English Version
English

پایان معرکه گیری آغاز آموزش است

پایان معرکه گیری آغاز آموزش است

سومین جلسه از دوره بیست و پنجم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی وحید ویژه همسفران با دستور جلسه «رابطه معرکه گیری با یادگیری» به استادی همسفر غزاله و نگهبانی همسفر ناهید و دبیری همسفر زهرا  در ساعت ۱۴ روز سه شنبه نهم آذر ماه سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد.

خدا را شکر می‌کنم که بار دیگر توانستم در این جایگاه قرار بگیرم، از کمک راهنمای خوبم خانم فرشته سپاس‌گزارم که این موقعیت را برای من فراهم کردند. درباره دستور جلسه که رابطه یادگیری و معرکه‌گیری هست، اول باید معنی معرکه‌گیری و یادگیری را بدانیم. با واژه معرکه از زمان قدیم آشنا هستیم کسی که معرکه می‌گیرد می‌خواهد حقیقتی را پنهان کند، اما چرا باید انسانی بخواهد حقیقتی را پنهان کند؟

انسان ذاتاً دوست دارد مورد تائید قرار بگیرد، چون تشویق است که انسان را به ادامه حرکت مصمم می‌کند و این حس خوبی هست تا زمانی که در تعادل باشد و وارد حالت افراط نشده باشد. من وقتی‌که کار بدی می‌کنم ولی می‌خواهم حقیقت را وارونه جلوه بدهم تا مورد تائید قرار بگیرم وارد معرکه گیری می‌شوم.

معرکه‌ای که انسان‌ها می‌گیرند هیچ منفعتی برایشان ندارد و سر‌تاسر ضرر است. در کنگره معرکه در مقابل یادگیری قرار دارد. یادگیری همان دانایی محسوب می‌شود و آموزش، تفکر و تجربه کردن است. زمانی که من معرکه می‌گیرم دقیقاً دارم مثلث روبرویش را تکمیل می‌کنم یعنی ترس، منیت و ناامیدی و مثلث جهالت خودم را تکمیل می‌کنم.

معرکه ممکن است از ترس، منیت یا ناامیدی من باشد. خیلی از مصرف‌کننده‌ها معرکه را از ناامیدی‌شان دارند. تا به آن‌ها می‌گوییم درمان شو، حرکت کن شروع می‌کند به معرکه گرفتن، چون از حرکت کردن ناامید است و فکر می‌کند که به نتیجه نمی‌رسد. آقای مهندس می‌فرمایند که هر آغازی پایانی دارد و پایان هر چیزی می‌تواند آغازی باشد. پایان معرکه‌گیری دقیقاً آغاز آموزش است. هرزمانی که در معرکه‌گیری من به پایان برسد شروع می‌کنم به آموزش گرفتن. تا زمانی که من به‌عنوان رهجو بگویم در کنگره عدالت نیست، من نمی‌توانم دبیر بنشینم و خدمت کنم، یعنی هنوز آموزش نگرفتم و فاصله‌دارم تا رهجو شدن. وقتی بگویم که این هم آزمایشی است برای زندگی‌ام آن موقع هست که وارد آموزش شده‌ام. در معرکه‌گیری وقتی با یک مصرف‌کننده زندگی می‌کنیم او کاملاً آدم سیاهی است اما خود را سفید و سراسر نور می‌بینیم و مدام در مقابل او شروع به معرکه‌گیری می‌کنیم. باید مسئولیت کار خود را بپذیریم و او هم مسئولیت مصرف‌کننده بودن خود را بپذیرد. من به‌عنوان همسفر روزبه‌روز در دنیای تاریک خود فرومی‌روم چون نخواسته‌ام آموزش بگیرم، ولی زمانی که شروع کنم به یادگرفتن و از معرکه‌گیری فاصله بگیرم، کم‌کم وارد دنیای آموزش می‌شوم. اگر آن آموزش راستین باشد، سراسر نور است و می تواند زندگی مرا روشن کند.

حضور دستیار دیده‌بان خانم ضابطی در شعبه وحید

تقدیر از نفرات برتر در آزمون داخلی

رهایی هفته 

ه

مرزبان کشیک همسفر جمیله

تایپ : همسقر زینب لژیون اول

عکس : همسفر وجیهه لژیون چهارم

تنظیم  : همسفر مهناز لژیون پنجم

همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .