English Version
English

هدف از آمدن به کنگره آموزش گرفتن و رها شدن است

هدف از آمدن به کنگره آموزش گرفتن و رها شدن است

ششمین جلسه از دوره نوزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری» به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر ملیحه، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر مهناز ساعت ۱۵ روز شنبه ششم آذرماه  ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه امروز؛ رابطه یادگیری و معرکه گیری است. همینطور قسمت دیگر جلسه، تقدیر و تشکر از مرزبانان دوره قبل و بستن پیمان و اهدای شال مرزبانان جدید است.
پایه و اساس زندگی ما بر مبنای یادگیری است. یادگیری در یک مرحله؛ مدرسه، درس و دانشگاه و در یک مرحله برای ما کنگره است، که یادگیری مهم و اساسی در کنگره انجام می‌شود. مدرسه و دانشگاه رفتیم و سواد آموختیم، ولی چیزی از قوانین زندگی کردن یاد نگرفتیم، نفهمیدیم منظور از یادگیری چیست؟ در واقع موضوع معرکه‌گیری را انجام می‌دادیم. انسان هرچه آموزشش کمتر باشد معرکه‌گیری‌اش بیشتر می‌شود.
حال معرکه‌گیری چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ زمانی‌که ما پذیرش نداریم و منیت داریم و دنبال مقصر می‌گردیم. زمانی یکسری موضوعات در زندگی ما پیش می‌آید و ما نمی‌پذیریم. در کنگره اگر اشتباه و خطایی کردم و آن‌ها را پذیرفتم، آنجا نتیجه‌ درست می‌گیرم و به آموزش نزدیک می‌شوم و از معرکه‌گیری دور می‌شوم.

همه ما یک وظایفی داریم، من به عنوان یک همسر و مادر چه وظیفه‌ای دارم؟ اگر نتوانستم کاری را انجام بدهم، اگر از من سوال شود، بلافاصله شروع به معرکه‌گیری می‌کنم. وقتی خودمان را توجیه می‌کنیم یعنی کارمان درست نیست؛ اگر کار من درست باشد، به طرف مقابل درست جواب می‌دهم.
در کنگره زمانی که سی‌دی نمی‌نویسیم، آیا درست با راهنمایمان صحبت می‌کنیم؟ اگر سی‌دی ننوشتم، از راهنما عذرخواهی کنم و اشتباهم را بپذیرم. کنگره با آموزش جلو می‌رود و اگر سی‌دی ننویسم، از آموزش‌های کنگره فاصله می‌گیرم و به بیرون پرت می‌شوم. باید در کنگره سی‌دی‌هایمان را بنویسیم، گوش به فرمان راهنما باشیم و هر چقدر که به آموزش نزدیک شویم، از حاشیه و معرکه‌گیری دور می‌شویم.
لژیون برای این تشکیل شد که از حاشیه و معرکه‌گیری جلوگیری شود. اگر سی‌دی و آموزش نباشد، معرکه گیری اتفاق می‌افتد. هدف ما از آمدن به کنگره چیست؟ هدف ما از آمدن به کنگره آموزش گرفتن، رها شدن و خدمت کردن است. با خدمت کردن ‌و آموزش، به دانایی می‌رسیم. به مرور زمان که خدمت می‌گیریم و جایگاه‌ها تغییر می‌کند، دانایی‌مان بیشتر می‌شود و هر چه سطح دانایی بالاتر باشد، قطعاً از حاشیه دورتر می‌شویم و در کنگره و زندگی موفق‌تر هستیم.

ما نباید در بیرون دنبال مقصر باشیم، اتفاق‌ها در درون ماست. اگر درون ما درست باشد، بیرون هم درست می‌شود. اگر این دستور جلسات نباشد ما راه را پیدا نمی‌کنیم. امیدوارم این دستور جلسات تلنگری باشد برای همه‌ی ما و بهتر است از نعمت خیلی خوبی که خداوند به ما داده، به نحو احسن استفاده کنیم و نگذاریم که زمان دیر شود.
در ادامه؛ به مرزبانای پرتلاشمان خانم فاطمه و خانم ملیحه عزیزم خداقوت جانانه می‌گویم که همیشه عدالت، معرفت و عمل سالم سرلوحه خدمتشان بود، انشالله در نمایندگی گرگان هم پرقدرت ادامه بدهند. به خانم فاطمه و خانم سمیه هم تبریک می‌گویم، انشالله در خدمت مرزبانی موفق باشند.

تقدیر از نفرات برتر آزمون آنلاین

اهدای گل نمادین ورود به سفر دوم جهان‌بینی
همسفر نصیبه و همسفر معصومه
لژیون کمک‌راهنما همسفر الهام

مراسم تقدیر از مرزبانان و اجرای پیمان مرزبانی

تایپ: راهنمای تازه‌واردین همسفر سیده‌فاطمه رهجوی کمک‌راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
عکس: کمک‌راهنما همسفر فاطمه‌سادات و همسفر زینب رهجوی کمک‌راهنما همسفر زینب (لژیون یکم)
ویراش و ارسال: همسفر ملیحه
همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .