English Version
English

خطا و اشتباه، جزئی از سرشت آدمی است

خطا و اشتباه، جزئی از سرشت آدمی است

«در یک حوض که لجن و یا آب بسیار تیره و کثیف داشته باشد و یک حوض بسیار تمیز که از چشمه‌ای روان سیراب می‌شود فرق بسیار است.» حوض پر از لجن و حوض تمیز، تمثیل درون انسان است. فردی که صفاتی همچون دروغ‌گویی، غیبت، تقلب، ناامیدی، منیت، وسواس و ... داشته باشد حوض وجودی او پر از لجن است؛ انسانی که خلق بد داشته باشد نیز حوضش پر از آب تیره و لجن است؛ این افراد خودبزرگ‌بین و متکبر هستند، دیگران را قضاوت می‌کنند، حکم صادر می‌کنند، بر مبنای این حکم، رفتار نامناسب انجام می‌دهند و به دیگران حس و انرژی بد منتقل می‌کنند؛ اما انسان‌هایی که خلق نیکو دارند در ارتباط با دیگران سازگارند و رفتار و گفتار مناسبی دارند. اولین قدم برای دست‌یابی به خلق نیکو، دوست داشتن انسان‌هاست؛ باید بتوان انسان‌ها را درک کرد، از اشتباهات آن‌ها گذشت و به این تفکر رسید که خطا و اشتباه، جزئی از سرشت آدمی است تا بتواند با آزمون‌وخطا مراحل زندگی را طی کند و برای دست‌یابی به این نقطه تفکر و انسان‌دوستی باید فهم، شناخت و دانائی در وجود او رشد کند.

یکی از مهم‌ترین اصول برای اعضای کنگره 60، داشتن خلق نیکوست؛ زیرا انسان‌ها آگاه هستند و متوجه رفتار و گفتار یکدیگر می‌شوند؛ خلق نیکو و خلق بد همدیگر را درک می‌کنند و حوض پر از لجن یا پر از آب زلال یکدیگر را می‌بینند. برای رسیدن به آسایش و آرامش باید حوض درون، پاک و زلال باشد؛ زشتی‌ها و لجن‌های حوض وجودی برای انسان مشکلات ایجاد می‌کنند.

پاک‌ کردن حوض از لجن و آب کثیف و تبدیل آن به آب پاک و زلال تنها با انجام فرمان‌های الهی و حرکت در صراط مستقیم انجام‌پذیر است؛ انسان با حرکت در صراط مستقیم و مسیر الهی، برای آنچه انجام می‌دهد بهترین پاسخ را دریافت خواهد کرد و خیروبرکت شامل حال او می‌شود. صراط مستقیم و مسیر درست زندگی کردن همیشه مشخص است؛ هر کس بر این مسیر استوار بوده همیشه جاودان است و به هدف می‌رسد؛ اما کسی که برخلاف فرامین الهی حرکت کند در ادامه به نیروهای شیطانی می‌پیوندد، از مسیر خارج می‌شود و مقصد را گم می‌کند.

اعضای کنگره 60 تلاش می‌کنند در مسیر درستی که به آن معتقد هستند حرکت کنند و از جان و مال و وقت و انرژی خود به دیگران ببخشند؛ زیرا درک کرده‌اند که سازوکار سیستم چگونه است و به جمله‌ «تا از خود نگذری به خود نرسی» رسیده‌اند. انسان‌های خاص؛ حتی از اعضای جسمشان هم در راه مستقیم می‌بخشند؛ زیرا می‌دانند با دادن اعضای خود و حتی مرگ از اصل وجودشان چیزی کم نمی‌شود و هر عملی که انجام داده باشند را به همراه خود به ابعاد بَعدی می‌برند؛ پس می‌کوشند با انجام نیکی‌ها به درجات بالاتری برسند.

غم و اندوه و مشکلات، همیشه لعنت و بلا نیستند؛ بلکه گاهی بر مبنای اضداد برای رشد و تکامل آدمی ایجادشده‌اند؛ بد و نیک، مصیبت و شادکامی، جزء سرشت انسان است تا انسان به‌وسیله‌ آن‌ها کارآزموده شود و به مرحله‌ای از تشخیص برسد که نیکی‌ها را برگزیند. غم و اندوه می‌تواند انسان را به بالاترین و پایین‌ترین درجات سوق دهد. با صبر و دوری از افکار منفی می‌توان از غم و مسائل عبور نمود؛ هرچند تقدیر در پیشامدهای زندگی تأثیرگذار است؛ اما با حرکت و تلاش می‌توان به حل مسائل و تحقق خواسته‌ها دست‌یافت؛ همچنین در این مسیر باید نیروهای خفته درون خود را بیدار و از قدرت آن‌ها استفاده کرد؛ اما باید توجه داشت که نیروهای خفته درون فقط فرشتگان سفید یا به عبارتی نیروهای مثبت نیستند؛ بلکه در درون، نیروهای شیطانی هم هستند که با بیدار کردن آن‌ها دچار مشکلات و بحران می‌شویم؛ پس باید از آن‌ها دوری کرد و این تنها با پرهیزکاری انجام می‌شود.


خلاصه سی‌دی اشراق
نویسنده: راهنما همسفر مائده (لژیون بیست‌و‌سوم)
رابط خبری: همسفر مینا رهجوی راهنما همسفر مائده (لژیون بیست‌و‌سوم)
عکاس: همسفر لیلا، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر سهیلا رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هجدهم)
ارسال: همسفر مینا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .