English Version
English

اضافه وزن یکی از معضلات امروزه جامعه بشری است

اضافه وزن یکی از معضلات امروزه جامعه بشری است

دهمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی علیرضا (مبارکه)، با استادی مسافر سعید، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر رضا با دستورجلسه  «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره60» در روز سه‌شنبه 21 فروردین ماه 1403، ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سعید هستم یک مسافر، در درجه اول خداوند را بسیار سپاسگزارم که در این جایگاه قرار گرفتم، از نگهبان جلسه و راهنمای عزیزم آقا بشیر که اجازه خدمت کردن و آموزش گرفتن را به من دادند تشکر می‌کنم. دستور جلسه تجربه من از اضافه وزن وتعادل آن با متد کنگره۶۰ است.  این دستور جلسه از حساسیت ‌و اهمیت خاصی برخوردار است. اضافه وزن یکی از معضلات امروزه جامعه بشری می‌باشد که باعث مشکلاتی از جمله (زانو درد، درد در ستون فقرات،گردن درد و بیماری‌های قلبی و عروقی) می‌شود. اضافه وزن به خاطر تغذیه‌‌ نادرست، مصرف کنسروجات و افزودنی‌ها می‌باشد. آقای مهندس می‌فرمایند هیچ غذای کنسروی نیست که مواد افزودنی نداشته باشد. سعی کنید تمام میوه‌ها و سبزیجات را تازه مصرف کنید چون برای تندرستی و سلامتی بهتر است.

ضمناً اضافه وزن بجز مشکلات جسمی و روانی باعث کاهش طول عمر انسان می‌شود؛ و انسانی که ۱۰ یا ۲۰ کیلو وزن اضافه دارد مثل این است که یک کیسه ۱۰یا۲۰ کیلوی را با خود حمل می‌کند. چون این اتفاق یک شبه رخ نداده است باعث بالا رفتن نقطه تحمل در فرد می‌شود. اگر یک فرد معمولی یک کیسه ۱۰ کیلوی را حمل کند پس از چند متر راه رفتن خسته می‌شود و زانو های فرد درد می‌گیرد‌ و به ستون فقرات او فشار می آید. آقای مهندس در سی دی اضافه وزن می فرمایند:  اول باید مشکل را پیدا کنیم. در جوانی به خاطر زور و قوت جوانی فرد متوجه عوارض اضافه ورزن نمی‌شود ولی بعد از اینکه پا به سن گذاشت تازه می‌فهمند که چه اتفاقی برای ستون فقرات زانوها و جسم او  افتاده است. چون اضافه وزن یک شبه رخ نداده است. اگر فردی بخواهد با روش DST اضافه وزن خود را درمان کند راحت‌ می‌تواند به نتیجه دلخواه برسد.

همان‌طور که آرام آرام وزن ما بالا رفته باید آرام آرام کاهش یابد، زیرا اگر ظرف یک هفته ده کیلوگرم وزن کم کنید پوست صورت و شکم شروع به شل شدن می‌کند. برخی هم به روش‌های مصنوعی  مانند کوچک کردن معده را انجام می‌دهند که در آخر هم نتیجه ندارد. خود من هم این تجربه را دارم ولی پس از قطع رژیم غذایی توسط پزشکم مجدداً ورزن من برگشت. اضافه وزن را به صورت اصولی چگونه کنترل کنیم؟ آقای مهندس می‌فرمایند متد DST جوابگوی کاهش وزن می‌باشد و اکثر دوستانی که از این روش استفاده کرده‌اند نتیجه گرفته‌اند. درکاهش وزن آقای مهندس می‌فرمایند که ترازو را جدی بگیرید و وزن خود را دائماً رصد کنید. اگر کم یا زیاد شده است دلیل آن را پیدا کنید. در جای دیگری می‌فرمایند: حتماً صبحانه را مصرف کنید و نخوردن صبحانه یکی از عوامل چاقی می‌باشد. آقای مهندس می‌فرمایند سه پارامتر را همیشه در نظر بگیرید: 1-چه چیزی بخوریم 2- چه زمانی بخوریم 3- چه مقدار بخوریم. ان‌شاالله همان طور که با روش DST توانستیم مواد خود درمان کنیم با متد DST هم بتوانیم اضافه ورزن خود را  کنترل کنیم و به آن تعادلی که می‌خواهیم برسیم. ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید.

گزارش تصویری از برگزاری مراسم افطاری مورخه ۴۰۳,۰۱.21 شعبه دکتر علیرضا(مبارکه)

عکس: مسافر ابراهیم

تنظیم و ارسال: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .