English Version
English

بازیابی گوهر وجودی انسان که همان اختیار است

بازیابی گوهر وجودی انسان که همان اختیار است

تا قبل از ورودم به کنگره، فکر می‌کردم فرماندهی و فرمانبرداری فقط برای سیستم‌های نظامی و ارتشی هست و دید گسترده‌ای نسبت به آن نداشتم، تا اینکه آموزش‌های کنگره، جهان‌بینی و نگاه من را نسبت به مسئله‌ی فرمان و فرمانبرداری تغییر داد و من متوجه شدم که فرماندهی جنبه‌ها و زمینه‌های مختلفی دارد.
فرماندهی، هم شامل تسلط بر نیروهای درون می‌شود و هم تسلط بر عوامل بیرون.
در کنگره آموختم که من به عنوان یک انسان در تمامی نقش‌ها و جایگاه‌هایی که قرار دارم، مانند: جایگاه شاگردی، فرزندی، مادری، همسری، معلمی، ریاست و...اول باید فرمانبردار خوبی باشم و خودم آن کارها را به خوبی اجرا کرده باشم تا بتوانم از دیگران هم انتظار داشته باشم تا فرامینم را اجرا کنند.

 


قبل از کنگره همیشه از یک‌سری از رفتارهای مسافرم متعجب بودم که چرا او قادر به انجام بعضی از کارهای ساده و پیش‌پا افتاده هم نیست و چرا نمی‌تواند آن‌طور که باید از مسئولیت‌های خود برآید؟! تا اینکه در آموزش‌‌های کنگره دریافتم که یک مصرف کننده، فرماندهی خود را به مواد واگذار کرده و این مواد هست که فرمان می‌دهد که او چه کند و هر چه این شخص، در مسیر درمان به جلو می‌رود با آموزش‌ها و فرمانبرداری از راهنمای خود، کم کم این فرماندهی را پس می‌گیرد و خودش را می‌یابد.
به نظر من، ما همسفران هم فرماندهی خود را به افکار و اندیشه‌های منفی و رفتارهای ضدارزشی واگذار کرده‌ایم و باید بر آنها غلبه کنیم.
فرمانده خوب بودن یعنی؛ من توان انجام خواسته‌‌هایم را داشته باشم و برای این مهم، نیاز به آموزش دارم. تا زمانی که آموزش لازم را نبینم و آن را کاربردی نکنم، نمی‌توانم توانایی‌های خود را به اجرا در بیاورم و احساس ناامیدی و ناتوانی می‌کنم. وقتی داشتم به این دستور جلسه فکر می‌کردم و آموزش‌های کنگره را در ذهنم مرور می‌کردم‌ متوجه شدم، مسئله فرماندهی و فرمانبرداری از مسائل بسیار مهمی است که درکنگره، در جهات مختلف از؛ دعای کنگره، وادی‌های پنجم، ششم، یازدهم و... و سی‌دی‌های شرک و نقض فرمان و از فرمانبرداری تا فرماندهی و...و دستور جلسه به آن پرداخته شده تا به من این گفته‌ی استاد امین را یاد آورد شود که؛ برای اینکه انسان به فرمانده لایقی تبدیل شود و قدرتی را که خداوند به او داده فرماندهی کند، لازم است که مطیع و تسلیم فرامین الهی و خداوند باشد، یعنی فرمانبرداری در پیشگاه خداوند ضامن فرماندهی انسان خواهد بود و اگر سرپیچی کند فرماندهی از او ساقط می‌شود. ما همه‌ی این آموزش‌ها را می‌گیریم‌ تا گوهر وجودی خود، که همان اختیارمان هست بازیابیم و نقش خلیفةاللهی خود را به خوبی اجرا کنیم.
إن‌شاالله بتوانیم در این مسیر سراسر نور و آموزش، با تلاش و تمرین فرمانبردار و فرمانروای لایقی شویم
.

 

نویسنده: همسفر الهام کمک‌راهنمای لژیون سوم

ارسال: همسفر ملیحه

همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .