English Version
English

دنیای عجیب کنگره60

دنیای عجیب کنگره60

نهمین جلسه از دوره بیست و هشتم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی ارتش به استادی مسافر سعید و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری  مسافر مرصاد با دستور جلسه (هفته اسیستانت،ایجنت و مرزبان) روز چهارشنبه تاریخ 17 مهرماه 1398 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
از همه شما عزیزان، خیلی ممنونم از اینکه به من فرصت خدمت دادید، خصوصاً از نگهبان و دبیر محترم. امروز جشن هفته اسیستانت، ایجنت و مرزبان را داریم که در طول هفته راجع به این جایگاه‌ها صحبت‌هایی شد و ما با آن‌ها بیشتر آشنا شدیم. امروز روزی است که ما باید از این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم. کسانی که روزی خودشان مصرف‌کننده بودند و سختی‌ها مشکلات مصرف مواد را، هم خود و هم خانواده‌شان لمس کرده‌اند، وارد کنگره ۶۰ شدند، درمان شدند و آموزش دیدند و اکنون هم در حال خدمت هستند.

سفر اولی‌ها بدانند، کسانی که امروز می‌خواهیم از آن‌ها تقدیر کنیم، کسانی هستند که روزی با هرویین، شیشه و تریاک درگیر بوده‌اند و این اعتیادشان، شاید کل زندگی‌شان را تحت تأثیر قرار داده بود اما وقتی مسیر، مسیر درستی باشد و آموزش‌ها و منابع هم درست باشند، قطعاً نیروی آن‌ها به استادی تبدیل خواهند شد و توانایی مدیریت بحران را به فرد القاء خواهد کرد. وقتی جایی خدای‌ناکرده سیل می‌آید یا زلزله می‌شود همه دست‌به‌دست هم می‌دهند و از هر لحاظی که بتوانند به کمک هم نوعشان می‌روند که کاری شایسته و بسیار ارزشمند است.

اعتیاد هم یک بحران است که ثانیه به ثانیه زندگی‌ها را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد. قطعاً کسانی که بخواهند در این زمینه خدمت کنند باید به حدی از توانایی رسیده باشند تا بتوانند عمل سالم را انجام دهند. منظور از عمل سالم، اجرای قوانین و همین برگزاری جلسات به شکل منظم است. اگر بخواهند خروجی کارشان درست و اثرگذار باشد، قطعاً باید توانایی لازم را داشته باشند. نیروهایی که در مرزبانی در حال خدمت هستند، هرکدام در قسمت مشخصی خدمت می‌کنند؛ مثلاً مرزبان مالی خزانه‌ها را باید جمع‌آوری کند و در طول هفته دو بار آن‌ها را به‌حساب کنگره ۶۰ واریز کند و فیش آن را به دفتر مرکزی ببرد و تائید کند و برای یک ماه تنخواه بگیرد. ازاینجا شروع کردم تا بگویم، مرزبانان امانت‌دارهای ما هم هستند و باشرافت و صداقتشان برای ما خدمت می‌کنند.
مورد دیگر برگزاری تولدهاست که باید لیست تهیه کنند، تابلویش را از مرکز بگیرند و تاریخ مشخص کنند. مورد بعدی لژیون انضباطی است که مرزبان خاص خود را دارد و باید طبق آیین‌نامه، مشکلات مسافر را حل کند. مرزبان ایمنی داریم که باید مرتب کپسول‌های آتش‌نشانی را بررسی کند و امنیت را از هر لحاظ، برقرار کند. این عزیزان، واقعاً در تکاپو و در تلاش‌اند. ظهر، در شعبه را باز می‌کنند و کارها را بررسی و خودشان را آماده می‌کنند تا جلسه را برگزار کنند تا ما در کنار هم بتوانیم بهره لازم را ببریم. 

. قطعاً یک‌طرف خدمت، مرزبانان هستند، یک قسمت راهنماها، یک قسمت کسانی که در (اوتی) در حال خدمت‌اند و دوستانی که در نشریات‌اند. یک قسمت دیگر من مسافر هستم و قطعاً من باید از این تلاش و خدمتی که دیگران انجام می‌دهند بهره و آموزش لازم را ببرم تا درمان و رهایی من معنای دیگری پیدا کند. من فکر می‌کنم کنگره ۶۰ برای ترک یک معتاد، زیاد برنامه‌ریزی نکرده ولی برای احیای یک انسان برنامه‌های زیادی دارد. در قسمت ورزش، در قسمت مالی، آموزشی که راهنماها می‌بینند یا خدمتی که مرزبانان انجام می‌دهند.
این هفته، هفته‌ای است که ما باید به آن‌ها نشان دهیم که خدمت شمارا می‌بینیم، دوستتان داریم و می‌خواهیم از شما تقدیر و تشکر کنیم، آن‌طور که شایسته آن هستید. ما باید حضورداشته باشیم و با حضور خود به این عزیزان بگوییم که من، تو را دیده‌ام و شاهد خدمات و زحمات تو بوده‌ام و با حضورمان از این عزیزان با نهایت احترام، تقدیر به عمل بیاوریم.

تمام امورات نمایندگی‌ها با مرزبانان محترم است و ایجنت، مسئولیت اجرایی ندارد و درواقع یک رابط میان نمایندگی و دفتر مرکزی است، ایجنت به دلیل داشتن تجربه و با توجه به دوره‌های آموزشی که گذرانده است، می‌تواند در لژیون مرزبانی با استفاده از تجربیات خود، درصد خطا را پایین بیاورد. در قسمت هم‌سفران جایگاه اسیستانت را داریم که همان حکم ایجنتی را در هم‌سفران دارد و راهنمای لژیون مرزبانی قسمت هم‌سفران است. در آخر قلبا از این دوستان تشکر می‌کنم و به آن‌ها، خدا قوت می‌گویم و همچنین برایشان آرزوی موفقیت دارم اما تمام چیزی که من در طی این چند سال دیده‌ام این است که تمام تلاش و توان مرزبانان در جهتی است که یک نفر درمان شود و یک نفر جذب روش درمان در کنگره ۶۰ شود و قطعاً تمام انرژی و پاداشی که مرزبانان خواهند گرفت در آن لحظه است.
این هفته را خدمت جناب مهندس دژاکام تبریک عرض می‌کنم. واقعاً ایشان، دنیای عجیبی را ساخته‌اند، دنیایی که ما امروز در آن قرار داریم و آن را لمس و درک کرده‌ایم و شاید تا حدودی به آن عادت کردیم؛ اما واقعاً کنگره ۶۰ برای کسانی که خواستار ورود به آن هستند، دنیای بسیار عجیبی است. اگر سایت آقای ویلیام وایت را دیده باشید، ایشان در آن، ساختار کنگره ۶۰ را تشریح کرده‌اند که مثلاً لژیون مالی چگونه عمل می‌کند و غیره اما چیزی که بسیار جالب است عنوان «مرزبان» است که در آمریکا نیز به آن مرزبان گفته می‌شود یعنی این لغت را به انگلیسی ترجمه نکرده‌اند و به همان شکل فارسی، از آن استفاده می‌شود. می‌خواهم بگویم که این عناوینی که در کنگره ۶۰ استفاده می‌شود، مانند مرزبان، لژیون مرزبان و راهنما، ثبت جهانی شد و این بسیار جای تبریک و خدا قوت، دارد.

نگارنده: مسافر حمید
عکاس: مسافر روزبه
تهیه و تنظیم: مسافر روزبه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .