English Version
English

وادی دوم امید را برایم به ارمغان آورد

وادی دوم امید را برایم به ارمغان آورد

کمک راهنما، همسفر محبوبه حدود پنج سال پیش وارد کنگره شد، او سه مسافر داشت که یکی از آن‌ها بیش از ده سال تخریب داشت. آنتی ایکس مصرفی مسافرش هروئین و متادون بود. 14 ماه به روش DST و داروی OT به راهنمایی آقای اکبری و راهنمای همسفر زیبا سفر کردند و اکنون چهار سال و چند روز است که آزاد و رها شده‌اند.

همسفر محبوبه در حال حاضر در جایگاه کمک راهنمایی خدمت می‌کند. به بهانه دستور جلسه هفتگی، وادی دوم، با او گفت‌وگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

برداشت خود را در مورد وادی دوم بیان کنید.

برداشتی که می‌توانم از وادی دوم داشته باشم این است که وقتی در وادی اول که تفکر است خوب فکر می‌کنم، می‌فهمم که کجای کار قرار گرفتم و چه راه‌های اشتباهی رفته بودم و چه تخریب‌هایی به من واردشده، ممکن است دچار ناامیدی شوم و احساس پوچی کنم ولی وادی دوم به من می‌گوید که امیدوار باش و همیشه برای خروج از تاریکی‌ها و مشکلات راهی هست و هیچ‌چیزی در هستی بیهوده و عبث پا به حیات نگذاشته است، انسان که جای خود دارد و اشرف مخلوقات است و حتماً برای رسالت، مأموریت و هدفی بزرگ، پا به هستی گذاشته است و نباید احساس پوچی و بیهودگی کند.

 

وادی دوم چه پیامدی برای شما داشته است؟

مسلماً وادی دوم، امید و امیدواری را برای من به ارمغان آورد. یکی از مخرب‌ترین و قدرتمندترین نیروهای منفی که انسان را دچار سکون می‌کند و از حرکت بازمی‌دارد حس ناامیدی است، شیطان و نیروهای بازدارنده با استفاده از حس ناامیدی انسان را از درون به شکست و نابودی و تباهی و پوچی می‌کشانند و پیامدی که این وادی برای من داشت این بود که نقش و عملکرد خودم را بازبینی کنم و جایگاه خود را پیدا کنم و انگیزه لازم برای رسیدن به هدفم را به وجود بیاورم. این وادی اندیشه، تفکر و دیدگاه تازه‌ای در من به وجود آورد، این‌که در هیچ مقطعی از زندگی نباید دچار ناامیدی شد.

 

در اول وادی این پیام آمده است «خوشحالیم که به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم» برداشت خود را از جنگ نرم برایمان بگویید.

در این پیام منظور از جنگ نرم، جنگ افکار و اندیشه است، جنگ اطلاعات است جنگ بین نیروها و القائات مثبت و منفی است، چون انسان وقتی می‌خواهد از تاریکی‌ها خارج شود و برای تغییر، شروع به حرکت کند نیروهای بازدارنده موانع زیادی سر راه او قرار می‌دهند. ما باقدرت اختیاری که داریم می‌توانیم با بالا بردن دانایی خود به‌وسیله آموزش‌های کنگره و کاربردی کردن آن‌ها به‌عنوان سلاح در این جنگ افکار پیروز شویم.

 

با درک وادی دوم، باوجود داشتن سه مسافر چگونه از ناامیدی گذشتید و به امید رسیدید؟

یک همسفر هم با تخریب‌هایی که به‌واسطه مصرف‌کننده بودن مسافرش به او واردشده و هم راه‌های زیادی را برای درمان مسافرش می‌رود و به بن‌بست برمی‌خورد، دچار یاس و ناامیدی می‌شود و ترس از آینده و ناامیدی او را زمین‌گیر می‌کند و همیشه بار غم و اندوه سنگینی را به دوش می‌کشد. خودِ من هم قبل از آمدن به کنگره بسیار ناامید شده بودم چون واقعاً داشتن سه مسافر مشکلات را چند برابر می‌کرد و به‌سختی قابل‌درک است ولی خدا را شکر با باز شدن راه کنگره برای ما و آمدن به کنگره جرقه امید در من زده شد و هرروز که می‌گذشت و آموزش می‌دیدم امیدوارتر می‌شدم و وادی دوم امیدی مضاعف را در من زنده کرد.

 

برای جلب حمایت نیروی مافوق چه باید کرد برایمان توضیح دهید.

باید در صراط مستقیم حرکت کنیم و پیشرو راه مستقیم الله است. اگر بخواهیم در صراط مستقیم حرکت کنیم و نیروی مافوق ما را یاری کند باید از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و به کارهای ارزشی بپردازیم. وعده خداوند دروغ نیست و اگر ما در مسیر راستی و درستی قدم برداریم خداوند هم به ما کمک خواهد کرد.

 

اصولاً انسان تاریکی‌ها را تجربه می‌کند برای پی بردن به عظمت روشنایی‌ها این جمله را برایمان توضیح دهید.

ما می‌دانیم که هستی بر مبنای اضداد به وجود آمده و ما هر چیزی را که بخواهیم بشناسیم و مفهوم آن را درک کنیم باید ضد آن را درک کرده باشیم همان‌طور که برای رسیدن به شجاعت باید از ترس، برای رسیدن به عشق از نفرت، برای رسیدن به نور و روشنایی‌ها باید از سختی‌ها و تاریکی‌ها عبور کنیم و به‌طورکلی اضداد یک تکانه هستند برای بیداری و آگاهی ما انسان‌ها. وقتی تاریکی‌ها را تجربه کردیم و از آن‌ها عبور کردیم قدر چیزهایی که به‌سختی به دست آوردیم را بیشتر می‌دانیم.

 

چگونه دنیای درون تبدیل به یک شهر آباد می‌شود؟

وقتی می‌گوییم دنیای درون تبدیل به یک شهرآباد بشود، یعنی انسان متعادلی بشویم. در سی دی دنیای درون آقای مهندس فرمودند دنیای بیرون تمام و کمال در اختیار ما نیست ولی دنیای درون تماماً در اختیار ماست و این خود ما هستیم که دنیای درونمان را می‌سازیم و هر چه انسان ازنظر دانش و معرفت و آگاهی و تزکیه و پالایش به‌مراتب بالایی برسد، ساختار دنیای درونش استوار و متعادل است و هر چه انسان نادان و ضعیفی باشد، دنیای درونش نامتعادل است. وقتی ما دنیای درونمان را خراب کردیم و آن را به دست نیروهای تخریبی دادیم، پس گرفتن آن سخت است. تنها راه آباد کردن آن سفر درونی و خودشناسی و کسب معرفت و آگاهی و تزکیه و پالایش است.

 

همه مطالب در درون و برون ماست؛ یعنی چه؟

انسان ساختار بسیار پیچیده و عظیم و گسترده‌ای دارد که همه مطالب از روز الست تا به امروز در وجود انسان قرار داده‌شده است. نیروها و توانائی‌های عظیمی در درون انسان نهفته شده است که باید آن‌ها را کشف کند و از قوه به فعل دربیاورد چون خداوند تمام هستی را در وجود انسان قرار داده است و

انسان همه‌چیز را می‌داند. درواقع با آموزش باید آن‌ها را به یاد بیاورد و به نیروها توان حرکت بدهد و درون و برون همان صور آشکار و پنهان انسان است و انسان جهان اصغر است و اگر برای تغییر حرکت کند توانائی‌هایی که درون ما وجود دارد خودشان را نشان می‌دهند و نمود بیرونی پیدا می‌کنند.

 

برای این‌که همچون فرمانروایی لایق بر کشور وجودی خود حکمرانی کنید چه اقدامی کرده‌اید؟

وادی دوم در این مورد راه را به ما نشان داده و می‌گوید که باید سه ضلع مثلث درمان در کنگره ۶۰ را مدنظر داشته باشیم و به‌صورت تدریجی و به‌آرامی در قسمت جسم و روان و جهان‌بینی سازندگی را به وجود آوریم. من هم سعی کردم از جسم خود با ورزش و تغذیه مناسب مراقبت کنم و همین‌طور افکار و اندیشه‌ام را پاک‌سازی کنم چون افکار و اندیشه مسموم می‌تواند باعث تخریب جسم و روان شود. با آموزش صحیح هم می‌توانم جهان‌بینی خود را به بهترین شکل بسازم.

در آخر از آقای مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزار هستم که این بستر را فراهم کردند تا ماتحت آموزش‌های ناب کنگره ۶۰ قرار بگیریم و همچنین از همه خدمتگزاران کنگره تشکر می‌کنم و از شما هم بابت این مصاحبه سپاسگزارم.

 

گفت‌وگو و نگارش: کمک راهنما همسفر پری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .