English Version
English

جلوگیری از ناامیدی و راکد ماندن

جلوگیری از ناامیدی و راکد ماندن

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر
«هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.» در این وادی یاد می‌گیریم که هیچ مخلوقی بی‌دلیل به این جهان پا نگذاشته است و همه برای خود ارزش دارند. باید بدانیم که تفکر غلط که یک جنگ نرم است، احتیاج به هیچ سلاحی ندارد. با تفکر و اندیشه درست می‌توانیم این جنگ نرم را به‌خوبی و با آرامش سپری کنیم. ما ممکن است با دلایلی که خودمان هم نمی‌دانیم بعضی‌چیزهایی‌که هیچ ارزشی ندارند را برای خود تبدیل به ارزش کنیم؛ مثل حق حساب و رشوه گرفتن. درصورتی‌که ما برای یافتن خودمان باید تفکر کنیم و با تلاش و کوشش از هر خللی در توانایی‌های خودمان جلوگیری کنیم. باید طوری باشیم که هیچ‌چیز به‌راحتی نتواند در ما خلل ایجاد کند. از هر جا نوری دیدیم باید طوری جلو برویم که به منبع نور برسیم و خواسته‌هایمان در جهت ارزش‌ها باشد. یک انسان می‌تواند با تصاویر ذهنی، خود را به سمت‌وسوی مرگ و نیستی ببرد و یا می‌تواند او را به بالاترین ارزش‌ها برساند. ممکن است در اثر تفکر غلط، حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها و تصاویر ذهنی نادرست در ساختار جسم خود اثر بگذارد و به‌صورت بیماری‌های گوناگون نمایان شود. حال اگر این اتفاق‌ها هم افتاده باشد باز هم باید بدانیم که زندگی تمام نشده است و نباید ناامید و در برابر نابودی تسلیم شویم. نباید دست از تلاش برای سلامتی برداریم و باید بدانیم که هیچ‌چیز بیهوده خلق نشده است؛ حتی یک لاشخور، مگس و یا کرم هرکدام فلسفه وجودی عظیمی دارند چه برسد به انسان که اشرف مخلوقات است. خداوند انسان را در هستی بین دوراهی تاریکی و نور قرار داده است. اگر انسان از تاریکی‌ها با سربلندی خارج شود می‌تواند به نور برسد و بداند که قدرت هستی در همه‌جا پشتیبان او خواهد بود؛ ولی باید بدانیم که درصورتی‌که از ضد ارزش‌ها دوری کنیم، مورد حمایت قدرت مطلق قرار خواهیم گرفت.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر
مهم‌ترین مسئله و دغدغه در وادی دوم جلوگیری از ناامیدی و راکد ماندن است. ما باید بدانیم همیشه در هر وضعیتی که باشیم حتی اگر هیچ‌چیز برای ما باقی نمانده باشد، هنوز امید هست؛ زیرا خدا هست. همین‌طور باید بدانیم که تمام مخلوقات خداوند جهت هدف معین پا به عرصه حیات و زندگی گذاشته‌اند؛ حتی به‌نظر من تمام اتفاقاتی که در طول زندگی برای ما رخ می‌دهد همین‌طور است. خداوندی که برای افتادن یک برگ مدیریت می‌کند شاهد، ناظر و معلم ما در زندگی است. باید بدانیم که در هر لحظه و هر اتفاق درسی نهفته است.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر
من در این وادی یاد گرفتم که برای هر کاری باید تفکر کنیم و بعد انجام دهیم. ما بدون تفکر نباید هیچ کاری انجام دهیم. ما باید از نکات مثبت دیگران استفاده کنیم و از آن‌ها درس بگیریم. همچنین ما نباید به مسائل منفی دیگران توجه و آن‌ها را مورد تمسخر قرار بدهیم. نکته بعد این‌که هر کسی مشکلی دارد باید خودش سعی کند آن را از طریق راه مثبت حل کند. ممکن است فردی افسردگی داشته باشد، فردی در عشق‌اش شکست خورده باشد و یا کسی مشکل چاقی داشته باشد، این‌که دائم بنشینم و غصه بخوریم هیچ کاری از پیش نمی‌بریم. ما باید برای پیدا کردن بهترین راه‌ حل فکر کنیم. ما برای پیدا کردن خودمان باید فکر کنیم و بهترین راه حل را پیدا کنیم. ما باید در هر کاری که انجام می‌دهیم اول فکر کنیم و بعد تلاش کنیم؛ سپس با توکل به خدا آن کار را انجام دهیم. ما بر اساس تفکرات غلط یک‌سری مشکلات برای خود به وجود می‌آوریم. به‌طور مثال یک‌سری از فکرهای اشتباهی که انجام می‌دهیم به جسم ما آسیب می‌زنند و همچنین افکار منفی می‌توانند باعث شوند که یک‌سری بیماری‌های جسمی اعم از بیماری قلبی، فشار خون، دیابت و غیره به سراغ ما بیاید؛ پس بهتر است برای هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم خوش‌بین باشیم و با توکل به خدا آن کار را انجام دهیم.

سلام دوستان مهناز هستم یک همسفر
ما به دلایلی که خودمان هم نمی‌دانیم سال‌هاست راه زندگی خود را گم کرده‌ایم؛ یعنی یک چیزهایی که اصلاً اهمیت ندارد، برای ما ارزش شده است و این کاملاً غلط است. از طرفی چیزهایی که ارزشمند است، برای ما بی‌ارزش شده است. ما انسان‌ها اکثراً خودمان را گم کرده‌ایم و تنها چیزی که نمی‌بینیم خودمان است؛ پس برای یافتن خودمان باید فکر، تلاش و کوشش داشته باشیم؛ زیرا وقتی تلاش و کوشش داشته باشیم به قدرتی دست می‌یابیم که در توانایی‌هایمان خللی وارد نمی‌شود. ما با تفکرات غلط برای خودمان مشکلاتی را به وجود آورده‌ایم. تفکر غلط می‌تواند جسم را بیمار کند. ما در جهان هستی بی‌صاحب نیستیم و اگر می‌خواهیم نیروی قدرت مطلق از ما پشتیبانی کند و ما را مورد حمایت خود قرار دهد، یک سازوکاری دارد. باید به ارزش‌ها بپردازیم و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم. ما هنوز ذره‌ای از این هستی را نشناخته‌ایم؛ ولی باید امید داشته باشیم که هر نوع مشکلی داریم، روزی حل خواهد شد.

ویرایش و ارسال: همسفر مهسا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .