و مبتکر روش dst با تحقیق بر روی این مسئله، تمام مجهولات را به یک مجهول تبدیل کردند؛ یعنی مبدأ کار را مشخص کردند. وقتی مبدأ مشخص شد، جواب تمام سوالات در رابطه با اعتیاد مشخص شد.

چرا وقتی یک مصرف‌کننده ترک اعتیاد می‌کند بعد از گذر چندین سال به حال خوش و تعادل نمی‌رسد و وسوسه مواد مخدر هنوز همراهش است؟! سیستم شبه افیونی و مخدرهای طبیعی بدن یک فرد مصرف‌کننده که در کنگره به آن سیستم ایکس می‌گویند، از حالت تعادل خارج شده، یعنی اختلالی به وجود آمده که کارکردشان را از دست داده‌اند. این اختلال به این صورت است که مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر درونی شده‌اند.

وقتی سیستم ایکس از تعادل خارج می‌شود یک‌باره ترمیم نمی‌شود و نیازمند زمان است که این سیستم دوباره راه‌اندازی شود و اگر به یک‌باره مواد مخدر قطع شود، باعث می‌شود که یک شوک مخرب به شخص وارد شود که تا آخر عمر هم جبران نشود.
اعتیاد اولین اختلال را در قسمت جسم به وجود می‌آورد و وقتی جسم مختل شود، تأثیر مستقیم روی خلق و خو یا روان می‌گذارد و این موضوع به این منزله نیست که این فرد یک بیمار روانی است؛ بلکه در اثر اختلالی که در سیستم ایکس شخص به وجود آمده، باعث شده که همانند افرادی که اختلال روانی دارند، دچار افسردگی شود، گوشه‌گیر شود، بی‌خواب شود و... و تمام این اختلالات ریشه در جسم دارند و نه روان.

اعتیاد بعد از جسم و روان، روی دیدگاه و تفکر فرد تأثیر مستقیم می‌گذارد و آن‌ها را دچار دگرگونی می‌کند و فرد قادر به تفکر درست نیست، کارهای روزانه‌اش را نمی‌تواند درست انجام دهد، از سایر افراد طلبکار و متوقع است و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که زندگی بدون مواد مخدر هیچ معنا و مفهومی ندارد.

آقای مهندس گر‌ه‌های کور اعتیاد را که تابحال به آن‌ها هیچ توجهی نشده بود یافتند و این یافته‌ها را عملی کردند و توانستند در ابتدا اعتیاد خود را درمان کنند و متوجه شدند که با روش درست در طول یازده ماه می‌شود این بیماری را درمان کرد و فرد بعد از درمان هیچ میل و وسوسه‌ای نسبت به مواد مخدر نخواهد داشت.

آقای مهندس این یافته‌ها را در مقاله‌ای به اسم «صورت مسئله اعتیاد» در شهر زاهدان در دانشگاه علوم پزشکی ارائه دادند و مورد قبول واقع شد. در این مقاله صورت مسئله اعتیاد به سادگی بیان شده و بیماری اعتیاد شرح داده شده‌است. این بیماری در سه قسمت جسم، روان و جهان‌بینی اختلال ایجاد می‌کند و با ورود مواد مخدر به بدن باعث می‌شود مخدرهای طبیعی بدن مثل انکفالین، سروتونین، دوپامین، آدرنالین و.‌‌.. از کار بیفتند و مخدرهای بیرونی جایگزین آن‌ها شود.

امروزه بیش از چند هزار نفر توانستند با این روش به درمان برسند و به عبارتی با روش مناسب، داروی مناسب و زمان مناسب به تعادل برسند.
این دستور جلسه باعث شد که ما بار دیگر صورت مسئله اعتیاد را بررسی کنیم و بدانیم که با به تعادل رسیدن جسم، روان و جهان‌بینی شخص به صلح و آرامش می‌رسد و حال خوش و عطر و طعم یک زندگی سالم را می‌چشد.

پیام مرزبان کشیک

آوای کنگره

دعای کنگره

مهماندار

سیستم صوتی

مسئول پذیرایی

لژیون تازه‌واردین

لژیون اول

لژیون دوم

تهیه گزارش: همسفر زهرا.ل رهجوی کمک‌راهنما همسفر مهدیه (لژیون اول)

تایپ: همسفر سعیده رهجوی کمک‌راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)

عکاس: همسفر منصوره رهجوی کمک‌راهنما همسفر مهدیه (لژیون اول)

ویراستاری و ارسال: همسفر پریسا مرزبان خبری

همسفران نمایندگی دلیجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .