English Version
English

مهم‌ترین مسئله در درمان اعتیاد بازتنظیم سیستم ایکس است March 2, 2024

مهم‌ترین مسئله در درمان اعتیاد بازتنظیم سیستم ایکس است March 2, 2024

1402/12/12

بیل عزیز

امیدوارم خوب باشید، من کاملاً خوب هستم.

من هم، همیشه از نامه‌های شما خوشحال می‌شوم و همین‌طور چندین بار در طول خواندن نامه شما، لبخند روی لبانم نقش می‌بندد.

درمورد مسائل مالی گفتید که اگر به مبنای درست نباشد مشکلاتی را به ارمغان می‌آورد.

به نظر من یک NGO به صورت خاص و برای کلیه سازمان‌ها و کشورها و حتی خانواده باید دارای حداقل سه پایه باشد تا بتواند روی زمین محکم بایستد و اگر هرکدام از این سه پایه نباشند استقرار آن سازمان بر مشکل برخورد خواهد کرد و اگر نابود نشود به سختی و دست و پا شکسته به راه خود ادامه میدهد.

1- اصل اول: علم و دانش کار مربوطه
2- اصل دوم: پول
3- اصل سوم: نیروی متخصص درحوزه فعالیت

و اما مهم‌ترین نکته در اداره امور یک NGO این است که:

"کالا باید باارزش و مرغوب باشد تا به کار تجارت بخورد"

منظور من این است؛ آن چیزی را که یک NGO ارائه می‌کند بایستی ارزشمند باشد، به عبارت دیگر اگر امروز کنگره 60 از نظر مالی به خودکفایی کامل رسیده است، مهم‌ترین نکته در این است که دانش درمان اعتیاد را به درستی پیدا کرده است.

سخنی که من می‌گویم، شاید برای بعضی‌ها خیلی عجیب باشد، و آن سخن این است که معتادین یک گنج بی‌پایان هستند و ثروت بسیار عظیمی در این قشر نهفته است، فقط ما بایستی بتوانیم این گنج را استخراج کنیم و استخراج آن فقط از طریق درمان صحیح اعتیاد می‌باشد، باز هم منظور من Treatment نیست؛ بلکه منظور من Certain Cure است، که امیدوارم این موضوع را با آزمایش‌های سلولی و مولکولی به اثبات برسانیم.

در کنگره 60 جشن دیده‌بانان به خوبی به پایان رسید و هفته درختکاری آغاز شده و در کلیه شعب کنگره 60، با بستگی به آب و هوای شهرهای مختلف جشن درختکاری داریم و هر فرد مسافر و یا همسفر که سفر دوم باشند بایستی حتماً در این هفته یک درخت بکارد و تا مدت 3 تا 5 سال از آن مراقبت کند و آن را آبیاری کند، امیدوارم بتوانم عکس‌های آن‌ را برایتان ارسال کنم.

موضوع دیگر؛ حدود 10 روز دیگر ماه رمضان شروع می‌شود و امسال ماه رمضان با عید نوروز به هم برخورد کرده‌اند.

لازم است بگویم که عید نوروز بر پایه گردش زمین به دور خورشید یعنی 365 روز می‌باشد که مخصوص ایرانیان است؛ ولی ماه رمضان بر مبنای ماه عربی محاسبه می‌شود که سال آن 354 روز است؛ یعنی در سال 11 روز اختلاف وجود دارد بنابراین به این علت گاهی ماه رمضان منطبق می‌شود با عید نوروز.

و البته در عید نوروز 15 روز کل کنگره 60 تعطیل است که آن را به شما اطلاع می‌دهم.

برنامه دیگری که در کنگره در حال تمرین آن هستیم، درست کردن یک گروه موسیقی بزرگ مجلسی شبیه به ارکستر سمفونی است و من مسئولیت تشکیل آن را به فرزندم امین دادم و از او خواستم ظرف پنج سال این ارکستر را آماده نماید و البته تمامی نوازندگان آن از نقطه صفر شروع کرده‌اند که شامل مسافران و همسفران می‌باشند و هر هفته روزهای جمعه در ساختمان سیمرغ که مخصوص مسافران آقایان است تمرین می‌کنند و البته برای آموزش آن‌ها از خارج از کنگره نیز استاد دعوت کرده‌ایم که در مقابل پرداخت دستمزد به آن‌ها به اعضاء آموزش می‌دهند.

و من بدین منظور از بازدیدی که از این کلاس‌ها داشتم با اتفاق فرزندم امین، چند عکس یا فیلم‌های کوتاه را برایتان ارسال می‌کنم.

و اما درمورد بهبودی بلندمدت و مراحل پرسیده بودید.

در کنگره 60 همه چیز برنامه‌ریزی و زمان‌بندی شده است، همان‌طوری که اگر فردی باردار شده باشد از پزشک سوال کند که کی بچه من به دنیا می‌آید؟ پزشک بلافاصله پاسخ می‌دهد، حدود 9 ماه.

در این شرایط پزشک سوال نمی‌کند؛ شما چند سال دارید؟ چند بار باردار شده‌اید؟ وزن شما چقدر است؟ شما سفید پوست هستید و یا زرد پوست و یا سرخ و یا سیاه پوست؟ و یا همسر شما چند سال دارد؟

در کنگره هم دقیقاً همین پاسخ را می‌دهند، شخصی که وارد می‌شود، هر موادی که مصرف کند و هر چند سال مصرف کننده بوده باشد یا اینکه چند سال سن دارد و یا چه میزان مواد مصرف می‌کند و یا ترکیبی چند نوع مواد مصرف می‌کرده و یا الکلی باشد و یا هروئینی، آمفتامین مصرف کند و یا فنتالین به او گفته می‌شود طول درمان شما حداقل ده ماه است و میانگین 11 ماه. امکان دارد یکی دو ماه و یا حتی سه ماه اضافه‌تر از ده ماه بشود؛ ولی کمتر از ده ماه نخواهد بود.

چون به اعتقاد ما مهم‌ترین مسئله بازتنظیم سیستم ایکس است و باز تنظیم سیستم ایکس حداقل ده ماه وقت لازم دارد و این یعنی ریکاوری و درمان داروئی با هم، هم زمان انجام می‌گیرد، دقیقاً مثل یک اسکناس که دو رو دارد و ما با بایستی در قسمت ریکاوری هنر زندگی کردن را به افراد بیاموزیم و برای یادگیری هنر زندگی، بایستی افراد علم زندگی را بیاموزند و علم زندگی چیزی نیست مگر جهان‌بینی، آن هم جهان‌بینی که عقل و خردجهانی آن را تایید کند و نیک می‌دانیم که خرد جهانی چیزی است که عقل بر آن دلالت کند و از بدوی‌ترین انسان تا داناترین و متمدن‌ترین انسان آن را بپذیرد و هیچ ربطی به ملیت، فرهنگ، دین و مذهب ندارد.

نکته مهم به عقیده من در این مسئله نهفته است که، اگر در شخص مصرف‌کننده سیستم ایکس به تعادل نرسد، کار ریکاوری بسیار سخت به نظر می‌رسد و مسئله مانند آن است که یک اسب که دست و پای شکسته‌ای دارد، به مربی تربیت اسب بسپاریم تا این اسب را برای مسابقه آماده کند.

بیل عزیز نتایج اولیه تحقیق روی متاامفتامین که به وسیله پیشرفته‌ترین دستگاه‌های برسی بیان ژن در انگلستان انجام گرفت، بسیار هیجان انگیز است؛ البته چون هم آزمایش خون و هم از مایع نخاع و هم بافت مغز می‌بایست انجام می‌گرفت، ما مقداری را در آزمایشگاه خودمان و مقداری را هم به انگلستان فرستادیم.

به اعتقاد من این تحقیقات می‌تواند پرده از روی رازهای پینهان اعتیاد بردارد و آن را به یک بیماری قابل درمان تبدیل کند.

درضمن؛ عکس از ساختمان‌ها را گفته‌‌ام آماده کنند، به محض آماده شدن ارسال می‌کنم.

به بلندای کوه‌ها سرفراز باشید

دوست و برادر همیشگی شما در زمین و آسمان

حسین

March 2, 2024

Dear Bill,

I hope you are well. I am fine.

I also always enjoy receiving new communication from you. I usually read each one a few times while smiling.

You mentioned financial matters and how they can become problematic.

I believe each NGO, organization, and family must be based on at least three pillars to stand fast on earth. If one pillar fails, that organization will fail or struggle to survive.

Knowledge about the work at hand.
Money
Expert workforce in the activity field.

The key to managing an NGO is:

"The product must be valuable so commerce can happen."

What I mean is that what NGOs offer must be of value. Congress 60's independence is because we have found the proper cure for addiction.

It may sound strange to many people, but people with an addiction are an endless treasure! We need to be able to extract it. The way to extract it is to provide them a certain cure, not an ongoing treatment. Hopefully, we will prove this via our molecular and cellular experiments.

The Didehban celebration week is over, and the "tree planting" week is upon us. Each second journey traveler or co-traveler must plant a tree this week and nurture it for the coming 3 to 5 years. I will send some photos.

In 10 days, Ramadan starts, and this year, Ramadan and Nowruz are collided.

Nowruz is the Iranian New Year and is calculated based on the earth circling around the sun, which takes 365 days. Ramadan is based on the Arabian year, which is 354 days. That is why there is an 11-day difference each year. Thus, sometimes, Nowruz and Ramadan collide.

During Nowruz, Congress 60 is on holiday; I will let you know when it starts.

We are trying to create a huge music group (orchestra), and I have assigned Amin, my eldest child, to this task, and he has 5 years to deliver. All the members started from zero(to learn how to play), and we provided them with paid music teachers(from outside of our community). Each week on Friday, they practice at the "Simorgh"(Phoenix) building.  

I will be sending photos and videos from my visit to them.

You asked about long-term recovery and its stages.

If a pregnant woman asks the doctor about how long it takes for me to deliver my child, the doctor would answer about 9 months. The doctor wouldn't ask: how many children do you have? Or how old are you? How much do you weigh? Are you black, white, red or...? How old is your husband?

Congress 60 is the same!

When a newcomer enters Congress 60, we don't care what they use, how old they are, or how much they use. They are told the treatment period is at least 10 months and may be extended by 2 or 3 months.

We posit the most critical issue is to balance the "X system," which takes at least 10 months.

This is the long-term recovery! In other words, the recovery and the medicine-based treatment start simultaneously, just like a coin with two faces.

We must teach people the "art of living" to do so; they need "living science," and the living science is the worldview. The worldview must be approved by universal wisdom. All accept Universal wisdom apart from nationality, culture, religion, etc.

Recovery will be tough if we fail to balance the X system. It is like giving a horse with a broken ankle to the coach and asking him to prepare the horse for the race!

Dear Bill,

The initial results of amphetamine research, which were done by highly advanced technology in England, were really exciting. We had blood, brain tissue, and spinal fluid samples, so some work was done in our laboratory.

I posit these researches will unravel the secrets of addiction and transform it into a curable illness.

Be proud as the mountains.

Friends and brothers on heaven and earth forever

Hossein

مترجم: احسان رنجبر

تایپ: مسافر محمدحسین

تنظیم: مسافر ابراهیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .