English Version
English

برای آموزش گرفتن در کنگره، باید سرسپرده بود.

برای آموزش گرفتن در کنگره، باید سرسپرده بود.

ششمین جلسه از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ لژیون کاشمر به استادی مسافرسلمان، نگهبانی مسافر مرتضی و دبیری مسافر حسن، با دستور جلسه "رابطه یادگیری با معرکه گیری"  یکشنبه 7 آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سلمان هستم یک مسافر. از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که به من اجازه دادند تا دوباره بتوانم در این جایگاه خدمت کنم. دستور جلسه این هفته (رابطه یادگیری با معرکه‌گیری) است. به نظر من مقوله معرکه‌گیری از یادگیری جلوگیری می‌کند یا باعث دور شدن از آن می‌شود؛ مانند منیت است. استاد امین می‌گویند: منیّت از آموزش جلوگیری می‌کند؛ یعنی وقتی‌که من؛ منیّت داشته باشم، وارد معرکه‌گیری می‌شوم و دیگر آموزش نمی‌گیرم. درزمان قدیم کسانی بودند که زنجیر به دور بازوهای خود می‌بستند و پاره می‌کردند یا ماشین را از روی سینه خود رد می‌کردند و نمایش‌های دیگر اجرا می‌کردند و باعث تجمع مردم می‌شدند که به آن معرکه‌گیری می‌گفتند. حالا چرا یکی از دستور جلسات را به نام معرکه‌گیری نام‌گذاری کردند؟ من درزمان اعتیاد تجربه معرکه‌گیری‌ را داشتم.

درزمانی که دورهم می‌نشستیم با غیبت کردن و دخالت در امور دیگران، شروع به معرکه‌گیری می‌کردم و این کار را خوب بلد بودم. ذهن من برای مطالب منفی خوب کارمی کرد ولی برای مطالب مثبت اصلاً خوب نبود. چون دنبال ضد ارزش‌ها بودم. امروز که من استاد جلسه هستم اگر یک مطلب اشتباه بگویم و یک نفر بعد از جلسه در مورد این نظر بدهد و در مورد این مطلب صحبت کند، این‌یک نوع معرکه‌گیری است و موجب می‌شود تا نتواند درست آموزش بگیرد. کسی که می‌خواهد معرکه‌گیری کند همیشه دنبال نقطه‌ضعف یا دنبال بهانه گرفتن از آن سیستم است. من برای آموزش گرفتن در کنگره، باید سرسپرده باشم. چون آمده‌ام که آموزش بگیرم. در وادی پنجم یاد گرفتم که نباید دیگران را غیبت یا قضاوت کنم. اگر از غیبت و قضاوت دست‌بردارم خیلی راحت‌تر آموزش می‌گیرم. استاد امین در یک از سی‌دی‌ها می‌گوید: کسی که از دیگران ایراد می‌گیرد مطمئناً آن ایراد در خود آن شخص وجود دارد. به امید روزی که تک‌تک ما به این آموزش و آگاهی برسیم و دست از هر نوع معرکه‌گیری برداریم.

از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

تایپ: مسافر محسن لژیون دوم

عکاس: مسافر محمود لژیون سوم

ویراستار: مسافر محمد لژیون سوم

ارسال خبر: مسافر حامد لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .