English Version
English

ساختمان جسم نمایشی از ساختمان الهی

ساختمان جسم نمایشی از ساختمان الهی

طبق روال هر شنبه صبح این هفته نیز در خدمت شما عزیزان هستیم با مقاله‌ای متفاوت، این‌بار مقاله‌ای راجب انواع ویتامین‌ها تقدیم نگاه پر‌مهرتان می‌کنیم:
ویتامین‌ها ترکیبات آلی هستند که به میزان اندکی برای تسهیل سوخت‌وساز مواد غذایی، اعمال حیاتی، رشد و نمو و ترمیم یاخته‌های بدن، جذب مواد غذایی در روده و برای تندرستی ضرورت داشته و بعضی از آن‌ها به‌عنوان کاتالیزور، بر‌ روی بافت‌های پوششی و استخوان‌بندی عمل کرده و از وجود هر عارضه‌ای جلوگیری می‌کنند.
تغذیه و رژیم غذایی نامناسب، سبب کمبود یا فقدان ویتامین در بدن شده که می‌تواند سلامتی را به خطر انداخته و باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شود.
کلمه ویتامین از واژه یونانی ویتا، یعنی زندگی است. فونک، نام آمینی است که حیاتی بوده و برای ادامه زندگی ضرورت دارد و سبب بهبود بیماری بری‌بری می‌شود؛ البته بسیاری از ویتامین‌ها هم از گروه آمین نیستند.
انواع ویتامین‌ها:
ویتامین آ یا رتینول، ویتامین ث یا آسکوربیک اسید، ویتامین دی، ویتامین ای، ویتامین کا، ویتامین اف.
انواع ویتامین‌های گروه ب عبارت است از:
ویتامین ب۱ یا تیامین، ویتامین ب۲ یا ریبوفلاوین، ویتامین ب۳ یا نیاسین یا نیکوتینیک اسید، ویتامین ب۵ یا اسید پانتوتنیک، ویتامین ب۶ یا پیریدوکسین، ویتامین ب۷ بیوتین، ویتامین ب۹ یا اسیدفولیک، ویتامین ب۱۲ یا کوبالامین.
ویتامین‌ها به دودستهٔ اصلی تقسیم‌شده‌اند که عبارت‌ است از: ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های محلول در آب.
ویتامین ای، ویتامین کا، ویتامین د، ویتامین آ،  ازجمله ویتامین‌های محلول در چربی هستند.  ویتامین سی، ویتامین‌های گروه ب، ازجمله ویتامین‌های محلول در آب هستند.
ویتامین‌های محلول در چربی از راه ادرار دفع نمی‌شوند؛ بلکه در بدن، به‌ویژه در کبد ذخیره می‌شوند، به همین دلیل اختلالات حاصل از کمبود ویتامین‌های محلول در چربی، دیرتر ظاهر می‌شوند.
علاوه بر مواد معدنی، ویتامین‌ها نیز موردنیاز بدن هستند و عدم آن‌ها در غذا باعث ناپایداری در تعادل اعضای بدن، اختلال در اعمال حیاتی و سلامتی، ایجاد عوارض و گاهی منجر به مرگ می‌شود.

نویسنده: همسفر مرضیه لژیون یکم رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
ویرایش: راهنما همسفر زهرا رشته ورزشی دارت نمایندگی دنا شهرضا
عکس نوشته: همسفر سیما لژیون چهارم رشته ورزشی دارت نمایندگی دنا شهرضا
ارسال: راهنما همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .