English Version
English

کارگاه مجازی - پرده‌برداری از حقایق

کارگاه مجازی - پرده‌برداری از حقایق

جلسه چهارم از دوره سی‌ویکم کارگاه‌های مجازی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی آکادمی با دستور جلسه «هفته راهنما» با استادی همسفر بهجت راهنمای لژیون ششم نمایندگی آکادمی برگزار شد.

سخنان استاد
ماه اردیبهشت است و هوا بهشت‌گونه؛ به هفته راهنما نزدیک می‌شویم.
«راهنما»؛ مهندس چقدر دقیق و چه کلمات بامعنایی را انتخاب می‌کنند. راهنما این انسان سرشار از عشق چه کسی است؟ راهنما کسی است که راه را برای ما نمایان می‌کند. کسی که وقتی وارد کنگره شدیم و در نامیدی و تاریکی غرق بودیم، چراغ راه ما شد. او به ما کمک کرد دوباره بایستیم؛ اما این‌بار قوی‌تر از قبل، محکم‌تر از همیشه و با دانش و آگاهی‌ جدید، ناب و زلالی که منشأ الهی داشت.


راهنما کسی است که حجاب‌ها را از جلوی چشم و گوش ما بر می‌دارد تا بتوانیم حقایق را ببینیم. راهنما اندیشه، گفتار و کردار سالم را به ما می‌آموزد. راهنما کسی است که قلبی بزرگ و پر از عشق دارد. کسی که وادی‌ها را که پل عبور از تاریکی به روشنایی است، به ما آموزش می‌دهد. به ما می‌آموزد تفکر کنیم، ناامید نشویم و اینکه ارزشمندیم. باید به خداوند توکل کنیم؛ ولی روی پای خودمان بایستیم و در مسیر درست حرکت کنیم. در نهایت چیزی که باید به آن برسیم عشق است و «آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است.»
راهنما به من کمک می‌کند، کوله پشتی‌ای را با خودم بردارم که با دانایی، آگاهی، عشق، محبت، صبر، استقامت، تفکر و صفات ارزشی پر کرده‌ام. کجای کره خاکی می‌توان چنین کسی را پیدا کرد که بدون هیچ‌گونه پیوند خویشاوندی، چنین محبتی را نثارمان کند؟ گویی راهنما پیوندی زرین از جنس عشق با ما دارد؛ اما چه کسی می‌داند که این پیوند محبت چه زمانی آغاز شده است؟
خداوندا سپاسگزارم که لطفت شامل حال من شد و در سخت‌ترین روزهای زندگی مرا به محیط پر از عشق کنگره هدایت کردی تا بتوانم از آموزش‌های راستین مهندس بزرگوار، استاد امین، خانم آنی بزرگ، خانم شانی و خانم آنی کماندار بهره‌مند شوم.
و اما خانم آنی کماندار؛ راهنمای مهربان و عزیزم؛ همیشه و در هر لحظه شاکر خداوندم که شما نور امید را در قلب من روشن کردید. همراه من بودید و به من آموزش دادید تا بتوانم از دریچه جدیدی به هستی نگاه کنم و بتوانم عشق، شادی و آرامش را به گونه‌ای تجربه کنم که تا به حال نچشیده بودم و بتوانم از زندگی لذت ببرم. این هفته فرخنده را خدمت همه راهنمایان محترم و دلسوز کنگره60 تبریک می‌گویم.

ویرایش و ارسال: همسفر منیره، لژیون راهنما همسفر اسرین (لژیون بیست‌وسوم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .