English Version
English

قبله‌گم کردن به معنای جهت گم کردن است

قبله‌گم کردن به معنای جهت گم کردن است

نهمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی باغستان کرج به استادی همسفر یلدا رهجوی راهنما همسفر سارا، نگهبانی همسفر عذرا و دبیری همسفر بهار با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت‌ (‌قبله گم کردن، نق‌زدن، حاشیه‌)» روز سه‌شنبه ۲۸ فروررین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم تا کنار شما عزیزان آموزش بگیرم از راهنمای عزیزم خانم سارا ممنونم که اجازه دادند که در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم.

دستور جلسه این هفته «ظرفیت و مسئولیت‌ (‌قبله گم کردن، نق‌زدن، حاشیه‌)» است. ظرفیت به معنای اندازه است، مسئولیت به معنای مورد سوال واقع شدن، قبله‌گم کردن به معنای جهت گم کردن است. همه‌ ما در زندگی خود هر کدام مسئولیت‌هایی داریم، یکی مسئول است مادر خوبی در خانواده یا همسر خوبی باشد یا مسئولیت داریم که محل کار را خوب اداره کنیم یا ...، اگر این کارها را نتوانم انجام بدهم یعنی ظرفیت ندارم. باید اول ببینم می‌توانم این‌ها را خوب اداره کنم و بعد قبول کنم و به عهده بگیرم و اگر ظرفیت آن‌ را نداشته باشم باید روی خودم کار کنم و با آموزش گرفتن، ظرفیت را درون خود ایجاد کنم؛ مثلاً اگر من زود عصبی می‌شوم و ظرفیت پایینی دارم باید روی خودم کار کنم.

انسان کم ظرفیت با گرفتن یک مسئولیت گذشته خود را فراموش می‌کند و یادش می‌رود که از کجا به کجا رسیده است، انسان وقتی به مقامی می‌رسد قبله خود را گم می‌کند، مثلاً اگر در کنگره برای من خدمت پیش بیاید باید ظرفیت آن را داشته باشم و فکر نکنم که مدیر عامل شرکت یا جایی شده‌ام که اگر این‌گونه شد؛ یعنی ظرفیت آن‌را ندارم. من اگر در صراط مستقیم پیش بروم قبله‌‌ام را گم نمی‌کنم و جایگاه خود را بالاتر از چیزی که هست نمی‌بینم که همان منیت است. نباید یادم برود که اگر من در مسیر ارزش‌ها قرار بگیرم خداوند بهترین‌ها را برای من رقم می‌زند.

جناب آقای مهندس حسین دژاکام روز چهارشنبه در رابطه با نق‌زدن و حاشیه فرمودند: «اگر مسافری در طول سفر خود نق می‌زند راهنما باید بداند آن مسافر متعادل نیست، کنگره همیشه از طبیعت الگو‌برداری می‌کند و به ما آموزش می‌دهد که مانند درخت باشیم؛ هر چه بار درخت بیشتر، سرش خم‌تر می‌شود، پس هر مقامی که ما داده می‌شود باید مانند درخت باشیم تا به آن موفقیت و به مرحله ارتقاء برسیم».

جناب آقای مهندس حسین دژاکام می‌فرمایند: «کسی که وارد جایگاهی می‌شود باید متواضع باشد، مغرور و خودخواه نباشد تا بتواند در آن جایگاه آموزش بگیرد و به دیگران آموزش بدهد». امیدوارم از آموزش‌های ناب کنگره در زندگی خود استفاده کنیم.

مرزبانان کشیک: مسافر شهرام و همسفر اشرف
تایپ: همسفر بهناز رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
عکاس خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .