English Version
English

اگر وادی‌ها نبودند جهان‌بینی در ما شکل نمی‌گرفت

اگر وادی‌ها نبودند جهان‌بینی در ما شکل نمی‌گرفت

سومین جلسه از دوره سیزدهم سری کارگاه‌های آموزشی و خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای یکشنبه با استادی مسافر حسن، نگهبانی مسافر علی‌اکبر و دبیری مسافر علی‌اصغر با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حسن هستم یک مسافر، خوشحالم که به من اجازه داده شد تا دوباره، جایگاه استادی را تجربه کنم از نگهبان، دبیر، مرزبان‌ها و ایجنت محترم کمال تشکر رادارم.
در مورد دستور جلسه وادی دوم و تأثیر آن روی من، چه زیبا عنوان‌شده که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
در هستی چیزی نمی‌توانیم پیدا کنیم که جهت بیهودگی باشد. اگر به وادی‌ها خوب نگاه کنیم می‌بینیم که آن‌ها قوانینی هستند که راه و روش صحیح زندگی کردن را به من مسافر یاد می‌دهند، آن‌ها ابزاری هستند جهت رهایی و پاکی ما مسافران.
اگر وادی‌ها نبودند جهان‌بینی در ما شکل نمی‌گرفت و ما به درمان نمی‌رسیدیم در وادی اول یاد گرفتیم که چگونه تفکر کنیم، چراکه با تفکر است که ساختارها آغاز می‌گردد. برای خروج از تاریکی‌ها بایستی تفکر نمود، در ابتدا مفهوم درستی از تفکر نداشتم، اما در ادامه احساسات در من شکل گرفت دریافتم که افکار بیهوده را کنار بگذارم، اینجا بود که در وادی دوم دریافتم که جهت بیهودگی قدم به حیات نگذاشته‌ام، ناامیدی‌ها را کنار زدم از خود پرسیدم چرا بایستی مواد مصرف کنم یا در مسیر ضد ارزش‌ها باشم، چرا نباید به‌ دور از هر ناخالصی باشم، بایستی مواد مخدر و ناخالصی‌ها را از خود دور کنم. قسمت دوم وادی چه زیبا بیان می‌کند که هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم ما باید بدانیم که ارزش بسیار بالایی داریم در مسیر درمان، بایستی همه خدمات را ارج بنهیم، بعد از رهایی و درمان نباید، کناره‌گیری کنیم و پشت سرمان را نگاه نیندازیم، تنها به فکر نجات خود نباشیم باید در کنگره بمانیم، خدمت کنیم و آموزش بگیریم اگر نمی‌توانیم به خدمت راهنمایی نائل شویم در سایر قسمت‌ها که می‌توانیم خدمتگزاری کنیم، اگر خواهان خدمت باشیم خدمت کردن برایمان مسیرش فراهم می‌شود. انجام فالواپ را جدی بگیریم چراکه وظیفه تک‌تک رها یافتگان است بایستی امیدوار باشیم چراکه هر ناامیدی ناکام است، خدمات را قدردانی کنیم آنچه برایمان وظیفه است به انجام برسانیم و آن کنیم که فرمان است.
ممنون از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید.
عکاس: مسافر غلامرضا لژیون سوم
تایپ: مسافر محسن لژیون یازدهم
تنظیم: سایت بیهقی سبزوار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .