English Version
English

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه:کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه:کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن

دوازدهمین جلسه از دوره هفتاد و دوم کارگاه‌های آموزشی کنگره 60، ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، با استادی و نگهبانی بنیان کنگره 60 مهندس دژاکام و دبیری همسفر بنفشه با دستور جلسه "کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن" روز چهارشنبه نونزدهم خرداد ماه 1400 ساعت 9:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

 

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

حال من خوب است امیدوارم حال شما هم خوب باشد.

چند تا نکته را ابتدای جلسه مطرح می‌کنم و بعد کمی هم در رابطه با دستور جلسه صحبت خواهم کرد.

اولین نکته اینکه تعطیلات تابستانی ما از 16 مردادماه به مدت 2 هفته شروع می‌شود، چون ما معمولاً عید نوروز هرسال 2 هفته تعطیلی می‌کردیم و یک هفته در تابستان، اما تاکنون 2 سال است که به دلیل بیماری کرونا عید را تعطیل نکردیم، بنابراین تعطیلات مردادماه را به 2 هفته تغییر دادیم.کسانی که می‌خواهند جایی بروند از الان می‌توانند برنامه‌ریزی خود را شروع کنند. در شهریور خیلی شلوغ است و همه به مرخصی می‌روند و تیر هم به‌گونه‌ای دیگر هنوز تابستان آغاز نشده  به همین دلیل تعطیلات را در مردادماه قراردادیم.

مسئله دیگر این است که کسانی که پارسال وارد گل‌ریزان شدند تا آخر خرداد می‌توانستند تسویه‌حساب کنند ولی چون عده‌ای برنامه‌ریزی کرده بودند برای این طرح و خیال می‌کردند که تا گل‌ریزان بعدی فرصت دارند این است که تا آخر شهریور فرصتشان تمدید شد و می‌توانند تا آن زمان این کار را انجام دهند.

نکته‌ی بعدی اینکه عنوان پهلوان در کنگره 60  فقط به کسانی اطلاق می‌شود که آن مبلغ موردنظر را برای کنگره مرکزی و دانشگاه پرداخت کنند، یعنی کسی که مبلغ را برای دانشگاه و کنگره مرکزی اعلام می‌کند به او عنوان پهلوان تعلق می‌گیرد.کسانی که در شهرهای دیگر  زمین یا چیز دیگری می‌دهند اگر آن را به‌منظور کل کنگره و یا دانشگاه بدهد و ما هم بتوانیم بفروشیم به آن‌ها نیز عنوان پهلوان تعلق می‌گیرد ولی اگر فقط برای شهر خود زمین می‌گیرند به آن‌ها عنوان پهلوان تعلق نمی‌گیرد و ممکن است عنوان دیگری بگیرند.

مسئله‌ی نوشتن 40 سی دی الزامی است و باید تا ابتدای خرداد همه 40 سی دی خود را می‌نوشتند و تحویل می‌دادند. برای خانم‌ها راهنما و ایجنت امضا می‌کند و سپس به دست گروه کنترل می‌رسد و آن‌ها نیز امضا می‌کنند. در ضمن راهنمایشآن‌هم حتماً باید همراهشان باشد.ولی آقایان مسافر که تعدادشان خیلی زیاد است اگر راهنما فرصت نکرد بیاید امضای او روی برگه کافی است.راهنما و ایجنت امضا کند برگه را ما قبول می‌کنیم ولی باید 40 سی دی را کامل نوشته باشد اگر دفتر خود آورد و راهنما و ایجنت الکی امضاء کرده باشند امضای آن‌ها خراب می‌شود.

تمام راهنماها و کمک راهنماهای کنگره 60 و کسانی که راهنمای تازه واردین هستند حتماً باید پیمان وادی 8 را اجرا کرده باشند اگر کسی اجرا نکرده باشد نمی‌تواند راهنما شود، راهنما حتماً باید 40 سی دی را نوشته باشد و پیمان را بسته باشد.

ما همیشه از یک سوراخ جدید گزیده می‌شویم. ما آمدیم مواد مخدر  و سیگار را درمان کردیم. ناگهان دیدیم که در کنگره دارد قهوه‌های تلخ ترویج پیدا می‌کند، کشورهای عربی چون مشروب می‌خورند در مراسم‌هایشان قهوه‌های بسیار تلخ می‌خورند که نشئه کننده است.

ابتدا بگویم هر چیزی که تلخ باشد،بد بو باشد برای بدن ضرر دارد این قانون طبیعت است مانند: غذای فاسد و یا غذای تلخ.ممکن است گاهی تلخ باشد ولی دارو باشد آن‌هم به‌اندازه مشخصی می‌خورند. درنتیجه قهوه‌ای که مانند زهرمار تلخ است برای انسان ضرر دارد. خدا را شکر در کنگره خوردن قهوه جمع شد، البته کسانی زیاد می‌خوردند بعضی از آن‌ها دچار بیماری شدند و حتی کارشان به بیمارستان کشیده شد.

چیزی که دوباره دارد در کنگره رواج پیدا می‌کند نوشابه‌های انرژی‌زا است این هم دارد جسته‌گریخته وارد مرحله جدید می‌شود. دقت کنید که هیچ‌چیز انرژی‌زا نداریم به غیر غذا و خوراکی‌ها مانند گوشت و نان. ماده انرژی‌زایی در نوشابه نیست که آن را بخوریم و به ما انرژی دهد،چنین چیزی نداریم.مواد مخدر هم انرژی‌زا نیست. حال اینجا این سؤال مطرح می‌شود که چرا وقتی مواد مصرف می‌کنیم احساس می‌کنیم انرژی‌مان زیاد شده و فعالیت‌های بیشتری می‌توانیم انجام دهیم. بدن انسان مانند یک ماشین است که باید استراحت کند انرژی که از بدن می‌خواهید بردارید باید یک مقدار مشخصی باشد و بقیه آن باید ترمیم شود.

مواد مخدر و یا نوشابه‌ها انرژی‌زا می‌آید قسمت‌های کنترل بدن را از کار می‌اندازد یک چراغ‌نفتی را تصور کنید که فتیله دارد و روشن است و یک نور معمولی به شما می‌دهد ناگهان شما فتیله را بالا می‌کشید وقتی فتیله را بالا کشیدید نور زیاد به شما می‌دهد ولی نفت زود تمام می‌شود، مصرف کردن شیشه نیز به همین شکل است، حس‌گرهای بدن که باید دستور توقف کار را بدهند، از کار می‌افتند و متوجه نمی‌شویم و شروع می‌کنیم به کار کردن. درنتیجه این ماده‌ها انرژی‌زا نیست بلکه می‌آیند قسمتی‌هایی از بدن را تحریک می‌کنند و کنترل آن را از کار می‌اندازند بدن کار خود را ادامه می‌دهد و متوجه نمی‌شود که باید خاموش شود دقیقاً مانند همان چراغ‌نفتی.

امروز صبح مجدداً چکی را من امضا کردم به مبلغ 180 میلیون تومان تقریباً برای خرید میلگرد دانشگاه علوم فنون خوارزمی و هزینه‌های همین‌طور مرتب است و خوشبختانه تاکنون پرداخت‌شده و پرداخت می‌شود.

قبل از اینکه دستور جلسه مطرح کنم بگویم که ما توانستیم در شیروان گروه خانم‌های مسافر را راه‌اندازی کنیم، چون فقط تهران داشتیم و تهران یکی بود و تهران حال دوتاشده است، مشهد و اصفهان نیز خانم‌های مسافر داریم و شیروان ‌هم که اکنون راه‌اندازی شده است، در برنامه‌مان هست که بخش خانم‌های مسافر کرمان را نیز راه‌اندازی کنیم و امیدواریم بتوانیم بخش خانم‌های مسافر را گسترش بدهیم و مانند آقایان در کل کشور، خانم‌ها را نیز ذره‌ذره تحت پوشش قرار دهیم. کار کردن با خانم‌ها کار سختی است و باید برای آن‌ها یک محیط امنی را به وجود بیاوریم و مانند آقایان نیست.آقایان در پارک هم می‌توانند جلسه خود را تشکیل دهند ولی خانم‌ها به این شکل نیست باید شرایطش را فراهم کنیم که دارد فراهم می‌شود.

چیزی که همیشه من در موردش صحبت کردم این است که ما معمولاً دو یا سه درصد و یا حتی کمتر مصرف‌کنندگان کارتن‌خواب و یا بی‌جا شده داریم که تکدیگری می‌کنند و در خیابان‌ها مواد مصرف می‌کنند این حدود 1 تا 1.5 درصد مصرف‌کنندگان است، تقریباً 98 درصد مصرف‌کنندگان ما افراد عادی جامعه هستند. سرکارند، خانه و خانواده دارند. ممکن است وکیل باشند، پزشک باشند،قاضی باشند، کارمند باشند، مغازه‌دار باشند، معمار باشند، راننده کامیون باشند، بنا باشند، پسر یا دختر دانشجو باشند، استاد دانشگاه باشند، که در حال مصرف مواد هستند. این‌ها که دیگر تکدیگری نمی‌کنند.98 درصد به این‌گونه اند، 1.5 درصد کارتن‌خواب و بجا شده‌ی مصرف‌کننده داریم ولی متأسفانه این‌ها شده‌اند الگوی مصرف‌کنندگان و خیال می‌کنند مصرف‌کننده‌ها یک عده انسانی فقیر و گدا و بدبخت و بیچاره هستند و تا می‌گوییم اعتیاد می‌گویند برایشان کار و شغل پیدا کنیم.

ما در بین مصرف‌کنندگان پایه‌های علمی بسیار محکمی داریم و یا حتی هنرمندان بسیاری داریم و یا ازلحاظ سیاسی نیز و در همه صنف‌ها ما مصرف‌کننده داریم و اعتیاد همه را به یک‌چشم نگاه می‌کند.منظورم این بود که وقتی می‌خواهیم درمان کنیم نمی‌توانیم آن مکانی که فرد بی‌جا شده را در آن می‌خواهیم درمان کنیم یک خانم خانه‌دار و یا مهندس و یا فوق‌لیسانس را آنجا در پارک و یا مخروبه‌ای ببریم. بلکه باید مکانی باشد که درخور جایگاه و شخصیت او باشد، برای انسان‌های که در اقشار مختلف جامعه هستند باید جایگاهی باشد که بتوانند برای درمان خود بروند. اگر ما خانم‌های مسافر را نتوانستیم مانند آقایان مسافر گسترش بدهیم دلیلش این است که ابتدای باید جایگاه آن‌ها را مشخص می‌کردیم و مکانی را برای آن‌ها درست می‌کردیم تا هویت و آبرویشان حفظ شود و کسی به آن‌ها نگاه چپ نکند و مزاحمتی ایجاد نشود. هرکجا که راه‌اندازی می‌کنیم تمام این موارد را در نظر می‌گیریم.حتی همسایگان آن اطراف نیز نباید بدانند که اینجا برای چه است. از ما که پرسیدن شما چه سازمان هستید ما پاسخ می‌دهیم ما سازمانی هستیم که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کنیم.

چند کلامی در رابطه با کتاب 60 درجه بگویم. من هم مانند بسیار از مصرف‌کنندگان پارها برای درمان اعتیاد اقدام کردم و نتیجه نداشت و هر دفعه با شکست مواجه می‌شدیم، درمانم تمام شد و به من گفتند خوب شدی ولی من می‌دیدم که کاملاً خوب نشدم.

افکار متعددی به سرم می‌زد که  درنهایت به خودم می‌گفتم باید تا آخر عمرم مصرف کنند باشم.جالب اینجاست که به من می‌گفتند مشکلات جسمی‌ات برطرف شده تو مشکلت روحی و روانی است و اکنون نیز همین‌طور است می‌گویند مشکلات جسمی بعد از دو هفته تمام می‌شود و مابقی مشکلات روانی است.

در کتاب 60 درجه می‌گوید که وقتی کسی مواد مخدر خصوصاً تریاک مصرف می‌کند وقتی‌که قطعش می‌کند دو اتفاق می‌افتد یکی عکس‌العمل‌های آشکار و دیگری پنهان است. آشکار شامل بیرون‌روی، عرق کردن،عطسه کردن، بی‌خوابی، سیم‌کشی، پادرد و استخوان‌درد، خمیازه، گریه، اختلال‌ها شدید در مسائل زناشویی، اسهال و عرق شدید بعد از دو هفته خوب می‌شود و به همین دلیل می‌گفتند این عکس‌العمل‌های آشکار که تمام می شود دیگر مشکل جسمی نیست و مابقی روحی روانی است. اما من این‌ها را به آشکار و پنهان تقسیم کردم. عکس‌العمل‌های پنهان ادامه‌دار است مانند: افسردگی، تنبلی، گریه کردن، میل به خودکشی، کندذهنی. این‌ها روانی نیست این‌ها ریشه‌اش مشکل جسمی است، گاهی فرد تا 6 ماه خوابش نمی‌برد خب این روانی نیست جسمی است.

بدن برای خواب باید استیل کولین و سرتونین و آدرنالین تولید کند تا ما به خواب برویم. خیلی از مسائل ریشه‌اش در مواد شبه افیونی بدن است چون هر نوع ماده مخدری بیرون داریم در درون هم داریم حتی قوی‌تر، اگر در بیرون مورفین داریم در بیرون دینورفین داریم که 10 برابر قوی‌تر از مورفین است، ما بیرون شیشه را داریم و در بدن دوپامین را داریم، شیشه باعث افزایش دوپامین در بدن می‌شود، کوکائین نیز دوپامین را بالا می‌برد. اگر بیرون ضد درد  مسکن داریم در بدن هم انکفالین داریم که سه نوع است و در سیستم ضد درد بدن فعالیت می‌کند.

در  مصرف‌کننده‌ای که مواد مصرف کرده  مواد مخدر می‌آید و سد خونی مغز عبور می‌کند و این سیستم‌ها را از کار می‌اندازد. اختلال‌ها درواقع در سروتونین،آدرنالین،استیل کولین،دینور فین،دوپامین،انکفالین و هزاران ماده‌ی دیگر است.

 این‌ها را من بعداً فهمیدم و در کتاب 60 درجه تقسیم کردم، من پذیرفتم که مصرف‌کننده‌ام و تریاک داروی من است و دارو را باید مرتب و در میزان مشخص مصرف کرد، روی این قضیه تأمل کردم که در مسئله درمانم باید چه‌کار‌هایی را انجام دهم. میزان دارو و ساعت آن را مشخص کردم و بعد ذره‌ذره آن را تیپر کردم وقتی تریاک من رسید به یک‌سی‌ام گرم دیدم هیچ نوع عکس‌العملی در من نیست، نه مشکلی بی‌خوابی و به میل به مواد دارم و نه گریه کردن و افسردگی.

کتاب 60 درجه الان بیشتر از شصت چاپ داشته، تیراژهای آن هرکدام پنج هزارتایی و دو هزارتایی بوده. کتاب 60 درجه‌، یک بیوگرافی است که خیلی رقیق است، در آن صورت‌مسئله اعتیاد را مشخص می‌کنم، بعد از صورت‌مسئله اعتیاد نقاط کور اعتیاد را مشخص می‌کنم و بعد اینکه چرا افراد تاکنون درمان نشده‌اند. در دنیا درمانی ندارند بلکه ترک دارند.

در کتاب 60 درجه به این نتیجه رسیدیم که درمان اعتیاد شامل سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی است.در کتاب 60 درجه در طی 14 قانون بیان می‌کند که افکار و اندیشه ما باید چگونه باشد. در کتاب 60 درجه 14 تصویر هم داریم که  مسیر حرکت  را به ما نشان داده و هم وضعیت جسم و هم حالت روحی روانی و خلق‌وخو را به ما نشان داده.

کتاب 60 درجه هم نقاط کور درمان را مشخص کرده، هم راهکار صحیح برای درمان را ارائه داده و پیشنهاد کرده.اگر به چیزی ایراد می‌گیریم باید پیشنهادی هم برای آن داشته باشیم. ما در کنگره 60 برای جهان‌بینی وادی‌ها را مطرح کردیم. تعریف روان را مشخص کردیم. متوجه شدیم که با درست شدن جسم و جهان‌بینی روان‌ هم درست می‌شود. از علمای روانشناسی پرسیدیم که روان چیست و به ما پاسخ دادند تعریف روان دیدگاه‌های مختلفی دارد، گفتم این مانند این است که بگویم دو ضربدر دو چند می‌شود شما بگویید بستگی دارد از دیدگاه چه کسی باشد.از دیدگاه کنگره 60 روان یعنی خلق‌وخو.

در تمام قسمت‌های بیماری‌های روانی کاملاً توصیف و دسته‌بندی‌شده ولی راه درمانی ندارد و آن‌ها را اختلالات می‌دانند و می‌گویند درمان ندارد، تمام بیماری‌های روانی شامل خلق‌وخوی انسان می‌شود. در ادامه بیان کردیم که خلق‌وخو را چه درست می‌کند و متوجه شدیم مستقیماً نمی‌شود آن را درست کرد و روی دوپایه استوار است یک‌پایه فیزیولوژی است و یک‌پایه جهان‌بینی. با این تفاسیر ما توانستیم به درمان برسیم. نوشتن 40 سی دی نیز برای قوی شدن جهان‌بینی است. درنتیجه به درمان دست‌یافتیم و الان در حال مصرف‌کنندگانی داریم که درمان شده‌اند و قهرمان تیم ملی راگبی هستند.

امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر دانشگاه خوارزمی را به مرحله لازم برسانیم تا دانشگاه شود با محوریت اصلی اعتیاد و رشته‌های علوم انسانی. آزمایشات تحقیقاتی نیز ما ادامه‌ دارد و امسال تاکنون نزدیک به 400 میلیون هزینه تحقیقات کرده‌ایم. که بر روی کرونا و 4 نوع سرطان خون بود و آمادگی آن را داریم که اگر در سال 1 تا 3 میلیارد هم شود تحقیقات را انجام دهیم.

اولین کاری که کنگره 60 کرد در ابتدای  شروع کار این بود که صورت‌مسئله اعتیاد را به اولین کنگره پزشکی دانشگاه سیستان بلوچستان ارائه کرد و من برای سخنرانی رفتم و دو بار 6 سال بعد دومین مقاله تحت عنوان سم نزدایی را مطرح کردم که در اوج سم‌زدایی بود و در دانشگاه علوم پزشکی زنجان سخنرانی کردم. جالب این است که کتاب 60 درجه تمام برنامه‌های آینده را پیشگویی کرده، از اولین چاپ کتاب 60 درجه تاکنون هیچ مطلبی نه اضافه‌شده است و نه کم شده است.من سعی کردم قیمت کتاب را خیلی پایین نگه‌دارم.

 

از اینکه به حرف‌های من توجه کردید بسیار سپاس‌گزارم.

 

 

نام فایل

 

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

 

1400/03/19

 

دانلود

 
 
 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .