English Version
English

هر موجودی، رسالتی دارد

هر موجودی، رسالتی دارد

در خدمت همسفر شیرین از لژیون پنجم بودیم تا گفت‌و‌گویی درباره وادی دوم با ایشان داشته باشیم و از برداشت ایشان بهره‌مند شویم. لطفا لحظاتی با ما همراه باشید.

لطفا برداشت خود را از وادی دوم به صورت مختصر بازگو کنید.ما در وادی دوم فهمیدیم همانطور که در تیتر وادی دوم گفته شده هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد. هیچکدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. هر موجودی در این جهان هستی برای رسالتی آمده است و قدرت مطلق با برنامه‌ریزی دقیق خود این جهان و موجودات را خلق نموده است. خلقت‌های خداوند همه ارزشمند هستند و ما باید هدف‌های خود را در زندگی دنبال کنیم و عمر خود را به بیهودگی طی نکنیم و به بهانه بی‌ارزش بودن شانه خالی نکنیم و با حرکت در مسیر ارزش‌ها بتوانیم به اهداف والای انسانی دست پیدا کنیم. در این راه زمانی موفق خواهیم شد که وجود خودمان را خوب بشناسیم و خودمان را پیدا کنیم.

با توجه به وادی دوم تفکر غلط یا حرکت در مسیر ضدارزش ها چه تاثیری بر روی جسم ما دارد؟
با این تفکر غلط و حرکت در مسیر ضد‌ارزش‌ها اشکالاتی را برای خود بوجود می‌آوریم و قطعا این تفکر باعث بروز تخریب‌های فراوان در ساختار جسم ما خواهد شد که خود را به صورت انواع و اقسام بیماری های جسمی و روانی نشان می‌دهد. بروز این مشکلات باعث می‌شود که ما به این فکر کنیم که دیگر همه چیز تمام شده و ما بیهوده آفریده شده‌ایم که این توجیهی است برای خودمان و باعث فرو رفتن بیشتر در نابودی و تاریکی می شود و اگر اندکی تفکر کنیم و به درستی بنگریم متوجه می شویم که هیچ چیز بیهوده خلق نشده و این تنها افکار و پندار نادرست ما می باشد.

اولین قدم در وادی دوم چیست؟
اولین قدم در وادی دوم این است که اگر به هر دلیلی برای خود مشکلات ایجاد کرده باشیم باید بدانیم که این مشکلات مربوط به تفکر غلط و مسیر اشتباه ما بوده است و بایستی با شناخت خود و حرکت در مسیر ارزش‌ها بتوانیم هدف اصلی خود را پیدا کنیم و در مسیر درست حرکت کنیم و در این مسیر باید با تجربه تاریکی‌ها و عبور از مسیر سخت و تلاش و کوشش فراوان به روشنایی ها برسیم؛ در این صورت است که نیروی مافوق نیز به کمک ما خواهد آمد.

به نظر شما جمله‌ «هیچکدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.» چه مفهومی را به ما می‌رساند؟
در مرحله اول این جمله بیانگر این است که هیچ چیز در جهان خلقت بیهوده نیست و به نظم و دقت و برنامه‌ریزی دقیق قدرت مطلق اشاره می‌کند و اگر غیر از این به ذهن و تفکر ما بیاید قطعا جنگ بین افکار و اندیشه ما است که به یک جنگ درونی بین نیروهای مثبت و منفی می‌باشد و بستگی به ما دارد که حرف کدام نیرو را گوش کنیم و در جبهه  کدام باشیم. چه بهتر است که نیروی مثبت را در ذهن‌مان بزرگ و بزرگ‌تر کنیم تا به هدف و خواسته‌های معقول خودمان که بی‌شک برگرفته از منبع اصلی نور که قدرت مطلق و دانای مطلق است برسیم.

وادی دوم چه تاثیری بر روی زندگی و ذهنیت شما داشته است؟
قبل از ورود به کنگره من راجع‌به وادی‌ها هیچ نمی‌دانستم و با ورود به کنگره و موهبت الهی با ۱۴ وادی و نور راه آشنا شدم و سعی کردم با استفاده از هر وادی یک بخشی از مشکلاتم را حل کنم. در وادی اول تفکر کردن را آموختم و متوجه شدم مشکلات پیش رو مربوط به تفکرات اشتباه من است و خیلی وقت‌ها از این‌که این مشکلات است شاکی می‌شدم و می‌گفتم اصلا برای چه به دنیا آمده‌ام که این همه مشکلات و سختی‌ها را تحمل کنم. در وادی دوم به این مسئله رسیدم که قدرت مطلق هیچ چیز را بیهوده خلق نکرده است؛ اگر من هستم اگر مشکلات است و یا اگر هر مسئله‌ای و هر بیماری است حتما حکمتی دارد و رسالتی است برای من که بهتر در مسیر حرکت کنم تا بتوانم با شناخت خود هر گونه توجیه بیهوده خلق شدن را حذف کنم و بتوانم در مسیر نور و روشنایی قدم بگذارم و چه زیباست در این مسیر درست می توانم از نیروها و کمک‌های قدرت مطلق نیز بهره ببرم.

وادی دوم چه انگیزه‌ای را در شما بیدار می‌کند؟
وادی دوم اولین چیزی که به من آموخت و سبب حرکت من شد این بود که دیگر به این مسئله که قبلا فکر می‌کردم اصلا شانس ندارم و چرا اصلا به دنیا آمده‌ام را به طور کل در وجود من از بین برد و این شد شروع راهی که نمی‌گویم به طور کامل؛ ولی تا حدودی در آن موفق هستم. انگیزه دوباره بلند شدن و فکر کردن درست را در من زنده کرد. این که دوباره تفکر کنم و ببینم کجای راه غلط رفته‌ام که این‌چنین سبب مشکلات شده‌ام. باعث شد مسیرم را تغییر دهم و به جنگ درونی خودم بیشتر توجه کنم و حداقل طرف نیرویی باشم که جنگ درونم را خاموش کنم و بتوانم درست تلاش کنم و به اهداف خود در زندگی برسم.

مصاحبه‌کننده: همسفر ریحانه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون پنجم)
مصاحبه‌شونده: همسفر شیرین رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون پنجم)
عکاس خبری و ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .