English Version
English

مرزبانی پارک لاله

مرزبانی پارک لاله
لطفا راجع به خدمت فعلی خود در نمایندگی آکادمی توضیح دهید؟
 
به لطف خدا و اعتبار کنگره در حال حاضر در پارک لاله به عنوان مرزبان خدمت میکنم و در شعبه آکادمی هم به عنوان مشاور تازه واردین، ضمنا یکی از اعضای لژیون مالی آکادمی نیز هستم.
 
 
شما در نمایندگی پارک لاله مرزبان و از خدمت گزاران می باشید،لطفا در مورد آن نیز برایمان بگویید؟
 
اگر در کنگره به نیت خدمت کردن و آموزش گرفتن بمانیم حتما و حتما به آن دست پیدا خواهیم کرد. من هم از همان روزی که رها شدم با خودم عهد کردم که در کنگره بمانم و خدمت کنم تا خودم را از حال خوب خدمت و آموزش گرفتن محروم نکنم. مرزبانی نیز یکی از خدمت‌های بسیار جذاب و لذت بخش است و ای کاش زمان آن خیلی بیشتر از چهارده ماه بود. 
خدمت مرزبانی در پارک لاله در جایی که استادان ما به مسافرینی که دارای مشکلاتی هستند که گاهی بعضاً در سفر به آن دچار می‌شوند به عنوان درمان به آنها پیشنهاد میکنند. پس مرزبانی در پارک لاله بسیار با اهمیت و خطیر است. امیدوارم تمام کسانی که طالب خدمت هستند انشاالله این خدمت را تجربه کنند که بسیار زیبا و جذاب و پر بازده است.
 
 
وظیفه مرزبان در پارک لاله چیست؟
 
همان‌طور که گفتم مرزبانی در پارک لاله دارای اهمیت بسیار زیادی است. جلسات پارک لاله در بین راهنماها و اساتید به‌عنوان دارو و نسخه بهبود تجویز می‌شود. پس اهمیت برگزاری مرتب و  باانگیزه بودن جلسات و برقراری نظم و قانون کنگره در این جلسات بسیار مشخص است. مرزبانان در تمام کنگره باید الگو باشند. الگو هم باید بدون نقص باشد. پس برای اینکه یک مرزبان خوب باشیم ابتدا باید آموزش کافی گرفته باشیم پس‌ازآن باید قابلیت کاربردی کردن این آموزش‌ها را داشته باشیم.
 
 
به نظر شما چه دلیلی دارد که آن ساعت که می‌توانید به استراحت و کارهای شخصی خود بپردازید وقت خود را برای خدمت مرزبانی می‌گذارید؟
 
به‌دوراز هرگونه تعارف در ابتدا برای ادامه زندگی و داشتن حال خوب، برای خودم تلاش می‌کنم پس‌ازآن دیگران کاشتند و ما برداشتیم، حال دیگر نوبت ماست تا بکاریم.
 
 
من شاهد حضور پسر کوچک شما در پارک لاله همراه شما هستم،این خدمت شما آیا روی ایشان نیز تأثیری داشته است؟
 
یک روز که در سفر اول بودم از آقای مهندس سؤال کردم که چه کار کنم تا فرزندانم راهی که در گذشته رفته ام را طی نکنند؟ یعنی به تاریکی وارد نشوند. ایشان فرمودند شما در سفر اول هستی، ادامه بده و خودت به کنگره بیا، متوجه خواهی شد.
کاملا درست و به جا فرمودند. فرزندان مسافران کنگره عجب افراد خوش شانسی هستند که می‌توانند از کودکی با آموزشهای کنگره آشنا شوند. حتما این رفت و آمد ها به کنگره در تربیت و ادامه زندگی فرزندانم تائید خواهد داشت.
 
 
برویم به چند سال قبل،قبل از کنگره چه حالی داشتید و با چه شرایطی وارد کنگره شدید؟
 
به‌هرحال همان‌طور که در نوشتارها هم آمده است تازه واردین به کنگره پر از شک و تردید وارد کنگره می‌شوند و من هم مستثنا نبودم با کوله باری از گره‌ها و مشکلات فراوان که طی سالیان دراز بر روی‌هم جمع شده بودند به کنگره آمدم.
 
 
از حس و حال اکنونتان برای ما بگویید؟
 
انسان‌های دردمند وقتی به کنگره اعتماد می‌کنند و تسلیم محض فرمان‌ها کنگره می‌شوند کوچک‌ترین دغدغه‌ای برای درمان اعتیاد نخواهند داشت. یا بهتر بگویم درمان اعتیاد برای مثل آب خوردن می‌شود. درحالی‌که دغدغه‌های من ، انسانی بهتر بودن است. خدمت به دردمندان است. پیشرفت درراه فرمان‌ها الهی است.
 
 
توصیه شما به یک‌ تازه‌وارد چیست؟
 
اعتماد به کنگره و آموزش‌های آن و تسلیم صددرصدی
 
 
 
برای افرادی که سفر اول برایشان از دیگران در کنگره سخت‌تر است چه پیشنهادی دارید و سختی‌های سفر اول را چگونه بر خود آسان می‌کردید؟
 
البته ما در کنگره توصیه و نصیحت نداریم ولی چیزی که خودم تجربه کردم این است که باید بدانیم که نمی‌دانیم. پس‌ازآن در پی دانستن با سر خواهیم دوید.
البته که ترک اعتیاد سخت است ولی اگر در کنگره گوش‌به‌فرمان باشیم سفر سختی نخواهیم داشت. یعنی درمان اعتیاد این است فقط در کنگره. این به این معنا نیست که درمان را بی‌اهمیت بدانیم ولی بدین معناست که تمام‌کارهایی را که به ما سفارش می‌کند انجام بدهیم تا سفر راحتی داشته باشیم.
 
 
در مورد دستور جلسه قضاوت و جهالت نیز چند سؤال داشتم،به نظر شما چه قضاوت‌های مفید و کدام اشتباه است؟
 
همان‌طور که آقای مهندس در سی دی قضاوت و جهالت فرمودند انسان همیشه و در همه‌جا در حال قضاوت کردن است در فکر خودش و برای تصمیم‌گیری‌های متعدد در زندگی روزمره.
آنجایی بحث جهالت پیش می‌آید که ما اولاً در مورد چیزی که به ما ربطی ندارد قضاوت کنیم دوما قضاوت در مورد دیگران باشد.
 
 
آیا می‌شود گفت هر قضاوتی همراه با جهالت است؟
 
البته که می‌توانند قضاوت با جهالت همراه باشد ولی نه الزاماً همیشه. یک‌وقت هست که ما قاضی هستیم و وظیفه قضاوت داریم خوب ایرادی ندارد ولی درجایی که وظیفه‌ای نداریم، قضاوت کردن ما عین جهالت ماست.
 
 
برای گذار از جهالت به نظر شما باید چه‌کار کرد؟
 
برای گذار از جهالت فقط و فقط باید آموزش دید. دانایی پادزهر جهالت است.
آموزش گرفتن در کنگره رده‌بندی و پله ایست. گاهی باید در لژیون به‌صورت منظم حضورداشته باشی تا آموزش ببینی. درزمانی باید خدمت کنی تا آموزش ببینی. درزمانی هم هر دو حالت را باید اجرا نمایی.
 
 
با سپاس فراوان به خاطر وقتی‌که برای این مصاحبه گذاشتید در پایان آیا حرف ناتمام یا ناگفته‌ای دارید؟
 
خواهش می‌کنم ، اگر این مصاحبه بتواند بارقه‌های امید را حتی در دل یک نفر روشن نماید من و شما و دست‌اندرکاران نتیجه کارهایمان را خواهیم دید انشا الله. در پایان امیدوارم که قدر کنگره و آقای مهندس حسین دژاکام و راهنمای عزیزم آقای حامد شمس را بدانم و انسان قدردانی باشم. این قدردانی چیزی نیست جز ماندن در کنگره و خدمت با انسان‌ها و تلاش برای عشق ورزیدن به آن‌ها. سپاسگزارم.
 
 
مصاحبه توسط : مسافر حنیف لژیون لژیون 22 آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .