English Version
English

ما برای آموزش و خدمت قدم به حیات نهاده‌ایم

ما برای آموزش و خدمت قدم به حیات نهاده‌ایم

دومین جلسه از دوره‌ی پنجم سری‌‌‌ کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی هاتف با استادی راهنما همسفر عفت با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا لازم می‌دانم این هفته را به جناب مهندس و خانواده محترمشان هم‌چنین همه راهنمایان در بخش مسافران، همسفران خانم، آقا و راهنمایان تازه‌واردین تبریک عرض کنم. یک تبریک ویژه هم خدمت راهنمای سفر اول خودم خانم کبری و سفر دومم خانم فاطمه قاسمی عرض می‌کنم.

انسان‌هایی که می‌خواهند به دنیای تازه قدم بگذارند باید آموزش ببینند سپس خدمت عاشقانه داشته باشند. از نظر جامعه مصرف‌کنندگان مواد مخدر مخرب‌ترین افراد جامعه هستند و حال که به جهان تازه قدم گذاشته‌اند واجب است از سخن به سمت عمل حرکت کنند و باید هرچه آموزش گرفتند را عملی کنند بایستی بلد باشند شکرگزار باشند. ما باید به اطرافمان به دقت بنگریم مثل حیوانات و زمین که چگونه به وجود آمده و چه کاری انجام می‌دهند. منابع را نابود نکنیم  به زمین توجه کنیم و باید در مصرف انرژی‌های گوناگون نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم.

قدیمی‌ها می‌گفتند که آب، زمین و آتش مقدس هستند چون اگر این‌ها نباشند ما نمی‌توانیم زندگی کنیم. با تفکر به خدا ایمان راسخ داشته باشید و بدانید که پاداش شما دست همیاری شما را خواهد داد؛ مثل کسی که جنس خوب به مشتری می‌دهد و پاداشش هم برکت در کسب و کارش است پس بذر نیکو بکاریم و آن کنیم که فرمان خداوند است.

شما پیامتان را می‌دهید، آنان که با قطره‌ای نیکو زمینشان را آبیاری کرده‌اند بی شک به سمت ما سرفراز باز خواهند گشت یعنی به سمت خداوند. به فرموده استاد سردار در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر《ما برای آموزش و خدمت قدم به حیات نهاده‌ایم تا ابتدا آموزش و سپس خدمت درست انجام دهیم.》 شاید بتوان گفت که‌ آموزش و خدمت نبض زندگی است و اگر این دو موضوع نباشد آن زندگی، زندگی نیست آن‌هایی که می‌خواهند به دنیای تازه قدم بگذارند باید آموزش ببینند.

راهنما در کنگره ۶۰ یعنی عاشق بودن، عاشق خدمت بودن، عاشق کمک به هم‌نوع و عاشق رها شدن مصرف کنندگان مواد مخدر از دام اعتیاد. یک راهنما در کنگره ۶۰ با تمام وجود تلاش می‌کند تا طعم شیرین رهایی و آزادی از اعتیاد را که چشیده است به دیگران نیز مانند یک لیوان شربت بدهد. جناب مهندس این دستور جلسه را قرار دادند تا ما یاد بگیریم و حقیقتاً همه چیز کنگره یاد گرفتنی است.

«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» اگر امروز من نتوانم از مربی و راهنمای خود سپاس‌گزار باشم چگونه می‌توانم شاکر خداوند خود باشم؟ اگر امروز من نتوانم بگذرم چطور می‌توانم فردا بگذرم یکی از قوانین کائنات کاشتن و درو کردن است اگر نکاری چه چیزی را می‌خواهی برداشت نمایی؟ در اینجا یاد گرفتم باید دوست بدارم تا دیگران هم مرا دوست بدارند و باید بکارم تا برداشت نمایم من چطور چیزی نکاشته انتظار برداشت داشته باشم؟ محبت، دوست داشتن و عشق باید در وجود من باشد تا بتوانم برداشت کنم.

جایگاه راهنمایی در کنگره با استادی هر کرسی علمی، بسیار تفاوت دارد زیرا نقش مهم آموزش‌های کنگره نقش احیا کننده آن است یعنی زنده شدن همراه با تغییرات سالم در سه ضلع جسم، روان وجهان بینی که این یعنی احیا شدن و حیات. راهنمایان بزرگوار؛ بر دستان پرتوانتان، قدم‌های استوارتان، کلام نافذتان و اندیشه‌های نابتان هزاران بار شکر و سپاس.

رابط خبری: همسفر ملیحه رهجوی راهنما همسفر عفت(لژیون چهارم) 
ویراستاری: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون اول)
عکس: مرزبان‌خبری، همسفر آرزو  
ارسال: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر مهین(لژیون سوم) 
همسفران نمایندگی هاتف

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .