English Version
English

حواسم به درختی که کاشته‌ام باشد

حواسم به درختی که کاشته‌ام باشد

در حاشیه مراسم اردوی درختکاری همسفران در خدمت همسفر منیره اسیستانت تغذیه سالم هستیم. با ایشان مصاحبه کوتاهی انجام داده‌ایم که توجه شمارا به آن جلب می‌کنیم.

لطفاً از تجربه امروز برایمان مقداری صحبت کنید؟

تجربه خیلی خوبی بود؛ با توجه به این‌که خدمت در جایگاه اسیستانت ورزش را تحویل داده‌ام و اسیستانت تغذیه هستم از خانم آنی عزیز و همسفر فاطمه اسیستانت ورزش سپاس‌گزار هستم که بنده را لایق دانستند و امروز یک بخش از این خدمت پرانرژی را به این حقیر دادند. فکر می‌کنم دومین یا سومین سال برگزاری اردوی درختکاری هست که تجربه می‌کنم. سال گذشته درختکاری در قسمت همسفران را در بوستان ولایت و ورزشگاه تختی داشتیم و این توفیق نصیب همه ما شد که این کار را انجام بدهیم و این‌که کمک کردیم همسفران درختان خودشان را به نحو مطلوبی بکارند و این‌که خودم توانستم نهالی را بکارم برای من خیلی لذت‌بخش بود.

به نظر شما اجرای مراسم درختکاری چه تأثیری در بالا رفتن جهان‌بینی همسفران دارد؟

همان‌طور که استاد امین در صحبت‌های خودشان راجع به درختکاری صحبت کرده‌اند؛ قضیه درختکاری باعث می‌شود که ما همیشه دنبال این هستیم مسئله‌ای که ضد ارزش و آلودگی هست را از بین ببریم، اما دنبال‌ راهی نیستیم که بتواند آن قضیه را حل کند؛ چون ما نمی‌توانیم هیچ‌وقت آلودگی از بین نمی‌رود یا یک سری آسیب‌ها را که ما انسان‌ها به زمین به‌طور ناخواسته وارد می‌کنیم را از بین ببریم؛ ولی وقتی‌که کاری انجام می‌شود دقیقاً این اکسیژن‌رسانی و این فضای سبز و این‌که به زمین کمک می‌کنیم فکر می‌کنیم که زمین متوجه نیست، ولی کاملاً این انرژی را از ما دریافت می‌کند و چند برابر آن را به ما برمی‌گرداند و موضوع فقط این نیست که درخت بکاریم؛ باید حواسم به آن درختی که کاشته‌ام هم باشد و آبیاری هم داشته باشم و کمک کنم که این نهال‌ها جان بگیرند تا این‌که واقعاً در فضا و شهرمان کمک‌کننده باشند و روزبه‌روز زمینمان آباد و آبادتر باشد.

حضور همسفران در اردوی درختکاری چه طور بود؟

بسیار عالی بود؛ همسفران همان‌طور که آقای امین هم بیان کردند خیلی جزئی‌نگر هستند و دقت بالایی دارند و همان‌طور که به آن‌ها گفتیم کار کاشت درخت را انجام دادند و هیچ سهل‌انگاری توسط همسفران شکل نگرفت؛ حتی جاهایی که چاله‌ها در فاصله کمتری کنده‌شده بودند و به آن‌ها بیان می‌کردیم چاله‌ای که کنده‌اند مفید فایده نیست گوش‌به‌فرمان بودند و چاله را پر می‌کردند و مکان مناسب‌تری را برای کاشت درخت انتخاب می‌کردند و جای شکر آن باقی است که این‌قدر جهانبینی و آموزش بر روی همسفران تأثیر گذاشته بود که واقعاً فرمان‌برداری می‌کردند و بسیار عالی بودند و خیلی هم بانظم بودند. امیدوارم که این قضیه برای همسفران بهتر و بیشتر اتفاق بیفتد. امروز هم خدمت آقای امین بیان کردم که قطعاً همسفران در این قضیه خیلی بیشتر می‌توانند پیش بروند.

متشکرم بابت وقتی‌که گذاشتید.

خدمتگزاران سایت گروه خانواده کنگره ۶۰

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .